Korytnická úzkorozchodná železnica
Železničná trať Ružomberok – Korytnica spájala v rokoch 1908 až 1974 mesto Ružomberok s nízkotatranskými kúpeľmi Korytnica. Už zrušená úzkorozchodná trať s rozchodom 760 mm mala pôvodne spojiť Ružomberok ležiaci na Košicko-bohumínskej železnici, s Banskou Bystricou. Oproti pôvodnému plánu bol spoločnosťou Mandel a Révész realizovaný len 23,564 km dlhý úsek z Ružomberku údolím riečky Revúcej a Korytnickou dolinou do kúpeľov Korytnica. Sprevádzkovanie Miestnej viciálnej železnice Ružomberok – Korytnica bolo 5. júna 1908. Spočiatku bola prevádzkovaná Košicko-bohumínskou železnicou, od roku 1921 Československými dráhami. Trať mala 9 zastávok na dĺžke 24 km: Železničná stanica Ružomberok – Ružomberok (Továreň na cellulose) – Biely Potok zastávka – Biely Potok papiereň – Podsuchá – Osadnianska píla – Osada zastávka – Patočiny zastávka – Kúpele Korytnica. Posledným dňom prevádzky bol 28. september 1974, unikátna trať vrátane zvršku bola následne zlikvidovaná, aby ustúpila rozvíjajúcej sa automobilovej doprave.