aktivita › diskusia › Archeológia › Archeológia v službách ideológie a náboženstva.
Tagged: archeologia, cat_archeologia
-
Archeológia v službách ideológie a náboženstva.
pitbul1 odpovedal 10 years, 8 months ago 9 Členovia · 129 odpovede/odpovedí
-
[quote=naj]
Ideológiu si na stránky Obnovy vniesol ty, a to ideológiu nenávisti k náboženstvu. Zrejme si nejaký skrytý marxista a teda bojovný ateista. Všetci normálni ľudia chápu výsledky archeologického bádania ako otvorenú knihu v tom zmysle, že výsledky sa upresňujú novými poznatkami.
Pyxida nemá nános ideológie. Nemá preto, lebo doterajšie výsledky archeol.bádania viedli len k domnienke
[/quote]
Ak ma niekto považuje za klamára je to len a len jeho problém, viacmenej mi to neprekáža. Každý má právo myslieť čo chce, aj o mne, či mojich názoroch, postrehoch, teóriách atď..Neprivlastňujem si monopol na pravdu.
Klamú hlavne kresťania, ktorý detom mútia hlavu s darčekmi od JEŽ-iška, to je príklad ako materiálne priviesť ovečky na duchovnú cestu.
Hlava je na krku nie preto, aby nepršalo do krku, ale aby aj poslúžila na myslenie.
Nazvať môj postoj k náboženstvu ako nenávistný? Sám seba považujem za tolerantného k náboženstvám.Veriacimi nepohŕdam, a chápem že nemali šťastie vyrastať bez vtĺkania náboženských bludov do hlavy.
Dobrovoľne som si prečítal Bibliu, síce to miestami bolo ťažké vydržať, non vždy sa čosi objavilo, čo stálo za to.
človek sa dozve o židovskom bohovi kadečo, aj to že je žiarlivý, a pohybuje sa pomocou UFO.
Dennodenne som konfrotovaný s kadejakými kresťanskými propagandami. Tak v médiách, ako i pri ceste.Žiadneho Ježiša som s kríža nesundal, tak ako ani žiaden kríž.
Síce to znie ako vtip o Leninovej láske k deťom, ale je to realita.
Vtip:
“Na břehu řeky Něvy sedí Vladimír Iljič Lenin a holí se břitvou. Přijde k němu malý Ivánek a ptá se, co to děláš, Vladimíre Iljiči? Holím se, synku, holím. Cítíte z toho tu laskavost a humanitu?”
Žáci hledí nechápavě a zjevně nic takového z vyprávění necítí. Učitel se tedy snaží znovu:
“Tak ještě jednou. Dobře mě, děti, poslouchejte. Na břehu řeky Něvy sedí Vladimír Iljič Lenin a holí se břitvou. Přijde k němu malý Ivánek a ptá se, co to děláš, Vladimíre Iljiči? Ten odpovídá, holím se synku, holím. Tak co, už cítíte z toho příběhu tu laskavost a humanitu?”
Žáci nechápou a učitel to nevydrží:
“Vždyť ten Lenin se mohl klidně tou břitvou po klukovi ohnat a podříznout ho!”Neznávam autority, neuznávam ani Lenina a ani židovského spasiteľa, či iného boha., neničím ich symboly, a ani proti nim aktívne nebojujem.
Pečítal som si aj knihu O pôvode kresťanstva, pozrel som si aj Leninov škrabopis v Zobraných spisoch. Rád som čítaval aj o iných náboženstvách. Nikdy sa nebránim, a neodmietnem Svedkov Jehovových, pretože tí na rozdiel od katolíkov poznajú Bibliu. 99% kresťanov knihu kníh nikdy neprečítalo.
Nemyslím si, že by som bol marxista, hoci aj kapitál som si pozrel, ako aj Adolfove plány a niesom nacista.
Plne chápem prínos kresťanstva pre Slovanov (Slovania žili v polozemniciach, spávali, ako zvieratká v brlohu. V porovnaní s antickým svetom nedosahovali úroveň rómskej osady na Spiši s porovnaním bežného obyvateľa BA), tak isto chápem jeho deštrukčný význam pre starovekú rímsku ríšu.
Všetko má vždy dve stránky. Slovania žili šťastne, možno nemali písmo, možno nemali toho “správneho” jeidiného (dvojjediného, trojjediného) boha, možno…V konečnom dôsledku však mali štastie, že nežili v Amerike a nemali červenú kožu.
.
