
janci
Forum Replies Created
-
no sfukol si ma ako sviečko, ale prijimam kritiku bola opravnena
ale tá história sa mi k technike ozaj nehodí
-
nie záhrada ako záhrada
dôležité je či je pozemok v intraviláné alebo extraviláne,
ak extravilán – tak jedine vyňatie Slov. pozemk. fond
ak intarvilán a pozemok má do 10 árov a vedie k nemu oficiálna prístupová
cesta ( cesta je aj v katastrálenej mape ) – tak vybavujte projekt a stavebné povolenieak to má viac ako 10 árov – tak sa musí tušim tiež vyňať
-
no Ti dávam za pravdu , naše školstvo nás učí iba téoriu bez aplikácie do praxe a oproti západu ( aj keď tým nechcem západ nejako vyzdvihovať ) je tej téorií strašne veľa
no a čo sa týka svietenia plynom, tak to nie je žiadna ,, amerika,, veď v 18. či ktorom st. ( nie som historik pardón ) sa vo veľkých mestách ( paríž ) svietilo na uliciach plynom ( nasledovníci sviečok )
-
áno
ale tu nevzduchotesnosť robia práve staré okná a dveré, poprípade nefunkčné komíny alebo digestory alebo stúpačkové šachty v prípade panelákov
-
niet čo dodať …
ten kto hľadá – nájde
dokonca je firma , nie som si isty či BIENHAUS, ktorá robí montované domy a zvnútra dáva ešte tenkú murovku
takže tam už potom ozaj záleží iba na subjektivných pocitoch -
pre zaujimavosť, dostal moju prezentáciu do google Documents
stačí kliknúť na
http://docs.google.com/Presentation?id=ddpdgz2m_0cxqhd2ff
v ľavom dolnom roho kliiknúť na tú hlášku a zobrazí sa prezentácia
asi tam pri tom prenose zblbli okraje niekde je nlbo zalomený text
-
no ja len trocha poriadku by som chcel vniesť do diskusie
STAVBA JE VŠETKO ČO JE :
a) spojenie pevným základom,
b) upevnenie strojnými súčiastkami alebo zvarom o pevný základ v zemi alebo o inú stavbu,
c) ukotvenie pilótami alebo lanami s kotvou v zemi alebo na inej stavbe,
d) pripojenie na siete a zariadenia technického vybavenia územia,
e) umiestnenie pod zemou.o stavebné povolenie by mal človek požiadať ak daná stavba nie je :
a) pri jednoduchej stavbe, jej prístavbe a nadstavbe, ak tak určil stavebný úrad v územnom rozhodnutí,
b) pri drobných stavbách, ktoré plnia doplnkovú funkciu k hlavnej stavbe a ktoré nemôžu podstatne ovplyvniť životné prostredie;
c) pri stavebných úpravách, ktorými sa podstatne nemení vzhľad stavby, nezasahuje sa do nosných konštrukcií stavby, nemení sa spôsob užívania stavby a neohrozujú sa záujmy spoločnosti;
d) pri udržiavacích prácach, ktoré by mohli ovplyvniť stabilitu stavby, požiarnu bezpečnosť stavby, jej vzhľad alebo životné prostredie a pri všetkých udržiavacích prácach na stavbe, ktorá je kultúrnou pamiatkou,
e) pri stavbách elektronických komunikačných sietí (nosiče telekomunikačných zariadení) umiestňovaných na existujúcich objektoch, ktoré nepresahujú výšku 6 m, šírku 2, 5 m a nezasahujú do nosných konštrukcií stavby,
f) pri prízemných stavbách elektronických komunikačných sietí, ak ich zastavaná plocha nepresahuje 25 m2 a výška 4, 5 m,
g) pri výmene alebo dopĺňaní telekomunikačných zariadení na existujúcich stavbieb elektronických komunikačných sietí, keď nedôjde k zmene stavby.Celkom dobrý nápad ako sa vyhnúť stavebnému povoleniu je kúpiť
starú barabiznu, postaviť velký plot ( najlepšie nepriehľadný ) zrútiť a postaviť nanovo s ca. podobným tvaroma ešte nemusíš platiť zriadenie prípojky na el. vodu a plyn – čo sú tiež celkom pekné peniaze
-
pozrel som si zrýchlene túto tému a je to až
neuveriteľne ako sa dá z 1 témy prejsť plynulo do inej.Pripomína mi to maturitu, keď 1 môj spolužiak si vyťaiahol
na slovine spisovateľa o ktorom nič nevedel a začal :
“ no x.y. je veľmi dobrý spisovateľ a má veľa významných diel, no taký
Ľ. Sťúr je lepší a začal a pokračoval o ňom ,,síce zmaturoval ale …
-
ten kto má ca 15 x 10 m voľnej plochy na pozemku a myslí trocha ekologicky
ale aj ekonomicky, tak sa do toho dá -
Zatepliť či nezatepliť ?
Byť či nebyť ?
