aktivita diskusia Architektúra a stavitelstvo Rekonštrukcia steny – hlinený dom

  • Rekonštrukcia steny – hlinený dom

    Posted by raisek on 26. septembra 2011 at 9:28

    Zdravím všetkých tunajších nadšencov.

    V prvom rade by som Vás chcel oboznámiť s problémom, pre ktorý sem píšem.

    Asi pred 4 mesiacmi sme kúpili s priateľkou náš malý domček.

    To že je z nepálenej tehly nás zo začiatku zaskočilo, ale po prečítaní rôznych článkov

    a samozrejme aj tohto fóra sme boli nakoniec radi.

    Jedná sa o asi 100 ročný dom je ako som už spomenul s nepálenej tehly, základ je s kameňa asi 50 cm.

    Je na miernom svahu čo som aj rád, spodná voda je podľa studne asi 4-5 metrov.

    O dom sa pred nami relatívne dobre starali aj keď podľa určitých vecí o tom moc nevedeli.

    Je omietnutý brizolitom, z jednej strtany domu je betónový chodník. Naštastie vo vnútry sa betónu skoro úplne vyhli všade je dláškovica akurát v chodbe je betónová podlaha.

    Strecha bola relatívne dobrá zvod vody je až za domom čo je dobre lebo všetká voda zo strechy  tečie pekne dolu záhrady.

    Strechu sme vymenili dali sme pálenu šridlu dom sme zo severnej a západnej strany (chystáme sa aj na dalšie steny, ale tieto boli najvhlšie) obkopali po základ, dali nopovú fóliu a zasypali makadamom čo sme oddelili záhradným patníkom. Všetko je vyspadované veď sme na kopci. Je to na 30cm od steny pod rýnov.

    Dom má najvlhšiu stenu na severnej strane. Jedná sa o stenu kde je teda bol od suseda betón a kde sused nemal na dome rýnu čo asi pred mesiacom už vyriešil. Jeho pozemok je úzky čiže voda s jeho strechy stekala pekne k našej stene.

    No a teraz k tej stene. Izbu sme komplet vypratali a začali sme stŕhať niekoľko vrstiev tapiet aby sa to začalo čím skorej sušiť. Táto stena je v celom dome najhoršia, bola vyspravovaná cementom ktorý po odstránený tapiet odpadol spolu s ňou a zobral aj kusy tehál. V stene zostaly velké akoby krátery. Steny je 50cm široká.

    Chcem sa spýtať ako mám postupovať pri jej oprave alebo či stenu radšej zbúrať a vystaviť novú s pálenej tehly? Prikladám aj foto steny.

    Všetkým velmi pekne za ich odpovede ďakujem.

    Raisek

    raisek odpovedal 13 years, 2 months ago 5 Členovia · 17 odpovede/odpovedí
  • 17 odpovede/odpovedí
  • raisek

    Member
    26. septembra 2011 at 9:34

    ešte jedna fotka

  • raisek

    Member
    26. septembra 2011 at 9:34

    ešte jedna fotka

  • raisek

    Member
    26. septembra 2011 at 17:00

    foto

  • raisek

    Member
    26. septembra 2011 at 17:00

    foto

  • raisek

    Member
    26. septembra 2011 at 17:02

    foto

  • raisek

    Member
    26. septembra 2011 at 17:02

    foto

  • stale-ja

    Member
    27. septembra 2011 at 8:43

    Sám som zvedavý čo vám poradia, lebo veľmi podobný problém budeme riešiť aj my na chalupe…ale nás to čaká až na jar.

    Posledná možnosť čo spomínate, zbúrať stenu a vystavať ju na novo sa mi zdá moc radikálna, bolo by tej steny asi škoda, ale ako hovorím počkám si čo napíše niekto so skúsenosťami.

  • stale-ja

    Member
    27. septembra 2011 at 8:43

    Sám som zvedavý čo vám poradia, lebo veľmi podobný problém budeme riešiť aj my na chalupe…ale nás to čaká až na jar.

    Posledná možnosť čo spomínate, zbúrať stenu a vystavať ju na novo sa mi zdá moc radikálna, bolo by tej steny asi škoda, ale ako hovorím počkám si čo napíše niekto so skúsenosťami.

  • palo

    Member
    29. septembra 2011 at 21:58

    Už som tu kedysi navrhol riešenie takej istej situácie (až sa divím, ako ľahko som to našiel): http://www.obnova.sk/diskusia/hlineny-dom-pozdisovce , #6 a #9.

    P.S. pre Harpa: Škoda, že sa prechodom na novú obnovu zrušili citácie v starých diskusiách, ako napr. vo vyššie uvedenej.

  • palo

    Member
    29. septembra 2011 at 21:58

    Už som tu kedysi navrhol riešenie takej istej situácie (až sa divím, ako ľahko som to našiel): http://www.obnova.sk/diskusia/hlineny-dom-pozdisovce , #6 a #9.

    P.S. pre Harpa: Škoda, že sa prechodom na novú obnovu zrušili citácie v starých diskusiách, ako napr. vo vyššie uvedenej.