Pyxida nemá nános ideológie, pyxida je nástrojom ideológie, a táto násobne. Vždy tu vládne sebránka buď kresťanská, komunistická, nácionalistická. Vždy len v rôznej kombinácii. Všetci sa hlásia k C+M, aj komunisti.
Starý Slováci, ich kráľ, čudné sochy, busty nás vracia do predminulého storočia. To isté platí aj o pyxide na soche. Stáva sa symbolom misie, tak ako kniha symbolizu´juca písmo, pyxida ako liturgická nádoba symbolizuje prinesenie kresťanskej vieri. Tak isto, ako pri soche koňa Vajcoša len autor vie čo tým chcel povedať (môže skúmať xy komisií, či kríž v stredovej puklici je znak HG, len autor vie čo tým chcel povedať. No kedže ho nechal prekryť iba potvrdil, že sa jedná o HG a že motív prevzal po vzore Vodrážku s čias Slovenského štátu). Smiešny je argument, že rovnoramenný kríž vznikol pred HG, je ten istý ako s hákovým krížom (mimochodom aj Ghándy sa narodil v dome s hákovým krížom).
Teória o prínesení pyxidy C+M skôr patrí do knihy “Staré slove(a)nské báje a povesti” . Skúmanie, či ju prinesli C+M je to isté hľadanie Noemovej archy, (ktorú doteraz niektorí hľadajú.) pričom každému musí byť jasné, že na globálne zatopenie celej zemegule neexistuje dostatok vody. Moja obľúbená otázka pre jehovistov je či Noah zahraňoval aj žaby, či vodné živočíchy, či mal dve akváriá so sladkou a slanou vodou….
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/88316-u-araratu-nalezena-noemova-archa/
Do akej mieri je budovanie štátnej idsológie, či je vkladanie archeologických nálezov do účelových sôch nebezpečné, ja posúdiť neviem., no myslím si že sa jedná o ukážkovú demagógiu.
Ak sa vedci prepožičiavajú na “neškodnú hru”, len preto aby dostali väčšie objemi peňazí pre vedu je to veľmi krátkozraké. Platí to aj o popularizátorovi vedy Dvořákovi. Asi stárne, keď verí “Priplavenému pre Slopensko”.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gDXXFMYl6ew
no čo veď najký ten film o Starých slopákoch určite vznikne, nielen z dielňe Jakubiska, ktorý do toho dá celé (cudzie) srdce, tak ako Robert Fico cudzie peniaze na svou prezidentskú kampaň.
Peniaze nesmrdia.
-
Trasa NITRA – Čierne KĽAČANY – Svätý BEŇADIK
Netreba mať mimoriadnu intuíciu na to, aby človek nevidel, že nešťastie, ktoré pyxidu zo slonoviny postihlo, sa mohlo stať s tou najväčšou pravdepodobnosťou práve na 40-kilometrovej ceste z Nitry do Sv.Beňadiku (Beňadická skala).Po roku 907 od Maďarov očakávaná pohroma, ale hlavne po roku 920 reálna pohroma zapríčinila útek od „Zobora“. Odchod Pohroním (možno so zámyslom až do pôsobnosti Krakova, lebo sever sa stal útočiskom) bol jediným rozumným riešením. I keď to mala byť skôr záchrana relikvií do pevnosti Sv.Beňadika, čo muselo byť už vtedy výnimočné miesto. Nešťastná náhoda pri Č.Kĺačanoch tento zámer prekazila.
Hronský Beňadik – výnimočné miesto.
Opevnené sídlisko z doby halštatskej, veľkomoravskej a slovanské pohrebisko.
O architektúre prvého románskeho kláštorného komplexu (trojloďový románsky kostol) vieme málo, jeho základy sú pod dlažbou súčasného gotického chrámu.
Miesto vzniku tohto najstaršieho románskeho kláštora nebolo zvolené náhodne. Malo priaznivé prírodné podmienky (tzv.Slovenská brána), existovala tu stará obchodná cesta.
Prvá písomná zmienka z r. 1075 sa vzťahuje na opátstvo zasvätené svätému Beňadikovi.
Kláštor bol úradným miestom, ľudia tu mohli overovať listiny, deponovať cennosti, vydávali sa knihy, riešili majetkové spory. Odtiaľto pochádza Nitriansky kódex, latinský evanjeliár, najstarší text napísaný v latinčine na našom území. -
asomtam… torchu rypnem, ale snad ta to uvedie na “spravnu cestu” lebo sa vam akosi vykolajil vlak:
kde zacat? :)
…………………..
– Klamú hlavne kresťania, ktorý detom mútia hlavu s darčekmi od JEŽ-iška, to je príklad ako materiálne priviesť ovečky na duchovnú cestu.
