aktivita diskusia Pamiatky Vapenna pec Bukova (Dobra voda)

  • Vapenna pec Bukova (Dobra voda)

    Posted by harp on 11. februára 2008 at 14:56

    čítal som váš príspevok o vápenných peciach a ich stavbe. Chcem Vás poprosiť či by ste mi vedel poslať viac informácií o (historických)vápenných peciach a ich stavbe – plán stavby a podobne. Zaujímam sa aj o ťažbu, pálenie a distribúciu páleného vápna v kruhových vápenných peciach, hlavne kruhovej vápennej peci v dedine Buková, v ktorej sa začalo páliť v roku 1916. Zaujímam sa aj o malú železničku z dediny Dobrá Voda až do vápennej pece v Bukovej. Ak by ste mal nejaké informácie aj o týchto, dnes už historických stavbách pošlite mi aj tie, prosím Vás. Ďakujem. S pozdravom Rasťo

    čítal som váš príspevok o vápenných peciach a ich stavbe. Chcem Vás poprosiť či by ste mi vedel poslať viac informácií o (historických)vápenných peciach a ich stavbe – plán stavby a podobne.

    Zaujímam sa aj o ťažbu, pálenie a distribúciu páleného vápna v kruhových vápenných peciach, hlavne kruhovej vápennej peci v dedine Buková, v ktorej sa začalo páliť v roku 1916.

    Zaujímam sa aj o malú železničku z dediny Dobrá Voda až do vápennej pece v Bukovej.

    Ak by ste mal nejaké informácie aj o týchto, dnes už historických stavbách pošlite mi aj tie, prosím Vás.

    Ďakujem.

    S pozdravom
    Rasťo

    Anonymous odpovedal 16 years, 6 months ago 3 Členovia · 4 odpovede/odpovedí
  • 4 odpovede/odpovedí
  • uskalienka

    Member
    11. februára 2008 at 22:37

    jeeeej, uz sa tesim, ked sa k nam Rasto prida… pretoze ak Rasto z Bukovej je mechos – smetiar, potom je to ten, ktoreho poznam ja, a potom som tu vlastne stretla spoluziaka :hello1:

    Rasto, tesi ma tvoj zaujem o dobrovodsku zeleznicku :thumbleft:

  • benignus

    Member
    11. februára 2008 at 22:40

    Ku peciam veľmi poradiť neviem (hoci rád sa priučím a teším sa na príspevky),
    ale ku železničke Dobrovodskej toho existuje dosť…

    Išlo o rozsiahly (tuším cez 70km, 600mm, 1898-1960) systém Horné orešany-Smolenice-Cerová-Dobrá Voda-Dechtice s mnohými vetvami. V teréne sa trasa dá krásne vystopovať a celá prejsť.
    Pamätník (nie na pôvodnom mieste) je vybudovaný pri horárni pri Katarínke – ruinách kláštora sv. Kataríny pri Dechticiach a Naháči (pôvodné koľaje, mostík, križovanie so širokorozchodnou traťou pôvodne umiestnenou pri smolenickej žel. stanici, jeden pôvodný vozeň…)

    Uršite odporúčam vynikajúcu stránku nadšencov (mapka trasy plus fotografie z každého úseku – ýiaľ, ešte nedokončené všetky úseky):

    Prípadne sa dá naštudovať:
    http://rail.sk/arp/slovakia/history/h423.htm
    http://rail.sk/arp/slovakia/history/h423.htm
    http://rail.sk/arp/slovakia/history/h423-2.htm
    http://vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=640
    http://www.railman.szm.sk/Malocarp(1).htm

  • uskalienka

    Member
    9. mája 2008 at 23:46

    taaak tuto stranku odporucam pozriet… hlavne kvoli dobovym fotkam…

  • Anonymous

    Member
    11. mája 2008 at 10:14

    Benignus drobna chybicka se vloudila nie sirokorozchodnou tratou ale uzkorozchodnou tratou alebo uzkokolajkou.

Log in to reply.

Začiatok diskusie
0 of 0 odpovede/odpovedí June 2018
Súčasnosť