aktivita › diskusia › Všeobecné diskusie › Cyril a Metod
Tagged: cat_vseobecne
-
Cyril a Metod
antik odpovedal 11 years, 5 months ago 8 Členovia · 66 odpovede/odpovedí
-
Už som tam mrkol , ale cieľom tu bolo hlavne trochu narušiť to nadšenie z našich Solúnskych kamošov.
-
Mne sa nezdá, že by tu niekto prejavoval nejaké nadšenie. Problém bude skôr u teba, že to tak vnímaš. Ich pôsobenie je rôzne vykladanou a zneužívanou kapitolou našich dejín. Je teda zaujímavé sledovať ako sa napríklad stavanie súsoší stáva symbolom niečich politických ambícií, alebo že vystavujú falošný Metodov náhrobný kameň a podobne. A o tom je táto diskusia.
-
Je to tak.Vnímam. Je fajn sledovať súčasné politické dianie.Tiež to stále odporúčam-hlavne medzinárodné. Niet nič poučnejšieho práve v súvislosti s hlbokou minulosťou – kde historici vychádzajú hlavne z rôznych kroník a “análov” a berú ako jediné pravdivé záznamy. Sledujúc dnešné dianie a vyhlásenia politkov , následne papagájkované dnešnou obdobou “kroník a análov” -televíziou a novinami … vývody si urobte sami.
S tou faľšovanou minulosťou však niečo urobiť môžme – paradoxne viac než s tou súčasnou
-
Tento obraz Martina Benku má názov Slovenská jar (olej, 1942). Pripomína mi výjav Mojžiša s bratom Aronom zo Starého zákona. Atmosféru má rýdzo slovenskú, ktorou Benkov rukopis vo všetkých jeho obrazoch tak vyniká.
-
[quote=pitbul1]
Hoci je pravda , že tí dvaja stoja za najvražednejšou organizáciou zaznamenaných dejín…
[/quote]
Nestáli. Prišli. Na požiadanie. Bez zbraní. S knihami a písmom. Je rozšírené zhruba na jednej štvrtine Zeme.
-
Stáli.Neprišli-boli vyslaní-rozkazom.Kniha je niekedy väčšia zbraň. ako atómka.Nuž, rakovina tiež…
-
Nechápem kde to žijem, vonku je tretie tisícročie a v hlavách slovákov je 18-19 storočie druhého tisícročia, tieto ideologicko-náboženské sračky vo verejnom priestore je väčná kultúrna hamba tejto doby a nášho národa.
-
Toto povedal človek čo sa zaujíma o históriu ??? Obdiv, slovami 3. tis.”rešpekt!”, ty máš vo všetkom jasno !
-
[quote=pitbul1]
S tou faľšovanou minulosťou však niečo urobiť môžme – paradoxne viac než s tou súčasnou
[/quote]
Vidím, že ty už si začal :D Takto to vypadá keď sa dejín chopí niekto, kto skôr píše ako rozmýšľa. Mňa si svojimi pár príspevkami uistil, že od nadhľadu (ktorý je prvoradým predpokladom k narábaniu s dejinami) máš na míle ďaleko. Z nejakého dôvodu si protikresťansky zameraný (to ja som tiež a veľmi), ale teba tvoja fanatickosť zaslepuje a potom napíšeš vždy nejaký nezmysel hodný podpriemerného nedouka. Dejiny si nestačí len naštudovať (tým ovšem nemám na mysli okopírovanie nejakého ecyklopedického zoznamu z nejakej podpriemernej publkácie), ale treba o nich aj premýšlať. Pochopil by si, že ľudia sa vo svojej podstate nemenia a že len využívajú vymožeností tej ktorej doby.
-
Toto povedal človek čo sa zaujíma o históriu ??? Obdiv, slovami 3. tis.”rešpekt!”, ty máš vo všetkom jasno !
…ja jasno nemám, a o históriu sa zaujímam do úrovne mojích možností, predsudkov a súčasného poznania iných výskumníkov.
Som ateista, ale nekto nemôže poprieť kresťanstvu tisícročný prínos pokroku pre územie Slovanov, (čo sa o rímskej ríši povedať nedá).
Stavať historizujúce sochy na úrovni poznania a ideologických potrieb minulého tisícročiia je viac ako nepochopiteľné.
-
Do určitej miery je to pochopiteľné, iba sa dobieha to, čo sa roky nesmelo. A deje sa to typickým slovenským spôsobom.
-
Antik , namiesto odpovede odcitujem asomtama : …ja jasno nemám, a o históriu sa zaujímam do úrovne mojích možností, predsudkov a súčasného poznania iných výskumníkov.Pod to sa môžem podpísať.
S jedný a to dôležitým dodatkom- Za tých X rokov čo som tu som pochopil , že rovnako vo vede aj umení sa nesmieš uspokojovať hromadením citátov čo niekto povedal, či napísal , ale o všetkých a všetkom pochybovať a nebáť sa klásť otázky a slobodne hľadať odpovede. Prijímať cudzie myšlienky a vývody , len ako posledné – ak zapadajú do mojich vlastných zistení- nie ako prvé !
Nebyť skostnatelý a keď objavým niekoho , kto zmení môj náhľad na vec , tak si to priznať a zmeniť tok vlastného premýšľania, nebrániť zubami nechtami , vlastnú či cudziu dogmu…
Citujúc velikána Mikloša – kto pracuje – má právo na omyl.
Som rád , že pripomínaš ľudský faktor-ľudia sa nemenia. Sám som to chcel načať. To je ďaľšia vec , ktorá chýbá našej vedeckej reprezentácii. Pohľad na vec triezvo- tzv. “sedliackym rozumom”. Toho sa snažím aj ja pridŕžať. Ak by si k otázke christianizácie pristupoval z tohoto uhlu poľadu. A sám sebe položil otázku- ako by som reagoval byť slovanom 4 st. nl. , ktorý nesie v sebe zhruba 5000 ročný nános vlastnej védickej viery na aroganciu kresťamnstva?Nazval by si to nadšeným prijatím- tak , ako sa interpretuje? K tomu pridaj známe relatívne nedávne reáli z christianizácie juhoamerických indiánov…
Nie som “fanaticky zaslepený” antikresťan. Je mi to v podstate jedno kto v čo verí. Je to každého-dnešná vymoženosť – osobná vec. Sme tak žiaľbohu či už genticky , alebo kultúrne skonštruovaný- potreba veriť v niečo , jedno v čo je neuveriteľná. Má to aj svoje výhody oproti ateizmu. /Daleko lepšie sa znášajú choroby , nehody , ale aj smaotné strstiplné prežívanie vierou v nadpozemskú silu .
Len tie mafiánske organizácie , ktoré sa na tej , ktorej viere priživujú sú problém.
-
Antik, každé stavanie sôch tohto typu bude ideologické, najmä ak sa deje ex post a nie kontinuálne, za čo samotní stvárnení už nemôžu.
Viď Štefánik, koľko hajzlov sa na tom priživilo.
Log in to reply.