Christian Rugendas podľa Johanna Lorenza Haida
Univerzitné tézy boli pamätné výtlačky, ktoré ohlasovali verejnú obhajobu tém záverečných prác študentov. Vrcholným obdobím ich vydávania boli 30. roky 18. storočia, z ktorých pochádza aj téza zo zbierky SNG. Je výnimočná tým, že ide o tlač na hodváb, ktorý sa používal pre exempláre určené ako dar protektorom dišputy. V kontexte tvorby Johanna Lorenza Haida a Christiana Rugendasa, popredných augsburských umelcov, naša téza patrí k dielam charakteristickým výraznou formálnou striedmosťou. Tvár sv. Petra využili tí istí umelci o desaťročie neskôr s menšími obmenami znovu ako predlohu pri výpravnejšej téze Leopolda Macha z Bechyně (v zbierke pražského Klementina). Výstava voľne nadväzuje na prezentáciu iného reštaurovaného diela v roku 2001 (Gustav Andreas Wolfgang: Iluminácia vo Frankfurte, pamätný list na privítanie cisára Karola VII. 1743) tým, že v oboch prípadoch ide o tlače na hodváb, a teda i o obdobné metódy reštaurovania.
Christian Rugendas podľa Johanna Lorenza Haida: Univerzitná téza františkánskych frátrov s motívom kajúceho sv. Petra. 1738, Vodné kasárne, 1. poschodie, rizalit, Sprístupnenie diela: 1. jún 2005 – 31. december 2005,
Reštaurovala Jana Krajčovičová (2004–2005), Kurátor výstavy Martin Šugár.