The Flags

Obnova.sk Fotografia

“THE FLAGS” – Projekt od VLAD NANCA (RO)
BILLBOART GALLERY EUROPE – v ramci Billboart Gallery SK /Slovak Sublabel/ Miesto:
– nabrezie L. Svobodu /pod hradom, smer Karlova Ves/, Bratislava
– Sancova ulica (pod Hl. stanicou), Bratislava
Trvanie: do konca maja 2004
Kuratorka: Mira Keratova

Vlad Nanca je jednou z klucovych postav mladej umeleckej sceny v Rumunsku. Patri k najmladsej generacii, ktora svojou tendenciou k znovu-nastoleniu socialnej problematiky nahradila nevyhraneny charakter (bez identity) Rumunskej umeleckej tvorby 90-tych rokov.

Projekt “The Flags”, prezentovany Billboart Gallery Europe, bol povodne predstaveny ako sucast jednodnovej vystavy v Nancovom byte v Bukuresti, s nazvom “Vlad Nanca zije a pracuje v Bukuresti”. Dielo ilustruje diskontinuitu v Rumunskej (a podobne Slovenskej) nedavnej minulosti a buducnosti. Zavratny posun medzi dvoma (svojho casu proti sebe bojujucimi) ideologiami – komunizmom vychodnej a liberalno – socialnou demokraciou zapadnej Europy, je reprezentovany dvoma zastavami s vymenenymi symbolmi (kosak a kladivo USSR versus dvanast hviezd EU). Nancova sardonicka vymena farieb zastav poukazuje na zmatok Rumunov (a podobne Slovakov) vo vztahu k ich politickej minulosti, resp. buducnosti, a s ohladom na ich vlastnu narodnu identitu. V pripade Rumunska je tento projekt aj grafickym rozdelenim narodnej rumunskej trikolory (cervena, modra, zlta) v prospech insignii dvoch nadnarodnych entit.

Kontakt:
Tel: 00421 / 905 511 582
Email: info@billboart.org
Blizsie info: www.billboart.org

Obnova.sk Fotografia

Obnova.sk Fotografia

Obnova.sk Fotografia

Obnova.sk Fotografia

Obnova.sk Fotografia

Obnova.sk Fotografia

Obnova.sk Fotografia

Obnova.sk Fotografia

Foto: www.billboart.org

Nové články 1x za mesiac na váš eMail.

Nerozosielame spam! Prečítajte si naše podmienky použitia.

Súvisiace články

Radovan Čerevka (1980)

1999 – Fakulta umení, Tu, Košice, Ateliér slobodnej kreativity, prof. J. Bartusz

Radovan Čerevka bude na výstave finalistov Ceny Oskára Čepana 2005 prezentovať 2 nové práce, ktoré plynulo nadvazujú na tie staršie. Sú nimi videoinštalácia “Hmatateľný dôkaz” a pilotný objekt z cyklu”Reutersdrama”. Okrem toho premietne niekoľko videí /cc.4ks/, ktoré priamo každý svojím spôsobom odkazujú k Čečensko-ruskému konfliktu, prezentuje digitálnu tlač “POPSHAMIL” (variant bilbordu v rámci projektu Billboart Gallery Europe v roku 2005), „Hromadný útok na molotov kokteil 2001-2005 a ukážky pohľadníc z cyklu KAUKAZSKE NARODENINY (séria pohľadníc doplnená videom s rovnomerným názvom, ktorá vznikla v rámci workshopu Istroart, Bratislava 2004).

Všetko čo ste chceli vedieť o kultúre (ale báli ste sa opýtať)

Projekt Všetko čo ste chceli vedieť o kultúre (ale báli ste sa opýtať) prezentuje tri billboardové projekty v trashovej estetike, pripomínajúcej populárne bulvárne časopisy. Billboardy s tvárami populárnych slovenských celebrít, komunikujú dostupné, publikované citáty slovenských intelektuálov Samuela Abraháma, Tóna Popoviča a Martina Šulíka, ktorí sa pravidelne vyjadrujú k témam slovenskej kultúrnej politiky. Minikampaň Všetko čo ste chceli vedieť o kultúre (ale báli ste sa opýtať) je teda príspevkom k aktuálnym verejným diskusiám o stave súčasnej slovenskej kultúry, a to nielen v kontexte (snáď najreflektovanejšieho) problému STV vs. verejnoprávnosť, ale danom do oveľa širších súvislostí, vyjadrených napríklad iniciatívou “1000 slov o hodnotách a kultúre”; projekt má za cieľ adresovať akútne problémy a javy, pomenovateľné Huizingovými slovami ako “všeobecné oslabenie súdnosti”, a to v zmysle gradujúcich procesov duševného splošťovania a kontinuálneho rozvoja nezdravého, falošného rámca vkusu. Mnohí v tomto zmysle (ako nakoniec už aj spomínaný Huizinga), právom hovoria jedným dychom o kultúre a kríze – u nás ďalej oprávnene dávanej do súvisu nielen s vlastnou (povedzme dobovou) krízou hodnôt, ale aj so snahou o naozaj povážlivé usmernenie tejto situácie vedením nemiestnej kultúrnej politiky štátu, s jej často nekompetentými predstaviteľmi, a ich prinajmenšom diskutabilnými prístupmi k tomuto komplexnému problému.

Oliver Solga

Narodil sa 3. augusta 1954 v Modre. Žije a tvorí v Pezinku. V roku 1985 absolvoval štúdium dejín umenia na Filozofickej fakulte UK v Bratislave, ako kurátor pripravil niekoľko desiatok výstav súčasného výtvarného umenia.

Disorientation – exhibition of Slovak contemporary visual art and graphical desi

Participating artists: Pavol Balik, Marcel Bencik, Erik Binder, Cyril Blazo, Pavol Cejka, Emil Drliciak, Patrik Illo Branislav Matis, Svatopluk Mikyta, Michal Moravcik, Jan Sicko, Exhibition: 2nd July 2005 – 30th July 2005
Opening Times: Wednesday – Saturday, 11.30am – 5.00pm
Globe City, 4th Floor, Curtis Mayfield House, Carliol Square, Tel: 0191 222 1 666, Free Admission. Curated by Mira Keratova

Jarmila Čihánková – Výber z tvorby

V priebehu takmer polstoročia činnosti sa Jarmila Čihánková (nar. 1925) zapísala do povedomia slovenskej verejnosti ako maliarka, kresliarka, grafička, autorka priestorových objektov a od polovice 60. rokov minulého storočia zasiahla významným spôsobom aj do textilnej tvorby: netkanej tapisérie (art protis a jej technologických odvodenín) a klasicky tkanej tapisérie. Do jej tvorivého profilu treba zahrnúť aj pedagogickú činnosť na ŠUP v Bratislave a Katedre scénografie VŠMU v Bratislave.