Veriacimi nepohŕdam, a chápem že nemali šťastie vyrastať bez vtĺkania náboženských bludov do hlavy.– 99% kresťanov knihu kníh nikdy neprečítalo.
– Všetko má vždy dve stránky. Slovania žili šťastne, možno nemali písmo, možno nemali toho “správneho” jeidiného (dvojjediného, trojjediného) boha, možno…V konečnom dôsledku však mali štastie, že nežili v Amerike a nemali červenú kožu.
– pyxida nemá nános ideológie, pyxida je nástrojom ideológie
– (mimochodom aj Ghándy sa narodil v dome s hákovým krížom)
– pričom každému musí byť jasné, že na globálne zatopenie celej zemegule neexistuje dostatok vody.
Moja obľúbená otázka pre jehovistov je či Noah zahraňoval aj žaby, či vodné živočíchy, či mal dve akváriá so sladkou a slanou vodou….
– či je vkladanie archeologických nálezov do účelových sôch nebezpečné, ja posúdiť neviem., no myslím si že sa jedná o ukážkovú demagógiu.
…………………..
– fakt tu nemuste s Naj-om preberat tie nabozenske pre-a-proti. poslite si sukrumne spravy
– citanie biblie este z nikoho krestana neurobilo. si zivy priklad…a ver ze v stredoveku cital bibliu len malokto a krestanov bolo ( v europe ) viac ako dnes
-to je trochu kratkozrake vnimanie, nie? slovania si tu zili stastne ale oni s velkou pravdepodobnostou tiez z tychto uzemi niekoho vyhnali komu sa to prave v danej chvilu nepacilo. cize, “v konecnom dosledku” niekto predsa len stastie nemal
– pyxida na soche mi az tak nevadi… je to symbolicke spojenie a stvarnenie zaciatkov krestanstva u nas.viac ma stve ze ked prides do muzea, mudry stitok pred exponatom a aj studovany clovek ti povie ze je to dar janka krala ktory doniesol fero s misom… neviem stale odkial nieco take maju.
– gandhi by ta kopol do guli za to oznacenie hakovy kriz
– tie myty o zatopeni “sveta” ber s rezervou – vtedy bol pre cloveka ( znamy ) svet oooovela mensi ako ho pozname dnes a na zatopenie stacil bud riadny monzun, pokles zemskej kory pri zemetraseni, pretrhnutie prirodnej bariery nejakej vacsej nadrze a pod., to je aj tak suce na sci-fi pisat o tom na zaklade coho vznikol tento mytus
-
Naj:
Netreba mať mimoriadnu intuíciu na to, aby človek nevidel, že nešťastie, ktoré pyxidu zo slonoviny postihlo, sa mohlo stať s tou najväčšou pravdepodobnosťou práve na 40-kilometrovej ceste z Nitry do Sv.Beňadiku
Odchod Pohroním (možno so zámyslom až do pôsobnosti Krakova, lebo sever sa stal útočiskom) bol jediným rozumným riešením. I keď to mala byť skôr záchrana relikvií do pevnosti Sv.Beňadika, čo muselo byť už vtedy výnimočné miesto. Nešťastná náhoda pri Č.Kĺačanoch tento zámer prekazila.
…………
no koment. fantazia ti fakt nechyba. len tak mimochodom: nemohlo sa to stat v opacnom smere – smer benadik-nitra?? :DDD
-
—priniesť Slovanom kresťanstvo nemusí byť len pozitívne vnímané. Možno to nebolo nič viac ako pre indiánov a alkohol pre Inuitov. Pohľad kresťana asi bude na pokresťančenie Slovanov iný, ako pohľad neveriaceho. Priniesť civilizáciu domorodcom momentálne až tak pozitívne nevnímame.
–socha vo verejnom priestore a socha kdesi v súkromí je rozdiel
–vyhnanie povodných obyvateľov? To sa udialo ako? Prišli povedali chodte preč, tu buideme doma my? Kto tu žil? Nežili vedľa seba? Nebolo tu dosť miesta pre všetkých? Čo takto výskumy DNA? Tie čo hovoria? My sme tu doma? Neviem…
–gandhy bol celkom riadne zviera za mlady, isto by ma nakopal, pravotočivá svastika 卐
–lokálna, či globálna …Ararat nie je kopček na Záhorí, ale niekoľkotisícovka
Na ľavo Gemáni, na pravo Germáni, no stále si myslíte, že Slovania prenášali pyxidu, či už z HB do NR, alebo späť. ˇUž sa teším, keď sa zistí, že Slovania vykradli germánsku hrobku a ukradli z nej pyxidu, ktorú nakoniec zlostne rozbili .Miesto knihy a pyxidy im možu do rúk vložiť kopáč, sekeru a lopatu, pyxidu hodiť k nohám a položiť na ňu jednu dupajúcu nohu.
