Batika

Na výstave sa verejnosti predstavia tri textilné výtvarníčky, z ktorých každá prezentuje svojou tvorbou inú podobu techniky batikovania. Helena Kalová pracuje s batikou ako s podkladom, ktorý je súčasťou a zároveň inšpiráciou jej grafických diel. Jana Lišaníková a Nataša auzová
prezentujú túto techniku skôr v umelecko-remeselnom prevedení a to priamo kolorovaním materiálu, odevných doplnkov či šiat. Práve materiál a taktiež spôsob tvorby i práce s ním ich rozlišuje. Hoci bavlna aj hodváb sú prírodnými materiálmi, práca s nimi je úplne odlišná. O tom sa
práve na tejto výstave môžeme presvedčiť.

Termín: 4. 3. 2005 – 29. 4. 2005

Kde?: Horehronské múzeum v Brezne

Nové články 1x za mesiac na váš eMail.

Nerozosielame spam! Prečítajte si naše podmienky použitia.

Súvisiace články

SNM-MT: Stretnutie čipiek

Výstava neprofesionálnej paličkovanej čipky, ktorá prezentuje súčasný stav a využívanie tejto textilnej techniky v bytovom textile, odeve a odevných doplnkoch, doplnkoch interiéru a zvykoslovných ozdobách (vianočné a veľkonočné ozdoby).

Oravský hrad

Zachovalý rozsiahly hrad, jeden z najmalebnejších hradov na Slovensku, týčiaci sa priamo nad obcou Oravský Podzámok na strmom vápencovom brale 112 m nad hladinou rieky Orava.

Katarína Grossmannová – Môj farebný svet

V štvrtok 14. júla boli po krátkej prestávke znova otvorené dočasné výstavné priestory Galérie Ľudovíta Fullu v Ružomberku. Fotografie liptovských vrchárov Martina Martinčeka tu vystrieda maľba na hodvábe, kartóne a ručnom papieri Kataríny Grossmannovej (1951 – 2001) Katarína Grossmanová sa narodila v roku 1951 v Žiline, v Bratislave vyštudovala Filozofickú fakultu Univerzity Komenského. Maľbe na textil sa začala venovať po absolvovaní Inštitútu úžitkového umenia v Kolíne nad Rýnom v roku 1991 – v meste, kde aj neskôr pôsobila.

Radovan Čerevka (1980)

1999 – Fakulta umení, Tu, Košice, Ateliér slobodnej kreativity, prof. J. Bartusz

Radovan Čerevka bude na výstave finalistov Ceny Oskára Čepana 2005 prezentovať 2 nové práce, ktoré plynulo nadvazujú na tie staršie. Sú nimi videoinštalácia “Hmatateľný dôkaz” a pilotný objekt z cyklu”Reutersdrama”. Okrem toho premietne niekoľko videí /cc.4ks/, ktoré priamo každý svojím spôsobom odkazujú k Čečensko-ruskému konfliktu, prezentuje digitálnu tlač “POPSHAMIL” (variant bilbordu v rámci projektu Billboart Gallery Europe v roku 2005), „Hromadný útok na molotov kokteil 2001-2005 a ukážky pohľadníc z cyklu KAUKAZSKE NARODENINY (séria pohľadníc doplnená videom s rovnomerným názvom, ktorá vznikla v rámci workshopu Istroart, Bratislava 2004).

Hrob Jána Pavla II.

(TKBS) Vatikán: Od 13. apríla je hrob Jána Pavla II. v krypte Baziliky svätého Petra prístupný verejnosti. Už v utorok večer po 5. zádušnej svätej omši za Jána Pavla II. ho navštívili mnohí kardináli.