Forum Replies Created

Page 9 of 36
  • freya

    Member
    1. decembra 2006 at 13:39 in reply to: gyc

    :happy2: poomoc, haaahaaa… to je fakt dobre. Jeff Koons za 40 Euro

  • freya

    Member
    1. decembra 2006 at 13:17 in reply to: K A V I A R E Ň

    Mili kavickari a cajickari

    Ako dobre vieme, dnes je 1.decembra! ja uz som si svoju cokoladku z kalendariku spapkala.. a posielam vam maly obrazok norskeho

    julenisse

    Julenisse je mala bytost, skriatok, ktory zije a schovava sa v stodole na kazdej farme. Na vianoce sa mu dava kasa, aby bol spokojny a nevystrajal. Inak by takyto julenissovia vedeli narobit neplechu napr.uhranut zvierata.

  • freya

    Member
    28. novembra 2006 at 14:01 in reply to: kradeze obrazov

    Ono treba respektovat oboch restauratorov, aj tych pracujucich v muzeu a tiez sukromnych. Nikto to lahke nema… niekoho tlaci cas a peniaze, v muzeu zase teamworking..

    Skutocne netreba podcenovat pracu kunsthistorika v procese restaurovania.. .a uz vobec nie pri ukradnutom obraze. Priklad s obrazmi van Gogha nam moze posluzit ako strasidlo bububu… nieraz sa potom musi praca opravovat a reverzibila casto len utopia..

  • freya

    Member
    27. novembra 2006 at 19:30 in reply to: kradeze obrazov

    Otazky ktore zaujali muzejnikov boli skor ineho razu ako preco rok.. Mozu sa tieto poskodene obrazy maju vystavit na 3 dni pred restaurovanim. Nazory sa rozchadzali. Jedna strana -muzeum v Drammene: “Nie docela dobry napad. Podla mojho nazoru to bude stavat muzeum do ulohy tivoli. Jedno technicky poskodene dielo je smutna vec. Muzeum sa musi posnazit co najviac pred jeho znovuzverejnenim. Ukazat ich v takomto stave by bolo nesustredit sa na umelecky aspekt”

    v anglictine ine obavy:

  • freya

    Member
    27. novembra 2006 at 15:21 in reply to: kradeze obrazov

    Ano Anet isteze… uviedla si temu- rozdielne obavy kuratora vs konzervatora v muzeu.. presne ako pises: restaurator sa musi zachovat rovnako ku kazdemu predmetu bez ohladu na cenu., to je kodex.
    Tuna vsak nerozhoduje iba konzervator..
    V kunsthistorii vzdy existoval a bude existovat kanon. Nehovorim ze to je spravne. Len konstatujem.

    Ma prestava bavit citanie reakcii na prispevky, ze vsetko je hracka bez tech.informacii .. a vsetko vieme a vsade ide o velke prachy. :( Tak preco tam miesto pani Biljani Topalovej nesedite vy a nezarabate ich?? Lebo sa tam da dostat len tlacenkou?? boze mi je z toho az zle…
    :?: :!: toto je diskusia? nevieme nic ine iba byt ovplyvneni korupciou?
    neni vyhodne pre muzeum dielo rychlo zrestaurovat a dostat spat do vystavy, a zarabat na vstupnom? tamti konzervatori dostanu svoju mesacnu mzdu nezavisle od toho ktore dielo od Muncha restauruju.
    Potom videa z restaurovania zverejnia na svojej stranke pre verejnost.

  • freya

    Member
    26. novembra 2006 at 15:48 in reply to: kradeze obrazov

    Rok na tom nebudu robit nic… restaurovanie budu vykonavat konzervatori zamestnani v Munch muzeu. Pracuju na celej zbierke muzea rovnakym sposobom, takze nikto specialne novy sa na tom nenabali. Medzi nich patria konzervatorka papiera Gry Landro, an konzervatorka obrazov Biljana Topalova-Casadiego (ma svoju docenturu z Prahy)

    Dovodom preco to trva tak dlho je cakanie na rozhodnutie samotneho kuratora/riaditela muzea ktory so zasahom musi suhlasit. Pri zvololeni spravneho zasahu zohrava rolu hodnota samotneho diela. Vieme dobre ze Munchove diela lamu rekordy nielen na aukciach, ale aj ich hodnota vramci moderneho umenia je nevycislitelna..
    Dnesny odhad je 650mil NOK( Landro sa priznala ze trocha znervoznela)

    Presne tak isto dlho sa caka s konzervovanim inych prestyznych kanonickych diel v svetovych muzeach. Je to o zodpovednosti a konzultovani spravneho postupu, ktory nechcu neskor lutovat.

