aktivita diskusia Múzeá a Galérie IT specialista & muzeum

Tagged: 

  • IT specialista & muzeum

    Posted by admin_obnova on 6. februára 2006 at 22:26

    Ma vase muzeum IT (informacne technologie) specialistu? Ak ano co tento clovek robi, co by podla vas mal robit a co nie. Je to podla vas clovek na spravnom mieste?

    jupiter odpovedal 18 years, 6 months ago 3 Členovia · 7 odpovede/odpovedí
  • 7 odpovede/odpovedí
  • Anonymous

    Member
    6. februára 2006 at 23:03

    Ano, mame IT spesialistu. Ma nastarosti digitalnu databazu co je sucastou projektu “internet: ucebny prostriedok” ( ci ako to mam prelozit). Dalej ma nastarosti digitalne expozicie a video intervium. Takziez robi aj na spolocnej databaze univerzitnych muzei. Urcite je na spravnom mieste.. databaza obsahuje informacie co su v papierovych archivoch a zaroven ma obrovsku kapacitu. Pre zamestnancov aj studentov a navstevnikov to znamena viac info a setrenie casu.

  • Anonymous

    Member
    8. februára 2006 at 2:51

    Mame externistu, ma na starosti siet a beznu starostlivost o PC – mensie opravy, instalacie, zodpovednost za software, pomoc pri problemoch so softwarom a pod. Zatial staci, aj ked si viem predstavit kombinaciu technik + spravca stranky + spravca siete… Ale pre muzea je to efektivnejsie riesit cez zivnostnikov (teda statne) z praktickych dovodov. Nam to vyhovuje zatial tak, ako je…

  • Anonymous

    Member
    9. februára 2006 at 22:06

    Neni lepsie mat nato sukromnu firmu? Ek je to obcasna cinnost.

  • harp

    Member
    13. februára 2006 at 16:51

    Rasto,
    nachadzam v tvojom prispevku jednu osudovu chybu, ale na druhu stranu to chapem. Jedna sa o to ze spajas do jednej funkcie spravcu stranky a technicku podporu. V ramci drobnych muzeii je to nevyhnutne. Nemaju cas ani peniaze na dvoch ludi. Avsak: casom by mali aj tieto muzea pouvazovat o osobitnom odbornikovi na web (aj o externom). Lebo prezentacia smerom k ludom nemoze vychadzat len s toho ci dokaze clovek dobre riesit problemy hardware-u, ale z toho ake ma vytvarne citenie, ako sa vie vcitit do navstevnika ci pripadne aky ma zmysel pre hierarchiju? ci system v datach.

    A teraz trochu masla na hlavu: Viem ze obnova.sk nie je ukazkou takejto stranky a ani ja nie som uplne takym clovekom, ale nejake zmeny su uz na ceste. A terajsia Obnova.sk ma 6 rokov.

  • Anonymous

    Member
    13. februára 2006 at 20:35

    harp: :) Eee. :) Jeden clovek len na web? No, mozno v SNM… Ale inde neudrzatelne – aj v podmiekach pomerne velkeho muzea ako SBM. Ano, nas web je priemerny, ale aj keby som chcel ho mat neviem ako genialny, nenajmem cloveka, ktory by robil 8 hod. len na nom – nemal by totiz co robit. Mozno kym by ho vystaval a spustil, ale potom… My updatujeme web cca. kazde dva tyzdne (+/-) – a staci, keby som niekedy nezabudal nan hodit ocko.. :) Ale ja sa polepsim…

  • Anonymous

    Member
    14. februára 2006 at 3:39

    nemyslim si ze by mal mat jeden clovek na starosti jeden web, to by bolo zbytocne. ale podla mna by bolo efektivne keby bola funkcia webmastera vytvorena pre niekloko muzei naraz. ono je dnes jedno kde ten clovek sedi, materialy sa daju posielat mailom. bolo by to urcite efektivnejsie ako na kazdy web platit firmu. a to by mohol byt clovek ktory by mal mat nielen technicke znalosti ale aj vytvarne citenie a kulturny rozhlad. napriklad vuc by mohli zriadit funkciu webmastera pre ich kulturne institucie. urcite by sa nenudil. ak by to bol spravny clovek na spravnom mieste urcite by to bol krok vpred.

  • jupiter

    Member
    28. apríla 2006 at 23:51

    No podla mna by sa urcite mali oddelit funkcie spravca siete, resp. IT specialista a spravca webu (portalu). Lebo prehnane povedane “nutit” nejakeho cisto ITckara aby aj spravoval web je sice mozne, no absolutne neefektne. Ina vec je, ked sa jedna len o nejaku “jednoduchu web prezentaciu firmy”, ktora sa aktualizuje raz za cas….mozno len pri zmene adresy, pripadne ineho kontaktu na firmu. Zo skusenosti viem, ze mnoho firiem zaoberajucich sa spravou pocitacovych sieti ma vacsinou mensi pocet zamestnancov (nevravim o dominantnych znamych velkych firmach) a viac klientov. No a keby ich kazdy ziadal este aj o spravu webu, alebo ich portalu, tak by to samozrejme prijali, ale asi by si najali niekoho externe, co by to robil. No prichadza problem, ze ked niekto nema k niecomu vztah, tak robotu nikdy neurobi tak dobre, ako ked to robi niekto z odboru. Najlepsie je, ked kazdy robi to, v com je dobry a co ho bavi, teda niekto z napr. z daneho muzea, co sa tym zaobera nejaky ten piatok.

Log in to reply.

Začiatok diskusie
0 of 0 odpovede/odpovedí June 2018
Súčasnosť