-
to su reci k taboraku s basou piva…to by bolo vsetko na dlho. nedalo mi ale rypnut ked som uvidel tolko diskutabilnych az nezmyselnych poznamok v jednom prispevku ( netvrdim ze to mas vo zvyku )
heh, este toto si neodpustim co som tam prehliadol “Moja obľúbená otázka pre jehovistov je či Noah zahraňoval aj žaby, či vodné živočíchy, či mal dve akváriá so sladkou a slanou vodou….”
kááámo, to si zabil!! :))) pri potope sladkou vodou ti netreba zachranovat sladkovodne ryby ( kedze biblicka potopa zacina dazdom, predpokladam ze slana voda neprsala a teda mu teoreticky boli treba len nadrze na slanu vodu, nem?? ;-) samozrejme v tejto nabozenskej “bajke o ujovi co zachranoval zvieratka” netreba prilis pozerat na detaily lebo to samozrejme nedava hlavu a patu od zaciatku po koniec..o to tam ale nejde.
toto bolo slusne mimo temu…pardon!
-
Benjo,
v archeológii a histórii je fantázia inšpiráciou i pracovnou metódou. Fakty si zosumarizuješ v hlave, a nemôže to byť v prvom pláne nič iné, ako imagination. V druhom pláne sa to už “samocenzúrou” filtruje, aby to obstálo pred svetom. Ja som však hovoril o intuícii. Tá je výsadou tvorivých. Tak-či tak, nefantazírujem, čítaj ďalej, a zistíš že to zatiaľ nemám z “vlastnej hlavy”:
V r. 907 po bitke pri Bratislave Maďari zničili Veľkú Moravu (prakticky po r. 920, dodávam). Mnohí duchovní pred nimi utekali. Podľa tradície sa arcibiskup Gorazd utiahol do Poľska, do Krakova, a tam pokračoval ako arcibiskup. O jeho prítomnosti v Poľsku nasvedčuje zápis v rukopisnom liturgickom kalendári zo 14. storočia, pochádzajúcom z Wislice, najstaršieho cirkevného strediska v Poľsku. V tom kalendári pri dni 17. júl je zaznamenaný sviatok sv. Gorazda. K tomu treba ešte poznamenať, že na ten istý deň pripadá jeho sviatok spolu s inými významnými cyrilometodskými učeníkmi (tzv. “sedmopočetníci”) v bulharskej cirkvi.
Gorazd bol prvý, čo spojil Nitru s Krakovom a zaiste po jeho stopách prišiel sv. Svorad z Poľska do Nitry, do kláštora na Zobore.
Styky Krakova s Nitrou sa udržali pomerne dlho. Zo životopisu sv. Svorada vieme, že z Nitry, z vinice nasadenej samým sv. Svoradom, sa dodávalo do Poľska omšové víno. Tento zvyk trval do 16. storočia. Možno, že aj túto tradíciu začal sám sv. Gorazd, ktorému omšové víno dodávali do Poľska z majetkov jeho rodiny pri Nitre.Viac: http://www.skm-frankfurt.de/farnost/svaty-gorazd/
Svätý Gorazd bol učeník sv. Cyrila a Metoda. Prof. Stanislav zastával mienku, že pochádzal od Galanty, kde dodnes jestvujú miestne mená Goražd’, Gorazdov. Tam sa podľa neho kedysi nachádzal majetok gorazdovskej rodiny.
To je teda prvý slovenský svätec zo slovenského rodu. Ale jeho úcta u nás v nepriaznivých podmienkach celkom upadla do zabudnutia. Na jeho spomienkový deň, na 17.júla sa dostali sv.Andrej Svorad a sv.Benedikt Stojislav.Ale mal si pravdu, že asi chodili i opačne, od Sv.Beňadika do Nitry. Samozrejme bola skoro výhodnejšia cesta Hornou Nitrou na Nitrianske Pravno, s variantami popod Zniev cez Turiec, alebo na Rajec.
