dorotka
Forum Replies Created
-
benjo, v danom momente máme také twins ideas, ROTOR tu do úmoru stránku živí a mnohí živení faolšným akademizmom sa radšej neprejavia vôbec ako sa zhovadiť /ospravedl. za expresivne vyrazy
Benjo, bez výhrad súhlasím s modelom VŠETKO o Slovensku, lebo o Slovensku naozaj veľa vieme a na obnove je tak veľa múdrych ľudí, najviac na centimeter štvorcový a napriek tomu, vieme a rozdávame minimum informácii. A je sympatické, akou formou si navrhol k našej problematike sa vrátiť.
Post scriptum – sasha bol najagilnejší prispievateľ, sám si určoval témy,je to na ňom
-
Kým Sasha hibernoval , Rotor rozvoňal Obnovu zbytkami channel N 5 z flakónu
Benjo našiel úložisko šperkov a fero 007 predstavil ďalšie tikajúce /?/ skvosty
a Vlčikovi tiez chýba pauzujúci tvorca
-
rotor, úplne čitateľne vieš nafotiť punce a výrobné značky. S tým mám večný problém, daj rýchlu radu.
k značke č. 83, monogram KM – pravdepodobne Mendřický Karl, činný ok. r. 1851 alebo 1868
č. 85 monogram AB – pravdepodobne Braun Anton, činný v Čechách po roku 1840
ale podobnú značku používal Bächer A., viac info o ňom nie je
č.86 monogram FH – pravdepodobne Hartmann Fridrich, Čechy
-
Palo 77, mne sa obraz páči, aj keď bol Benjov názor vtipný, celkom s ním nesúhlasím.
Maľba má celkom holandizujúci charakter, čo mi vnuklo myšlienku, že signatúra nie je A.HAAS, ale A.HAAG.
Strašne je zdĺhavé vyhľadávať nevýznamných maliarov v katalógoch, pokús sa sám s indíciami, ktoré uvediem. Ale Benjo dobre radil – galériu, aukčnú sieň, odborníkov.
maliari Haas : Alex de Haas /Holandsko/ 1896-1973, Anton Haas /Germany 1811 – /, A de Haas/1920-1972 Holandsko, Haas A. /alpské motívy/
Najlepší by bol pravda Luis Apol HAAG /1850-1936/, krajinkár, podobný štýlom, ktorého obrazy idú okolo 3 tisíc euro
-
Benjo, to je v pohode pochybovať, porypkávať, uznať a priznať pravdu druhému. Však by tu bez toho bolo ako na patológii (chýba mi tu nebožiec Sasha, keď sme pri tej pitevni…)
To moje rýchle vyjadrenie z hnusnej klávesnice k maselničke muselo vzbudiť podozrenie !
Tak som ju tutohľa nasnímala, komplet.
Mušlovitá nádobka bez spoja, bez vrchnáku, ale so sklom, v prípade kvalitného materiálu i bez sklenej vložky, sa používala na servírovanie zmrzliny. Príležitostne hodím foto.
K podnosu s prackou (nie opaskom), môžeš mať Benjo pravdu, že na šperky, i keď zas mi tam chýba nejaký hrot, cencúľ na prstene, ako má oná labuť. Nebol to podnos na pánske hodinky ?? To by nám mohol objasniť špecialista Fero 007.
Aj to, prečo pracka bola bežným dekórom vo Viktoriánskom období ?
Posledné – tá korunka nad monogramom má 9 drahokamov, čiže majiteľ/ka podnosu bol/a gróf/ka.
-
Nedá sa jednoznacne určiť funkcia tohto podnosu, ˇpodľa mňa prichádzajú do úvahy tieto dve “
– podnos na vizitky, ktorý býval zvačša na stolíku v prijímacej hale bytu
– podnos na malé ploché okr=uhle podložky pod poháriky na sherry, resp. likér
Oboje boli ľahké predmety a vtáčik čoby úchytka by to uniesol.
Na tvojom podnose /lebo guločkové nožičky sú preň signifikantné/ je gravírovaný kruh s ozdob.monogramom, na ktorom mohli byť podložky umiestnené. Ale mohol byž tieý reprezentatívny a ten malý obdĺžnik v ňom naznačuje vizitku
Samé pekné veci, rotor
-
Rotor, ty neˇunavník, často mám pocit, že na tvojich info stránka vegetme ..a zároveň žije a klokotá obnova,,,
Tá mušľovitá nádoba je na maslo, skompletizovaná má vrchnák /opakujúuci dekor a tvar/ a nožík, resp. mal=u naberačku plochého tvaru na maslo.
Nádoba,v ktorej je uloýená sklená schránka, sa predáva na burzách za max.15 eury
-
Pekne si hodinky nazval, sú kultové, rovnako Menzlove filmy a Hrabalove knihy nielen čoby námety scenárov.
A dobré info o dynasty Huegenin.
-
joj, či sú šarmantné. napíš o nich všetko čo o nich vieš, fero 007
-
Autorom predlohy je ruský maliar Ivan Ivanovič Šiškin ( 1832 Jelabuga – 1898 St.Petersburg). Ako jeden z najvýraznejuších predstavitwľov ruského realizmu sa vo svojej tvorbe zameral na krajinárske motívy charakteristické pre prírodu Ruska, najmú lesné motívy, borovicové a dubové lesy, brezové háje, etc.