    Ja mam teda na vas otazku.. aky typ retuse by ste zvolilli pri Madonne VY a PRECO?
    a)totalna retus
    b)normalna retus
    c)neutralna retus
    d)trattegio, rigatino
    e)retus fragmentu

    Lebo ja som si neni ista ktora je najvhodnejsia….

    pohlad zboku aj na ine poskodenia sposobene rozbitym sklom:

    Zatial co “Madonna” je olej na platne 90 x 68,5 cm , “Vykrik” je tempera na kartone 83,5 x 66 cm, prilepena na drevenu dosku. Tato metoda bude vyzvou hlavne pre konzervatorov papiera. Kedze karton sa podla Landro osetruje zo zadnej strany, bude tazke odstanit poskodenia sposobene vlhkostou.

    dalej by ma na margo zaujimal preklad slova Lacuna: ( gap, place where is something missing) do slovenciny Nejaky restaurator malby by sa mohol vyjadrit.. Dakujem :)

    zaujimave linky:

    video:

    http://en.wikipedia.org/wiki/The_Scream
    http://www.norway.org.uk/culture/painting/munchauction.htm

  • freya

    Member
    26. novembra 2006 at 10:01 in reply to: odhad ceny starožitnej spálne

    Zaujem by mohol mat nejaky hotel pripadne penzion.. podobne zariadene izieb sa najde aj inde v unii.

    na margo len, kedze sme pri nabytku.. Bratislavasky Carlton ma najdrahsi apartman s nazvom Maria Terezia, ale ludkovia, ked som ho zbadala , skoro som sa povracala. :tard: fotke nezodpovedal ani zdaleka a bol tyrkisovy

  • freya

    Member
    25. novembra 2006 at 14:55 in reply to: Konzervovanie vs. Restaurovanie

    Vraciam sa k teme komora restauratorov vs E.C.C.O

    Article 23: The Conservator-Restorer must contribute to the development of the profession by sharing experience and information.

    Article 24 : The Conservator-Restorer shall strive to promote a deeper understanding of the profession and a greater awareness of conservation-restoration among other professions and the public.

    Odkial to mam? aby niekto nemohol tvrdit ze trepem stale blbosti

    ECCO professional guidelines 1,2, 3
    Brussels,1 march 2002
    Obligations to colleagues and the profession
    http://www.ecco-eu.info/index.php?container_id=163&doc_id=170

  • freya

    Member
    24. novembra 2006 at 9:02 in reply to: Kniežacia hrobka pod Tatrami

    Ten transport byva najcastejsie kamenom urazu pri dalsom poskodeni.. chapem ze peniaze na in-situ konzervovanie asi nie su, ale preco to Nemecko? akosi som to nezachytila.. je tu aj vysvetlenie?

  • freya

    Member
    6. novembra 2006 at 14:38 in reply to: staršia mapa – konzervacia

    Ja som tiez zazivala stavy infarktove.. Normalne som napisala dlllllhy prispevok, aj Quidovi.. a stlacim odoslat a internet nikde, zmizol. A pisat to znova sa mi uz teda nechcelo. Mozno sa k teme vratim neskor.

  • freya

    Member
    31. októbra 2006 at 22:51 in reply to: Je reklama umenie?

    :twisted:

    http://www.jbs.no/film.aspx

    :twisted:

  • freya

    Member
    31. októbra 2006 at 22:39 in reply to: Je reklama umenie?

    ZEby som si aj ja take kupila???

    zdroj: http://www.jbs.no

  • freya

    Member
    29. októbra 2006 at 21:59 in reply to: staršia mapa – konzervacia

    Dobrý den prajem.
    Hned na začiatku musím povedat,že čírou náhodou som nadabila na túto stránku a ste super.
    Poprosila by som o radu.
    Mám staršiu mapu (po starých rod.) a je dost zničená.Čo sa týka reštaurovania-som totálny amatér.Viete o niekom resp.kde vykonávajú takéto opravy v Nitre alebo okolí NR a kolko takýto “špás” stojí?
    Ďakujem za odpovede.

    //// nazov upraveny administratorom, precitajte si ako spravne zvolit nazov prispevku: http://www.obnova.sk/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=929

    Skus sa obratit na tantera… on urcite bude vediet poradit. Najdes ho aj tu:
    http://obnova.sk/modules.php?name=obsah&pa=showpage&pid=1

    alebo tlf: 0903/ 642 914

  • freya

    Member
    28. októbra 2006 at 11:41 in reply to: K A V I A R E Ň

    :lol:

    Thihii.. vsak ja to chapem, vypary pri restaurovani papiera! sa stava aj viacerym.
    Ooo, a dakujem za kompliment.. uprava fasady robi svoje- :wink:

    Bóže, kofeín sa už vstrebal, snáď ste si nemysleli, že to myslím vážne?! Ale aj tak ti to svädčí, Freya

  • freya

    Member
    27. októbra 2006 at 11:34 in reply to: Filmový festival Jeden svet – ONE WORLD

    A co tak Kambodza a Laos?? :) nevydame sa tam na obnova trip?

Page 9 of 36