-
ja nepochybujem o spojeniach NR s velmi sirokym okolim. ja v tom len hladam logiku, nic ine. to co opisujes vyzera v skratke takto: idete odniest/ukryt vzacnu relikviu niekam daleko do bezpecia, cestou jeden zomrie a pochovate ho aj s tym najcennejsim co veziete. ostatni idu dalej. koniec fantasy story.
skor to moze mat suvis s tym pohrebiskom co odkryli v nedalekej blizkosti. aj to len mozno. a to ci ma pyxida suvis s nitrou…s ohladom na to ze to bol vzacny predmet, aj so vzacneho materialu, je pravdepodobne ze bol v rukach niekoho vplyvneho a takych ludi bolo v NR niekolko celkom urcite. otazok ohladne hrobu kde sa nasla a nalezovych okolnosti tu dal uz asomtam dost. a..a mozno to s NR nema vobec nic spolocne.
-
[quote=benjo]
to su reci k taboraku s basou piva…to by bolo vsetko na dlho. nedalo mi ale rypnut ked som uvidel tolko diskutabilnych az nezmyselnych poznamok v jednom prispevku ( netvrdim ze to mas vo zvyku )
heh, este toto si neodpustim co som tam prehliadol “Moja obľúbená otázka pre jehovistov je či Noah zahraňoval aj žaby, či vodné živočíchy, či mal dve akváriá so sladkou a slanou vodou….”
kááámo, to si zabil!! :))) pri potope sladkou vodou ti netreba zachranovat sladkovodne ryby ( kedze biblicka potopa zacina dazdom, predpokladam ze slana voda neprsala a teda mu teoreticky boli treba len nadrze na slanu vodu, nem?? ;-) samozrejme v tejto nabozenskej “bajke o ujovi co zachranoval zvieratka” netreba prilis pozerat na detaily lebo to samozrejme nedava hlavu a patu od zaciatku po koniec..o to tam ale nejde.
toto bolo slusne mimo temu…pardon!
[/quote]
Biblia nehovorí pravdu, ťavy v nej nemajú čo robiť
Čítajte viac: http://tech.sme.sk/c/7103023/biblia-nehovori-pravdu-tavy-v-nej-nemaju-co-robit.html#ixzz2tKMkxvR0
Kniha Genezis – kapitola 12
16 S Abramom však kvôli nej dobre zaobchádzal; mal ovce, dobytok, osly, otrokov a otrokyne, oslice a ťavy.Kniha Genezis – kapitola 24
11 Večer, v čase, keď sa vychádzalo napájať, nechal svoje ťavy oddychovať vonku pred mestom pri studni s vodou
14 Nech deva, ktorej poviem: “Nachýľ svoj džbán, aby som sa napil!” a ona povie: “Napi sa a napojím aj tvoje ťavy,” bude tá, ktorú si určil svojmu služobníkovi Izákovi a podľa toho poznám, že si preukázal láskavosť môjmu pánovi.”
20 Rýchlo vyliala džbán do válova a opäť utekala k studni po vodu a takto naberala pre všetky ťavy,
22 Keď sa ťavy riadne napili, vzal muž zlatý krúžok, ťažký pol šekla, dve náramnice na jej ruky, ťažké desať šeklov zlata
31 a povedal mu: “Poď, Pánov požehnaný! Prečo stojíš vonku? Veď pripravil som príbytok aj miesto pre ťavy!”
32 Vtedy sa muž pobral do domu a on odsedlal ťavy, prichystal ťavám slamu a krm i vodu, aby si on a mužovia, ktorí ho sprevádzali, umyli nohy.
35 Pán bohato požehnal môjho pána, takže sa stal majetným. Dal mu ovce a dobytok, striebro a zlato, sluhov a slúžky, ťavy a osly.
46 Ona rýchlo zložila svoj džbán a povedala: “Pi a napojím aj tvoje ťavy!” I napil som sa a ona napojila aj ťavy.
61 Potom sa Rebeka pohla aj so svojimi slúžkami, vysadli na ťavy a nasledovali muža. A sluha Rebeku vzal a odišiel.
63 Keď sa zvečerievalo, vyšiel Izák na pole, aby si porozmýšľal. Tu zdvihol oči a videl prichádzať ťavy.
64 Aj Rebeka zdvihla oči a zbadala lzáka. Rýchlo zosadla z ťavyPrvá kniha kroník – kapitola 27
Nad ťavami bol Izmaelita Ubil, nad oslami Jadiáš z Meronotu
Druhá kniha kroník – kapitola 9
1 Keď kráľovná Sáby počula o Šalamúnovom chýre, prišla Šalamúna skúšať hádankami do Jeruzalema s veľmi veľkým sprievodom a ťavami, ktoré niesli voňavky, množstvo zlata a drahokamy. Prišla k Šalamúnovi a povedala mu všetko, čo mala na srdci.
