INDIA: Reklamná kampa? proti p?utiu na pamiatky

(SITA/Reuters) – Indické ministerstvo pre cestovný ruch spustilo reklamnú kampa? proti p?utiu a hádzaniu odpadkov na známych turistických miestach. Na reklame sú školáci, ktorí vyjadrujú nesúhlas a zdesenie nad takýmto správaním. Steny mnohých indických budov sú zne?istené ?ervenými p?uvancami, ktorých zafarbenie spôsobuje žuvanie betelovej špeciality paan. Ministerstvo investovalo do kampane v prepo?te 32 miliónov korún a chce ?ou dosiahnu?, aby ?udia nep?uli na verejných miestach. “Naneš?astie je vyp?úvanie paanu v Indii považované za umenie,” povedal pracovník ministerstva Amitabh Kant o zvyku, ktorý pohoršuje turistov. Ro?ne navštívi Indiu štyri milióny ?udí. “Aká hanba, že niektorí ?udia si nevážia naše dedi?stvo,” uvádza sa v reklame, v ktorej deti ukazujú prstom na p?ujúceho muža.

Nové články 1x za mesiac na váš eMail.

Nerozosielame spam! Prečítajte si naše podmienky použitia.

Súvisiace články

Slovensko a India zlepšia kultúrnu spoluprácu

BRATISLAVA 4. decembra 2004 (SITA) – Slovensko a India zlepšia kultúrnu spoluprácu. Vyplýva to z Programu spolupráce medzi vládami Slovenskej republiky a Indickej republiky v oblasti kultúry a umenia na obdobie rokov 2004 až 2007, ktorý tento týždeň odsúhlasila vláda SR.

Slovensko a India zlepšia kultúrnu spoluprácu

BRATISLAVA 4. decembra 2004 (SITA) – Slovensko a India zlepšia kultúrnu spoluprácu. Vyplýva to z Programu spolupráce medzi vládami Slovenskej republiky a Indickej republiky v oblasti kultúry a umenia na obdobie rokov 2004 až 2007, ktorý tento týždeň odsúhlasila vláda SR. Návrh, ktorý po niekoľkoročnej diskusii s indickou stranou vypracovalo Ministerstvo kultúry SR, počíta s tým, že v najbližších troch rokoch by sa mala zintenzívniť výmena umeleckých súborov, spolupráca prekladateľov a spisovateľov, ale aj galérii a múzeí oboch krajín.

Na obnovu pamiatok menej peňazí

Na obnovu pamiatok pôjde vinou ministerstva výstavby menej peňazí. Tvrdí to Ladislav Šimko z ministerstva kultúry a odhaduje, že objem peňazí sa zníži o dve až o tri miliardy.

Ministerstvo výstavby totiž zo strategického rámca na čerpanie eurofondov v budúcnosti vypustilo bod týkajúci sa pamiatok.

“Budeme trvať na tom, aby sa tam pamiatky vrátili,” hovorí Šimko.

Koordinátorka strategického rámca Ľubica Sabadošová tvrdí, že pamiatky nevypustili, ale premietli ich do ostatných oblastí, a tak na ne môže ísť dokonca viac peňazí. “Zdalo sa nám účelné nadviazať pamiatky na cestovný ruch.” O nedorozumení hovorí aj minister výstavby László Gyurovszky.

Šimko hovorí, že doterajší systém umožňoval aj obnovu celkom zdevastovaných či nevyužívaných kúrií a kaštieľov miestneho významu. Tie už však podľa neho nebudú mať v konkurencii s turistami navštevovanými pamiatkami šancu.

Martin Kováč, bývalý vyjednávač štrukturálnych fondov za ministerstvo kultúry tiež tvrdí, že pamiatky sa týmto prístupom bagatelizujú. Pripomína, že ministerstvo výstavby odrazu zmenilo to, čo sa pripravovalo a dohodovalo viac ako rok. “Dali odbornú facku kultúrnemu dedičstvu,” tvrdí Kováč.

Strategický rámec sa prijíma až na sedem rokov: “Niektoré pamiatky sú v takom stave, že ak ich nezachránime teraz, tak ich už nezachránime,” hovorí Šimko.