Dusan85, tvoj “obraz” je reprodukcia, predpokladám z obdobia socíku, kedy sa ich predávali naozaj na kilá najma v Sovietskej knihe.
Ten “pogumovaný” povrch bolo asi viksové plátno, praktické pre údržbu, pretože sa reprodukcie povinne umiestnovali na roznych uradoch a školách a bolo ich treba čistič, či osetrovať.
Pripájam foto originálu /ale neviem je v Tretjakovskej galérii ?/
-
Taká bleskovka o manufaktúrach, najmä u nás.
MANUFAKTÚRA je prechodná výrobná forma medzi remeslom a továrenským priemyslom, založená na deľbe práce a sústredení väščieho počtu pracovníkov do jedného podniku. Manufaktúrna výroba priniesla zvýšenie produktivity, zintenzívnenie práce a zdokonalenie pracovných postupov.
Manufaktúry vznikali v západnej Európe už v 16.storočí, koncom tohto storočia mali manufaktúrny charakter niektoré uhorské podniky, najmä v odvetví železiarskom, papierrníckom a sklárskom.
Po roku 1650 na našom území vznikla manufaktúra v Hubiciach, po roku 1710 to boli Malacky, B.B.,toto obdobie, trvajúce do roku 1765 je založené na práci zahraničných odborníkov /vlastné dielne, vlastné nástroje/, vyrábali necechový tovar.
Obdobie 1765-84 boli manufaktúry pod ochranoiu Márie Terézie, zakladali sa predovšetkám textilné manufaktúry /ochrana pred cechmi patentom MT/ – Halič, Teplička n.Váhom, Bernolákovo.
Medzi 1784-1790 je oživenie starých manufaktúr, vznik nových a rast podnikateľských aktivít
Obdobie 1790-1825 je charakteristické pozvoľným rastom priemyslu a jeho podpory štátom, bolo potrebné odstrániť skostnatelé cechové obmedzenia.
Mnoho manufaktúr fungovalo na princípe spolupráce s domácimi výrobcami, najmä hrnčiarske dielne v Gemeri /napr. Pondelok, Muráň, /, na vých. Slovensku /Košice,SpNV, Rožňava, Prešov, Kezmarok /.
Manufaktˇury boli i liehovarnícke /BA, Marcelová, Veľké Zálužie, Krížna Ves, SnV, Betliar, Palárikovo, halič, Boleráz, Lefantovce, Humenné, atď/. Významné a stále nedocenené boli manufaktúry na fajky, norimberský tovar, koče, voskárske výrobky,klob=ky a modistvá, rukavičkárne a iný kožiarsky tovar.
Doposiaľ je materiál historickej a archívnej povahy k manufaktúram nedostatočne spracovaný a nejaké tie desaťročia úplne na okraji záujmu.
Zväčža i budovy, v ktorých pracovali manufaktúry, sú ziaľ po smrti. Ani nestihli prejsť pitevňou. -
nechce sa mi veriť, žeby vlastník takej skvelej knihy, ktorý nie je computer analfabet, nenašiel jej cenu. Lebo hodnotu hádam ovláda, ? A za tých meru rokov, čo zdobila majiteľovu knižnicu, stúpla jej hodnota niekoľkokrát.
Výchor, ak máš zámery altruistu, daruj Univerzitnej knižnici, alebo knižnici Lekárskej univerzity alebo knižniciam múzeí dľa vlastného výberu.
Ak chceš speňažiť a kúpiť vnučke byt, daj za najvyššiu ponuku snobom. Svatá pravda, aj v našej krajine ich je požehnane. Veľa úspechiov, ty šťastlivec !
-
V našom jazyku je dosť slov, ktoré sme aktívne prestali používať a sami si tu slovenčinu okliešťujeme a slovnú zásobu ochudobňujeme. Takým je aj manufaktúra, ktorú spájame len s historickým obdobím a nie s jej obsahom. Sama mám problémy toto pôvabné slovko nahradiť tvrdými výrazmi ako malovýroba, dielenská výroba. Keďže manufaktŕa je medzistupeň medzi remeselnou /..níckou/ dielňou a továrňou, je stále možné v tomto zmysle jej upotrebenie vo vhodnom kontexte.Si myslím ja.
-
Z tých fotografií sa nedá veľa vyčítať, ale z tvojho popisu je jednoznačné, že ide o reprodukcie. Verlag E.A. Seeman Lipsko je jedno z najstaršách vydavateľstiev, ktoré sa špecializovalo na kunstpostkart a ako vidno na foto nižšie, pracuje podnes. Takže reprodukcia zhotovená z originálu, ktorý je v zbierkach Landesmuseum Hannover, Niedersachsen.
-
Benjo, súhlasím že ľahko čitateľné a jednoznačne identifikované. I ja som rozlúštila meno Konrady vedľa letopočtu 926, o ostatné sa nepokúšam.
Plný web je obrázkov od E.v.Blassa, dá sa porovnať aj signatúra, peterj nebude mať problém.
Starozitnik, môže byť autorom sám Blass, ja skôr pochybujem, či ide o olej na plátne. Von Blassových reprodukcií sú tisícky, kedže sa vyrábali /iste so súhlasom autora/ celú prvú polovicu 20. storočia. Všetky jeho, najma benátske, motívy sú aj na žánrových pohľadniciach.
No a pravosť výtvarného diela sa cez fotografiu i ke%d super zozoomovanú nedá určiť.