Kniha proroka Jeremiáša – kapitola 2
23 Ako len vravíš: “Nepošpinil som sa, za Bálom som sa nevláčil.” Hľaď na svoju púť v údolí, poznaj, čo si urobil, ty, ľahká ťava, čo strečkuje po ceste,Kniha Genezis – kapitola 31
34 Ráchel však bôžikov vzala, skryla ich do ťavieho sedla a sadla si naň. Laban prezrel celý stan, ale nič nenašiel.Kniha Levitikus – kapitola 11
4 Ale z prežúvavcov a z dvojkopytníkov nesmiete jesť ťavu, je síce prežúvavcom, ale nemá rozdvojené kopytá, bude pre vás nečistá;Kniha Deuteronómium – kapitola 14
7 Ale tie, čo prežúvajú a nemajú rozdelené kopytá na dvoje, nesmiete jesť, ako: ťavu, zajaca a jazveca; sú to síce prežúvavce, ale nemajú rozdvojené paprčky, sú pre vás nečisté;Kniha Genezis – kapitola 24
10 Nato sluha zobral z tiav svojho pána desať tiav a rozličné drahocennosti svojho pána a išiel. Vybral sa a šiel do Mezopotámie (Aram Naharaim), do Nachorovho mesta.
Kniha Genezis – kapitola 30
43 Takto sa stal nesmierne bohatým človekom, mal množstvo stád, slúžok a sluhov, tiav a oslov.
Kniha Genezis – kapitola 32
16 tridsať dojčiacich tiav aj s ich mláďatami, štyridsať kráv a desať býkov, dvesto oslíc a desať oslích žriebät.
Kniha sudcov – kapitola 6
5 Prichádzali totiž so svojimi stádami a stanmi. Dohrnuli sa ako húf kobyliek. Koľko ich bývalo, aj ich tiav, to sa nedalo ani len spočítať. Nasťahovali sa do krajiny, aby ju spustošili.
Kniha sudcov – kapitola 7
12 Madiánčanov, Amalekitov a synov východu, ktorí táborili na rovine, bolo toľko ako kobyliek. Aj ich tiav bolo bez počtu, ako množstvo piesku na morskom brehu.
Kniha sudcov – kapitola 8
21 Tu prosili Zebee a Salmana: “Vstaň ty a vrhni sa na nás! Veď aký muž, taká aj jeho sila!” Gedeon teda vstal a zabil Zebea a Salmanu. Mesiačky však, ktoré boli na krkoch ich tiav si vzal. –
26 A váha zlatých prsteňov, ktoré si vyžiadal, bola tisícsedemsto šeklov zlata, okrem mesiačkov, náušníc, purpurových rúch, ktoré nosievali madiánski králi, a okrem retiazok z krkov ich tiav.
Druhá kniha kráľov – kapitola 8
9 Hazael mu išiel v ústrety a vzal sebou dary, rozličné vzácnosti Damasku, bremeno na štyridsať tiav. Keď došiel k nemu, pristúpil a vravel: “Tvoj syn, aramejský kráľ Benadad ma poslal k tebe s odkazom: “Uzdravím sa z tejto choroby?”
Druhá kniha kroník – kapitola 14
14 Zborili aj stany pri dobytku, zajali množstvo oviec a tiav a vrátili sa do Jeruzalema.
Kniha Ezdrášova – kapitola 2
67 tiav štyristotridsaťpäť a oslov šesťtisícsedemstodvadsať. –
Kniha Nehemiášova – kapitola 7
69 tiav štyristotridsaťpäť a oslov šesťtisícsedemstodvadsať. –
Kniha Judita – kapitola 2
17 Okrem toho vzal preveľké množstvo tiav, oslov a mulíc na nosenie nákladov, i bezpočet oviec, hovädzieho dobytka a kôz na ich zásobovanie,
Kniha Jób – kapitola 1
3 V jeho stádach bolo sedemtisíc oviec, tritisíc tiav, päťsto záprahov rožného statku a päťsto oslíc. Aj čeľade mal veľmi mnoho. Bol to muž, ktorý vynikal nad všetkých synov Východu.
Kniha Jób – kapitola 42
12 A Pán požehnal koniec Jóbovho života viac ako jeho začiatok, takže mal štrnásťtisíc oviec, šesťtisíc tiav, tisíc záprahov rožného statku a tisíc oslíc.
