Portál Kultúrny profil Slovenska
Internetový portál o slovenskej kultúre – Kultúrny profil Slovenska, ktorý v slovenskej a anglickej jazykovej mutácii informuje na jednom mieste o dianí na Slovensku pritiahol za rok od svojho spustenia vyše milión návštevníkov zo Slovenska i celého sveta. Ako ďalej agentúru SITA informovala Petra Fejdi z tlačového referátu ministerstva kultúry, portál je verejne a bezplatne prístupný. Mesačne ho navštívi priemerne 100-tisíc záujemcov o slovenskú kultúru, umenie či históriu, aby získali tipy na zaujímavé výlety, zorientovali sa v ponuke festivalov či nadviazali kontakt s kultúrnymi inštitúciami a umeleckými skupinami.
Portál Kultúrny profil Slovenska spustili 31. marca 2009 na adrese http://www.slovakia.culturalprofiles.net. Je výsledkom spolupráce Ministerstva kultúry SR s British Council, britskou neziskovou organizáciou Visiting Arts a Univerzitnou knižnicou v Bratislave, ktorá zabezpečuje jeho prevádzku a aktualizáciu. Je určený pre profesionálov, ale aj širokú verejnosť.
Kultúrny profil Slovenska má tri základné časti, ktoré sa navzájom dopĺňajú a sú pravidelne aktualizované. Prvú časť predstavuje súhrn základných a všeobecných informácii o Slovensku (geografia, história, jazyk, štátny systém krajiny a ďalšie). Druhou je detailný prehľad 19 hlavných oblastí slovenskej kultúry – od archívov cez filmové umenie, kultúrnu politiku a vzdelávanie, média a múzické či výtvarné umenia, až po kultúru menšín žijúcich na Slovensku. Túto časť významne dopĺňa tretia, ktorou je prehľadná databáza vyše 6 000 kontaktov na slovenské kultúrne a vzdelávacie inštitúcie, súkromné agentúry a združenia. Umožňuje vyhľadávať informácie a kontakty nielen podľa jednotlivých kultúrnych sfér, no i podľa regiónov či samotných názvov. Databáza kontaktov je otvorená všetkým subjektom pracujúcim v kultúre na ich bezplatnú propagáciu.
Kultúrny profil Slovenska sa svojou štruktúrou podobá profilom ostatných krajín, v ktorých sa takéto propagačné kultúrne portály spustili v uplynulých rokoch. Podobný portál má napríklad Nórsko, Škótsko, Slovinsko, Japonsko či Vietnam. “No ako jediný ponúka informácie aj v domácom jazyku a zároveň v prvom roku svojho fungovania vykázal najvyššiu návštevnosť zo všetkých profilov,” dodala Petra Fejdi.