freya
Forum Replies Created
-
si precitaj odznova lazyman, lebo si lazy… a aj to v kontexte patlaju si znova precitaj..
JAAAAAAAAAJ k tej krakelazi. Ved sa este rospis, nech sa mam na com smiat. 8) nezabudnite pouzit fen.. ved po pouziti saponatu ktovie ake vrstvy este budu viditelne.
Co sa tyka slovenskych restaurovani, tak expozicia v trencianskom muzeu hovori za vsetko. :smt019
Inak nemas ty tak nahodou diagnozu: komplexo anibratislava + zahranicna alergia? -
Podivny kruh na stene veze kde bola kaplnka…
Aky ucel mal tento kruh podla vas??? pripadne z ktoreho obdobia sa vam pozdava byt?
Stav 29.jul.2006
-
zaujimalo by ma kto organizuje techno party na hrade Beckov cez vikendy s takou “cool” laser show…
-
nemylite si tak nahodou vkus s umenim?
-
taka pekna umela krakelaz? :D
-
19-25% hmmmm… :)
ja mam ine cisielka pre teba: o%-10% idealne RV, 10-15% uz neuspokojujuce, nad 15% alarmujuce..
-
NO ahoj Spirala! :P
a este sa ta opytam, ze pri akej relativnej vlhkosti (RV) tento nozik uskladnujes…. Skala od 0-100%
Pripadne si typni aka je idealna RV a preco.. uz sa tesim na odpoved.Lovu zdar
-
:smt107 :smt088
ja uz na toto nemam asi nervy dnes… na dnes stacilo, pokracovanie v buducom cisle…
-
Okrem toho o akej etike sa tu hovori, my navstevnici obnovy mame tiez svoju etiku ale ta je trochu ina ako etika v muzeu. Pretoze ak vsetky predmety maju urcitu muzealnu hodnotu (mozno nie dnes, ale o rok alebo sest), nemozno ich opravovat, cistit a mozno ani pouzivat, pretože čo ak sa nejaky muzejnik rozhodne pojat ich do zbierky. Ine zasady za mrezami muzejnych atelierov, ine zasady v normalnom zivote. Navstevnik obnovy ma inu etiku ako konzervator v muzeu. Spraaaavne Lujza. Ale ked sa tento navstevnik chce hrat na “sukromneho konzervatora”, mal by sa rovnako ako sukromny konzervator v realnom nemuzejnom svete (norm. zivot si pisala) riadit rovnakou etikou platnou pre vsetkych konzervatorov (Code of ethics)
Mimochodom rozhodnutie o prijati do zbierky vykonava konzervator v severskych krajinach v spolocnom rozhodnuti s kuratorom. Nie muzejnik. Ale to len pomimo..
V praci konzervatora nie je rozhodujuce ci sa predmet o niekolko rokov objavi/ neobjavi v muzeu. je to uplne irelevantne. A preto by sa rozdiely ani v tejto diskusii nemali robit. Nakoniec preco by sa mali?
ak niekomu ide o financny zisk, pripadne je v casovej tiesni, zakaznik nema dostatok financii…atd. potom “platia” ine zasady? Nemali by, ale casto je to tak. A na to treba pevne nervy. Obdivujem takych konzervatorov. Ja sa pojdem skryvat za instituciu radsej a mat ciste svedomie…Co sa tyka severskych krajin, mozem hovorit len o Norsku, s urcitymi nepriamimi informaciami o Svedsku. Podla mojich osobnych dojmov je vacsina restauratorskych prac v univerzitnych a narodnych zbierkach vykonanana na dobrej urovni. Najdu sa aj vynimky, ktore si oni velmi radi priznaju. Sraanda :P
Pri kazdom rozhodovani o restaurovani totiz pracuju interdisciplinarne, cize diskutuju s roznymi odbornikmi z roznych disciplin, roznych muzei, a kolegov v zahranici…. a niekedy je to veeelmi zdlhave… (mesiace). Ked sa konecne rozhodnu k nejakemu zakroku (tak aby boli splnene podmienky reverzibility a ako taka autentisita) tak sa vsetky materialy najprv testuju… Nori su trpezlivi, zasadovi, opatrni a hlavne ferovi. Radsej budu 100 rokov diskutovat ako by si mali chybu potom vycitat.. Pripadne ine muzeum by im vytklo. Sadru patlat na keramiku som ich nevidela.Neviem co myslis pod pojmom “kopa mudrych reci” zda sa ti ze mam??? 8O to je dost smutne potom.. lebo ja si teda tak nepripadam.. skor ako z marsu si tu pripadam. MOje reci su myslene len dobre, ak niekoho rozculuju.
Maruska, radsej si premysli a potom nebudes lutovat ukvapene rozhodnutie. -
JAK SA TESIM! :smt038
STRASNE!! diky!…. Duchamp…
-
a Maruska ako spravny konzervator by si mala dokumentovat postup s fotografiou, a tiez obrazkom pred a po… mozno by to bolo zaujimave vidiet ak sa rozhodnes, ze to chces skusit sama.
-
ja mam otazocku na nasich sikovnych hladacov… Ako sa da preventivne zakonzervovat archeologicke zelezo?
vela z nich tvrdi ze: ved ja som to zakonzervoval…
zaujima ma ako.. -
Neviem neviem….moja skutocna prax… chvaaaalabohu nebude na slovensku. Cim dalej vidim ze sa mame co ucit. Ked niesu peniazky na technologiu, tak odstranujme spinu za denneho svetla s kefkou a saponatom a vodou.
Znova sa budem opakovat ale my sme sa neucili zo skript (alebo literatura ktoru spomina lazyman)ale priamo v labakoch vo vsetkych muzeach, alebo v narodnom institute konzervovania, kde VZDY ma kazdy student pristup!! Tam si clovek cely postup pozrie, pripadne si prestuduje kompletnu dokumentaciu inych restaurovani z praxe, videa existuju a dokonca aj na nete…. ja neviem ale pracovat so saponatom som nikoho v muzeu v zivote nevidela, sorry… uz len tie dosledky ach jaj..
A znova si myslim ze davat tu amaterske navody podobneho znenia su absolutne neeticke!!
Keby sa restaurovanie dalo naucit ciste z prispevkov na obnove a fotiek, tak uz davno vam tu nieco napisem. Lazyman, mne urcite nejde o to, aby si tu niekto zarobil… polozme si otazku.. o co nam ide? Mne sa nezdalo zeby Maruska chcela len informacie.. mne sa zdalo, ze sa chcela dozvediet ako ocistit jeden obraz a vyskusat to sama.
Zrestaurovat Fullu inak ako nefullu???? TO SU AKE ZASADY!!
Tak potom sa nediv ked prides k lekarovi a nevolas sa Fulla.. AKo by sa ti to pacilo?Odpoved na preco navod obnovy architekturi vs. malba hladaj u Cesara Bradiho.
Zase nam tu chybaju informacie ze? Ja neviem, zacina sa mi naozaj potvrdovat ze vysokoskolske vzdelanie je v odbore konzervacia nutnostou..(ref:ECCO)Ja sa este raz upresnim:
S rozhodovanim o odstraneni patiny/spiny opatrne.. vyhladaj niekoho kvalifikovaneho. A nehovorim to preto ze chcem dat niekomu zarobit.
Este jedna otazka na lazymana:
AKo vie Maruska ze konkretny zakrok vykonala spravne??? Podla coho bude vediet ze malbu neznehodnotila??