Kniha proroka Izaiáša – kapitola 30
6 Výrok nad hrochom juhu: Cez krajinu úzkosti a biedy, odkiaľ je lev a levica, vretenica a okrídlený drak, vlečú na chrbtoch oslov svoje bohatstvo a na hrboch tiav svoje poklady k národu, ktorý im neprospeje.
Kniha proroka Izaiáša – kapitola 60
6 Záplava tiav ťa pokryje, ťavätá Madiánu a Efy, všetci prídu zo Sáby, zlato a tymian prinesú a zvestujú slávu Pánovu.
Kniha proroka Ezechiela – kapitola 25
5 Z Raby urobím pastvu tiav a synov Amona košariskom oviec. Vtedy sa dozviete, že ja som Pán.no a teraz aj keď som mimo vlastnej témy patrí pointa
Evanjelium podľa Matúša – kapitola 23
24 Slepí vodcovia! Komára preciedzate a ťavu prehĺtate. -
Len tak mimochodom: nie sú tu poprehadzované dátumy a poradie príspevkov?
A k tomu problému ťavy na Noemovom korábe:
Starý zákon nie je história v dnešnom slova zmysle, preto vôbec nepodlieha dokazovaniu. Starý zákon má ukázať Božie (nadprirodzené) zásahy do života ľudí. Aj keď už Mojžiš písal na kamenné dosky (či ich našiel hotové?), príbehy zo Starého zákona sa zapísali omnoho neskôr, po dlhom ústnom podávaní. Je tam spústa symboliky. Domestiko-nedomestikovaná ťava je len slabý odvar proti odletu Eliáša do neba na ohnivom voze s ohnivými koňmi, rozostúpeniu vôd Červeného mora pred nesenou Archou úmluvy,. alebo kovový nôž v ruke Abraháma (podľa niektorých) spred doby bronzovej. Každá stránka Starého zákona ukazuje v prvom rade na Pána.
-
naj, samozejme, ze viem o čom hovoríš, to bol môj impulz pre prečítanie tejto knihy.
Je tam viacero pozorovaní, dokonca stretnutí, či aj bitka s bohom.
Posúvanie problému stvorenia všetkého na Boha prichádzajúceho na UFO nerieši problém kto stvoril Boha.
-
Asomtam, pre človeka, ktorý potrebuje Boha (napr. ja), je otázka jeho genézy úplne zbytočná. Bez Boha by si mnoho ľudí pripadalo ako čiastočka vo vodnom roztoku pri Brownovom pohybe. Len fyzikálne dŕcanie do seba. Alebo ako computer (s operačným systémom) ale bez aplikačného softwaru. Myšlienka na Boha dáva mnohým nádej, že spejeme k ideálnym (nebeským) pomerom. Ešte minútu pred smrťou máme nádej, že je aj nejaký nefyzický svet. Ja nosím napríklad nádej, že bude raz bohabojný prezident.
-
naj, každý niečo chce, či potrebuje.
—————————————————————————————————————————————
Základná otázka je či boh (bohovia) stvorili človeka (ľudí), alebo človek (ľudia) boha (bohov).
—————————————————————————————————————————————
Skúmať bibliu má pre mnoho ľudí význam. Človek sa nerodí ako kresťan, či mohamedán. Viera v konkrétneho boha je mu daná výchovou a prostredím. Ak existuje viacero bohov, viacero náboženstiev zákonite sa natíska otázka ktoré náboženstvo je lepšie, ktorý boh silnejší, ktorá viera výhodnejšia.
Na to, aby si človek slobodne vybral (ako zdravotnú poisťovňu), ktorého boha bude uctievať, aké pravidlá dodrživať, ale hlavne akého silného a zázračného ochráncu získa sa dozvie práve v biblii, či koráne, alebo inej podobnej knihe.
Bagatelizovať chyby, nepresnosti, či iné výmysly v biblii je podľa mňa viac ako klamstvo samo. Klamstva sa dopúšťa ten, čo takúto zmätočnú knihu nazýva Sväté písmo, označuje za božie slovo…Dopustil by boh, aby sa v biblii klamalo? Áno, ale len keby bol sám klamár.http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZhnMdN1yg6g#t=0
—————————————————————————–
Človek, ktorý potrebuje boha (veriaci) mual by dodržovať loajalitu voči nemu. O pravosti toho správneho kresťanského je v našom svete všetko jasné. Je jediný, všemocný, vševediaci, všeriadiaci…Vďaka totálnej propagande, premyslenej štruktúre veriacim je človek ani nevie prečo, a ani v čo. Verí, a vie že je to správne.
Náboženstvo je dokonalý obchod so strachom so smrti, a zmysel života je žiť tak, aby sa po smrti dostal do večnosti a žil večný život.
