tanter
Forum Replies Created
-
Noo..to ze si to neviete predstavit neznamena ze to nie je mozne…ako som napisal, moznosti je niekolko..ist do detailov nema vyznam kedze som to nevidel. Podliepanie ma tiez niekolko moznosti sluzi to hlavne ako nosic (napr. japonsky papier)
skuste dat foto -
No pravdupovediac nie je to vobec jednoznacne ci podliepat ci dolievat alebo kombinacia obidvoch postupov…urcite je dolezita stabilizacia (japan a tyloza) a potom zvazit moznosti…dezinfekcia a neutralizacia mozu mat roznu podobu…je to individualne. Navyse je dolezite zvazit ci je mozne oddelit fotografiu ta ma totiz uplne ine metody konzervovania ..
-
Papier od druhej polovice 19. storočia (prakticky to znamená strojový papier) je pomerne náročný materiál pre začínajúcich konzervátorov. Rovnako transparentný papier je pomerne komplikovaný. Ide jednak o samotné zloženie a povaha materiálu a jednak technológia pri ich výrobe komplikujú spôsoby ich reštaurovania. Rovnako treba prihliadať na pH a teda aj vlastnosti konkrétneho kúsku. A dosť záleží aké máte materiálne a technologické vybavenie ateliéru
-
zdravím,
no pravdupovediac neexistuje žiadny osvedčený recept na “oživovanie! atramentov a už vôbec nie pečiatok. V rámci reštaurovania sa najviac “bojuje” s pečiatkami na fronte fixácie a teda ich stabilite pri povedzme “mokrom” čistení. Vždy je to individuálne a naozaj je prakticky nemožné napísať niečo univerzálne.Osobne považuje pečiatky a pečate za zložité materiály a teda aj praca pri reštaurovaní je problematickejšia
-
Súhlasím, že s fotkou by to bolo ľahšie. Pokiaľ sa jedná o vonkajší obal, tak čo viem, ide o veľmi jemnú záležitosť. Vnútorná konštrukcia je nepomerne pevnejšia. Naozaj záleží čo sa poškodilo a ako. Treba foto.
Najdokonalejšia forma opravy by ale bola určite tá, nasťahovať tam na leto sršne, ktoré to dajú do poriadku a pred zimou hniezdo opustia :D -
Mám dobré skúsenosti s tzv. tanínom.pokiaľ je piecka pokrytá hrdzou, treba len nahrubo opracovať uvoľnenú vrstvu a pomocou tanínu (nanesieš štetcom) sa vytvorí tmavá vrstva (po reakcii zo svetlom). Povrchovo sa to ešte ošetrí napr. voskom. Toto je ale možné použiť len v prípade, že piecka už bude len ako dekoračný prvok.
Ak z nej chceš urobiť funkčnú záležitosť tak jedine ju dať vypáliť vo veľkej peci. Alebo mi napadá ešte možnosť pieskovania povrchu -
no..zdá sa že sme nikoho neoslovili…tak skúsime vyhlásiť odmenu…povedzme 2,50 Sk za príspevok a 5 Sk za konštruktívny príspevok :D
-
Freya ešte to vylepši tým že bude z výfuku vypúšťať dvojjazyčné letáky o obnove :lol:
-
Plátkové zlato sa dá objednať aj u firmy Ceiba. http://www.ceiba.sk u pána Gembického. Ale fakt ide o pomerne dráhé záležitosti.
-
Pravdupovediac “mocenské boje” v Blave ma nezaujímajú. Aj tak si každý hrabe na svojom piesočku. Téma je zožltnutý papier.
-
Anet záleží koho všetkého si predstavuješ pod Galabošovcami. To je relatívne. Lebo napríklad pán Hanus je potom čo? Ak sa nemýlim tak spolupracuje na tom projekte a pritom je z archívu
-
Ftografia je zmesou niekoľkých materiálov takže dôležité je zvoliť nielen správnu techniku ale aj spôsob uloženia. Ani ten najzaručenejší postup nie je 100% a všetko je potrebné odskúšať na vzorke (tá sa odoberá zo samotnej ftografie)
-
Žena robí volské oko keď v tom momente do kuchyne vtrhne muž a začne
kričať:
“POZOR !!! POZOR !!! VIAC OLEJA !!!
POTREBUJEME VIAC OLEJA !!!! ZHORI TO…. POZOR !!!!
OTOČIŤ,
OTOČIŤ, OTOČIŤ…. RYCHLO !!! POZOR !!! ZBLAZNILA SI SA ??? TEN OLEJ !!!!
PRE BOHA, SOĽ !!!! NEZABUDNI NA SOĽ !!!!”
Žena už to nevydrží a úplne vynervovaná sa spýta:
‘Čo tak reveš ?!? Myslíš si že neviem urobiť volské oko ????’
Muž kľudným hlasom odpovedá:
‘To len aby si mala predstavu aké to je keď po mne vrieskaš počas
šoférovania” -
Svetlocitlivá vrstva však môže byť rôzna, ale najbežnejšou bola práve želatina. Fotografie sú technologicky a materiálne jedným z najkomplikovanejších materiálov na reštaurovanie. Tuším v Blave sa v tejto dobe rozbieha nejaký projekt na reštaurovanie fotografického materiálu.