  • jusuf

    Member
    30. septembra 2011 at 1:42

    Áno, áno, tiež mi napadlo tu odkázať na ten Palov návrh s postupným doplnením  a zhutnením chýbajúceho a  nesúdržného materiálu . 

    Tiež som to už v inej diskusii zhodnotil – http://www.obnova.sk/diskusia/omietka , #10 . 

    Pôvodný stav http://chiza.szm.com/original/03-plani_valki06.html , stav po doplnení hlinou http://chiza.szm.com/original/03-plani_valki10.html .  Teraz po 5-tich rokoch to vyzerá dobre, asi ako na tejto staršej fotke : http://chiza.szm.com/original/Obilene.html  .

  • jusuf

    Member
    30. septembra 2011 at 1:42

    Áno, áno, tiež mi napadlo tu odkázať na ten Palov návrh s postupným doplnením  a zhutnením chýbajúceho a  nesúdržného materiálu . 

    Tiež som to už v inej diskusii zhodnotil – http://www.obnova.sk/diskusia/omietka , #10 . 

    Pôvodný stav http://chiza.szm.com/original/03-plani_valki06.html , stav po doplnení hlinou http://chiza.szm.com/original/03-plani_valki10.html .  Teraz po 5-tich rokoch to vyzerá dobre, asi ako na tejto staršej fotke : http://chiza.szm.com/original/Obilene.html  .

  • jusuf

    Member
    30. septembra 2011 at 1:42

    Áno, áno, tiež mi napadlo tu odkázať na ten Palov návrh s postupným doplnením  a zhutnením chýbajúceho a  nesúdržného materiálu . 

    Tiež som to už v inej diskusii zhodnotil – http://www.obnova.sk/diskusia/omietka , #10 . 

    Pôvodný stav http://chiza.szm.com/original/03-plani_valki06.html , stav po doplnení hlinou http://chiza.szm.com/original/03-plani_valki10.html .  Teraz po 5-tich rokoch to vyzerá dobre, asi ako na tejto staršej fotke : http://chiza.szm.com/original/Obilene.html  .

  • rado-z-mt

    Member
    30. septembra 2011 at 7:41

    Ak ste už zavĺhanie steny odvonka vyriešili, ako píšete, že sused sa rozhúpal a začal dačo robiť, tak to je základ. Matne si spomínam, že už tu raz bola beseda na túto tému a tuším Harp písal pomerne jednoduchý postup záchrany. ( buranie celej steny taktiež považujem za zbytočné a nákladné ako aj prácne riešenie) Stenu treba navlhčiť tak, aby hlina na povrchu tehál bola plastická, aby sa neolamovala. No a potom pomocou gumeného kladiva ( ako používajú dláždiči ) začať tehly zhutňovať. Pekne z kraja po nich klepať, aby sa to, čo sa z nich poodtŕhalo či opadalo spolu s cementovou “vysprávkou” znova pekne zcelilo. Potom si treba vyrobiť hlinenú zmes zložením rovnakú alebo podobnú, ako sú samotné tehly a to na stenu nahodiť. Treba to ale robiť vo vrstvách max. 2-3 cm, pri väčšej hrúbke by vám to pri schnutí začalo praskať. Čiže ak do líca múru bude chýbať 10 cm, tak to vyspravíte na 3x.

    Omietky vyzerajú byť tiež hlinené, takže treba s poslednou vrstvou rátať tak 1 až 1,5 cm na omietku – ale to toho už nejdem kafrať, nemám vedomosti.

  • rado-z-mt

    Member
    30. septembra 2011 at 7:41

    Ak ste už zavĺhanie steny odvonka vyriešili, ako píšete, že sused sa rozhúpal a začal dačo robiť, tak to je základ. Matne si spomínam, že už tu raz bola beseda na túto tému a tuším Harp písal pomerne jednoduchý postup záchrany. ( buranie celej steny taktiež považujem za zbytočné a nákladné ako aj prácne riešenie) Stenu treba navlhčiť tak, aby hlina na povrchu tehál bola plastická, aby sa neolamovala. No a potom pomocou gumeného kladiva ( ako používajú dláždiči ) začať tehly zhutňovať. Pekne z kraja po nich klepať, aby sa to, čo sa z nich poodtŕhalo či opadalo spolu s cementovou “vysprávkou” znova pekne zcelilo. Potom si treba vyrobiť hlinenú zmes zložením rovnakú alebo podobnú, ako sú samotné tehly a to na stenu nahodiť. Treba to ale robiť vo vrstvách max. 2-3 cm, pri väčšej hrúbke by vám to pri schnutí začalo praskať. Čiže ak do líca múru bude chýbať 10 cm, tak to vyspravíte na 3x.

    Omietky vyzerajú byť tiež hlinené, takže treba s poslednou vrstvou rátať tak 1 až 1,5 cm na omietku – ale to toho už nejdem kafrať, nemám vedomosti.

Page 1 of 2

Log in to reply.

Začiatok diskusie
0 of 0 odpovede/odpovedí June 2018
Súčasnosť