aktivita diskusia Starožitnosti a zbierky skriňa / príborník

  • ajus19

    Member
    31. januára 2013 at 12:23

    môže mi niekto poradiť, akú može mať hodnotu títa skriňa?

  • pokreiska

    Member
    31. januára 2013 at 16:26

    Dobrý deň,

    pomôže mi niekto určiť aspoň približne obdobie, miesto a názov porcelánky,  ktorá používala  značku WSJS? Dlho som surfovala na nete, ale žiaľ, bez úspechu. V tomto prípade sa jedná o vázu v tvare amfory s veľkými ušami, na čiernom podklade s egyptským motívom. Ďakujem za pomoc.

    :

  • sasha

    Member
    31. januára 2013 at 18:26

    Pokreiska máš pravdu, porcenán patrí do príborníka, keď ho však strčíš do skrine odpovede sa nedočkáš. Odvor novú diskusiu, polož otázku, prilož obrázky a uvidíme.

  • dorotka

    Member
    31. januára 2013 at 20:15

    však ani neviem komu odpovedám, ale zaujmem stanoviskjo ku príborníku : Podľa mňa veru žiaden rok 1900, ale okolo roku  1935. Na foto vyzerá masív, pravdepodobne dub. Vzhľadom k stavu príborníka cena nie je vysoká, takéto typy sú pomerne často v ponuke rozmanitých inzercií v ČR i SR, preto všeobecnú cenu neuvádzam. Jej aktuálna výška je ľahko zistiteľná na web stránkach, v ponukách starožitnosti

  • pokreiska

    Member
    1. februára 2013 at 8:39

    Ešte by som sa vrátila k tej “amfore”. Na spodnej časti má značku WSJS. Veľmi by ma zaujímalo, že ktorá porcelánka používa(la) túto značku a približne v ktorom období. Ďakujem za pomoc

  • starozitnik

    Member
    4. februára 2013 at 14:19

    ….pri tej ,,skrini” suhlasim ciastocne s dorotkou.

    Jedna sa o tzv. velky pribornik. Bol sucastou jedalne ktora obsahovala najcastejsie: velky pribornik, maly pribornik, vitrinu, roztahovaci stol a 4 stolicky popripade este 2kresla. Velkou oblubou sa vyrabali v case 1.CSR. Ako material sa pouzivala pri velkych plochach odyhovana latovka ci uz klasicou dyhou alebo korenovicou. Na tvojom priborniku su dvierka a boky asi z masivu (dookola) a vyplnene kazetou, sklom, zrkadlom . 

    V tomto stave nepredajne alebo 100.-Eur ak niekto da.

  • benjo

    Member
    4. februára 2013 at 16:30

    veru ked si vyfiltrujem priborniky na bazos.sk tak ten zobrazeny tu vyssie vyzera uz dost nevabne.

    Pokreiska – uz ked si sa vtlacila do uplne inej temy, co uz..ak ta vaza co si odfotila skutocne pochadza z nejakej dielne v egypte, myslim ze tvoje patranie ani nema vyznam. tam nie je prilis komu davat nejake informacie na net kedze tam nemaju poriadne ani pristup k pocitacu ci k sieti. ich reklama na internete prilis nevzrusuje a tym padom o nich nemusis najst ziadnu stranku ci vobec nejaku zmienku. ale mozes si byt ista ze prilis stara nie je. 

  • dorotka

    Member
    4. februára 2013 at 20:13

    Pokreiska, ja este pripominam radu sashovu, odfotit  aj detaily vazy, najma znacku. Ta je neidentifikovana len  z popisu štyroch pismen

  • pokreiska

    Member
    4. februára 2013 at 20:46

    priznám sa, že nie som veľmi zbehlá na nete… preto sa ospravedlňujem, že som sa “nanominovala” na túto stránku, ale som rada, že sa mi to vôbec podarilo a nadviazala som kontakt s Vami. 

    Tu je značka tej vázy ktorá mi  nedá pokoja. Aspoň moje predpoklady sa potrvdili, že nie je to žiadna starožitnosť, ale hlavne ma zaujíma tá značka :)

  • harp

    Member
    5. februára 2013 at 12:47

    Pokreiska

    Ja zas pripomina Sashov apel na nemiesanie tem. Vytvor si vlastnu temu pre vazu/karafu/dekoraciu

    Tam sa dozvies co zo spominaneho to je.

    Nazov tejto temy menim.

    Inak pribornik sa mi paci. Aj s patinou casu.

  • dorotka

    Member
    5. februára 2013 at 13:40

    Poreiska, dobre že si odfotila značku. Ak má snímok reálnu výpovednú hodnotu, tak značka na tvojej amfore je WS&S, teda nie WSJS.
    Značka WS&S by zodpovedala aj typu predmetov, aké sa vyrábali vo firme Wilhelm Schreiber & Sohn Děčín, takto značené.
         Podľa detailu fotografie, kde je vidno kúsok pôvodného materiálu bielej farby, a ďalších znakov, ampfora je zo siderolitu.
         Siderolit sa vyrábal v niektorých dielňach (manufaktúrach na keramiku) v severozápadných Čechách, je to vlastne hrnčiarsky výrobok s pevným črepom, ktoré sa neglazovalo. Výrobky sa natierali jantárovým lakom a fermežou, v ktorých bola umbra, oker, frankfurtská čerň, nepravý bronz, atď. Výrobky mohli byť kovovo lesklé, ale aj matné. Siderolit bol vynález český (r. 1822), neskôr ho prevzali i keramické továrne v Sasku.
         Charakteristické pre výrobky zo siderolitu je, že sa nevytáčali na hrnčiarskom kruhu, duté výrobky sa liali do foriem a že ich plášť bol zdobený plastickým ornamentom a figurálnou plochou plastikou.
         Všetky znaky vyššie spomínané nesie aj tvoja amphora.
    Predpokladám, vzhľadom na nízke číslo modelu, že amphora bola vyrobená v tretej tretine 19. storočia vo firme Wilhelm Schreiber & Sohn v Dečíne.
    Výrobky tejto manufaktúry sa celkom dobre predávajú.
    Škoda že chýbali ďalšie dôležité fakty, napr. odkiaľ sa váza dostala k vám a miery amfory.

    Foto značky (zo žardiniéry) tiež nie je jednoznačné WSJS-WS&S

  • dorotka

    Member
    5. februára 2013 at 13:45

    Ježiškove husličky,  VŠADE NAMIESTO WILHELM SCHREIBER je pravdaže WILHELM SCHILLER und Sohn.

    To stále myslím na sklársku rodinu Schreiber a tak som si to mechanicky zamenla.

  • benjo

    Member
    5. februára 2013 at 14:52

    yes hezky..dokonca ws&s skutocne robili aj toto divoke egyptske revival umenie ako tu zobrazena vaza. 

  • pokreiska

    Member
    5. februára 2013 at 20:27

    Ďakujem za pomoc a za vecnú informáciu. Prajem veľa úspechov Dorotka. 

Log in to reply.

Začiatok diskusie
0 of 0 odpovede/odpovedí June 2018
Súčasnosť