Logika káže zatepliť – menej energie = menej peňazí + šetrenie živ.prostredia
ALE, vžy je tu ale, a tým ale je rozumne posúdiť stav budovy a jej podmienok
jej spôsob využitia a k tomu zvoliť riešenie.
A snažiť sa dosiahnúť vyvážený systém – t.j. nemať na fasáde 10 cm izolácie
a v okenných rámoch medzery niekoľko mmZateplenie je ako ,, teplá ,, vetrovka , ktorá nás nehreje ale braní úniku tepla von, a je veľký rozdiel medzi obyčajnou a napr. Goratexou, že ?
Taký je asi rozdiel medzi polystyrénom a vatou, to ale neznamená, že polystyren je jednoznačne zlý – to nie len je ozaj dôležité použiť správne a overené kombinácie materiálov.Doporučil by som najprv začať stavom okien, nakoľko spraviť fasádu a potom ju ,, načať ,, pri výmene okien je nelogické a navyše môžte kúriť koľko chcete, keď Vám fučí cez okno počas veterných dní je Vám stále zima .
Výmenov okien ale nastane, že zastavíte tu ,,prirodzenú,, výmenu vzduchu, ktorá sa vykonávala cez staré okná, čo ma za následok,že sa Vám bude v byte hromadiť jednak vydýchaný vzduch a navyše ešte aj vlhkosť (1 človek / 24 hod. 2 – 4 litre vody , pranie, varenie, aj kvety sú veľký zdroj vlhkosti a to nehovorím a akváriu, vani alebo sušení opratých vecí – a potom sa začínajú rosiť okná a pokiaľ sú obvodové steny studené – lebo nie su zateplené, tak vplyvom zvýšenej vlhkosti a studeného povrchu dôjde ku kondenzácií vodných pár a vzniká voda a potom pliesne – pojem rosného bodu.
Pri volbe hrúbky izolácií by sa mal zohladniť tepelný odpor steny a hrúbku izolácie navrhnúť tak aby kondenzácia pary bola mimo steny – t.j. v izolácií a tu môže nastať problém izolácie z vaty – mokrá vata neizoluje – pomôže jedine odvetrávaná fasáda.
Ale aj zvýšeneá vlhkosť sa dá vyriešiť – a to neznamená otvárať okná každú hodinu – ide o tzv. nútené vetranie – t.j. ventilátor s prívodom čerstvého a odťahom vydýchaného vzduchu a pokiaľ chceme myslieť ekonomicky a ekologicky, tak aj so zabudovaným rekuperátorom.
Ten má učinnosť ca. 80 % t.j. 80 % tepla z odsatého vzduchu odovzdá nasávanému a ešte tam môžme zaradiť prachový allebo peľový alebo pachový filter a nemusíme otvoriť okno ako je rok dlhý a pri tom máme čerstvý vzduch , nie je nám zima, nie su zarosené okná a ani múry nezaťažujeme zvýšenou vlhkosťou.To známená absolutná harmónia = nové okná ( a nemusia to byť zrovna 3-sklá s argónom ) izolovaná fasáda (25% tepelných strát) podlaha (15%) a strop (40%) a k tomu nutéuné vetranie s rekuperátorom – nemusí byť centrálne na celý dom stačia aj lokálne ( napr kuchyňa a kúpeľka ).
A dám ruku do ohňa, že nech bude kúriť elektrinou, plynom, vykurovacím olej alebo drevom, tak Vaše náklady pôjdu ca. o 45 – 55 % dole.
Len sa Vám môže stať , že hups nebudete potrebovať 20 KW kotol na drevo ale iba 12 KW alebo miesto 16 KW plynu iba 7 – 12 Kw modulovaného výkonu alebo elektrické sálavé panely z príkonom napr 5 KW .Jasné, nedá sa všetko naraz a preto je treba zvoliť rozumný postup, ktorý ale môže byť pre každú stavbu induviduálny.
Zatepliť – URČITE ÁNO.
-
je to to najefektívnejšie kúrenie aké môže byť
napíš mail, pošlem Ti krátku prezentáciu na vysvetlenie
-
vie mi niekdo poradiť či nám budú stačiť 3 ks solárnych kolektorov na ohrev TÚV počas zimných mesiacov? Mám na mysli či nám to aj cez zimu zohreje vodu ?
ahoj,
to je veľmi málo údajov, na to aby niekto mohol poradiť ( jedine že by bol jasnovidný )koľko osôb ?
ste všetci stále doma ? ( myslím, či niekto nechodí na týždňovky )
uprednostujete vanu alebo sprchu ?
ako solárne kolektory ? klasika alebo vákuové trubice ?
aký veľký bojler ? čím väčší tým lepší lebo vykryje viac dní kedy nesvietiNa margo tej zimy s 99,9 % pravdepodobnosťou Vám to TUV nevykúri.
Od Novembra do Marca môžeš rátať tak s max s 20 % prínosim tepla.
Október , Apríl ca. 20 – 40 % – v závlislosti od počasia
September , Máj ca. 40 – 70 %
Jún, Júl, August ca. 70 – 90 %