Inými slovami, rob to čo chceme, správaj sa tak ako mi chceme,…a potom, keď nebudeš žiť dočkáš sa blaženosti…Kto to môže sľúbiť? Kto Pápež? Vatikán? Jeho mecenáši? Boh? …ale kto to môže zaručiť?
Náboženstvo slúži na dve základné veci, na ochranu jeho ovečiek pred ovečkami iného boha, ale hlavne pre majetku bohatých ovečiek pred chudobou vrstvou ovečiek
Preto si myslím, že náboženstvo je evolučný nástroj, a je produktom vlastníctva nadpotreby.—————————————————————————————–
Ľudská myseľ funguje tak ako funguje.
Ak je na WC na zemi niečo, čo pripomína hovno je to pre civilizovaného človeka automaticky hovno.
Pre necivilizovaného z osady sa to javí ako hovno (len papier mu chýba).
Pre mimozemšťana (ktorý nekadí) by sa to javilo ako niečo neznáme.Obdobne vníma prítomnosť pyxidy v kľačianskej zemi veriaci kresťan, a neveriaci. Ak je to pri Nitre a podobá sa na liturgický predmet…tak kresťan dokáže predpokladať, že pochádza z kla Hanibalovho slona (čo je obdobné schránke relikvií sv. Klimenta) …
Ak niečo vypadá ako hovno, smrdí ako hovno, asi to bude hovno.
——————————————————————————————————
Nádej na bohabojného prezidenta?
Preboha NIE, veď raz to tu už bolo. Nový pupkatý Dr. Tiso?http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=eIZA3lSz3n0
-
Blíž k Tebe, Bože môj…
Zúfalým (nielen z Titanicu) zostáva už len nádej na blízku božiu prítomnosť. Ale nemusí ísť len o stratu života. Slabí a odstrčení sú všade okolo nás. A čerta starého majú „šancu“. Žiadnú nemajú. Máš asomtam svedomie brať im i toho Boha? A čo – človek bez Boha je vyšší level? Pozri na typických (bezbožníkov – materialistov): fašistov a komunistov. Prví sú národní socialisti, druhí sú reálni socialisti. Socialistický materializmus –ich nové božstvo. Zoberú Boha i majetok. Kto nezažil, musí si to zopakovať.Metafyziku nemiešaj asomtam s fyzikou. Nemajú spoločné zákony. Ani v samotnej fyzike nedáš do “ladu” gravitáciu s kvantovou mechanikou. Ľudia tvojho razenia chcú zotročiť spoločnosť pomocou zákonov fyziky. Našťastie to nejde lebo Boh nám dal slobodu.
P.S. A prezident Tiso nebol bohabojný.
Žijeme biedne a ťažko, ale kňaz Marián Kuffa nás naučil žiť s Bohom, hovorí Stano Čonka. Viac:
http://romovia.sme.sk/c/7103802/film-o-vlastnej-komunite-v-osade-dopozeral-so-slzami-v-ociach.html#ixzz2tZxjc5zD -
…ano, Marián Kuffa je Človek, hoci s mnohými jeho názormi nesúhlasím, je to naozaj niekto, ktorému celá vatikánska maškeráda nesiaha po členky.
Tí v osade nepotrebujú boha, potrebujú vzdelanie a prácu.
“Ľudia tvojho razenia chcú zotročiť spoločnosť pomocou zákonov fyziky. Našťastie to nejde lebo Boh nám dal slobodu.”
…ľudia môjho razenia chcú slobodu, pre každého, a chcú teraz žiť, nie po smrti. Všetci. Po smrti je ticho, a inak to nebude, ani v raji, ani v pekla, ani vo Večných lovištiach.
Žiadna parúzia nebude, žiadne kriesenie…žiaľ, je to smutná správa pre veriacich, ale smrť je definitívum.
Veriť na Ježiša, je ako veriť na medeného hada.
Evanjelium podľa Jána – kapitola 3
14 A ako Mojžiš vyzdvihol na púšti hada, tak musí byť vyzdvihnutý aj Syn človeka,
15 aby každý, kto verí, mal v ňom večný život.
Kniha Numeri – kapitola 21
8 Tu Pán povedal Mojžišovi: “Urob medeného hada a vyves ho na žrď! Potom každý kto naň pozrie, ostane nažive.
9 Mojžiš teda urobil medeného hada a vyvesil ho na žrď. A keď niekoho hady uhryzli a on pozrel na medeného hada, ostal nažive.
Log in to reply.