• Posted by martin111 on 12. júna 2009 at 21:50

    dobry den

    nerad by som zacinal novu temu ..ale neviem sa dopracovat k informaciam ako zrestaurovat konsky koc .Ziskal som za dobru cenu koc ..bol dlho odstaveny v zahrade zaboreny v blate takze kolesa su trochu truchnive ale zatial to drzi po kope ..vsetky zelezne casti su hrdzave a… nasla by sa neaka dobra dusa ktora by mi trochu pomohla akym smerom sa mam vydat aky nater ,lak a ako postupovat aby som neakym sposobom odialil jeho smrt

    vopred dakujem za kazdy prispevok

    martin111 odpovedal 15 years, 5 months ago 4 Členovia · 13 odpovede/odpovedí
  • 13 odpovede/odpovedí
  • martin111

    Member
    14. júna 2009 at 21:50

    tak nikto sa nenajde ..prosim skuste mi poradit aky nater na kolesa su truchnive aby som to spevnil ..hladam tu uz 3 dni po internete a neviem sa k nicomu podstatnemu dopracovat

  • harp

    Member
    15. júna 2009 at 17:55

    Nevidim detaily. Posli ich viac nech vidime co kocu je. Podla mojho nazoru by vsak stacilo vyumyvat koc teplou vodou so neutralnym saponatom, nechat preschnut a napustit lanovym olejom a potom prevoskovat. Zalezi vsak na mnohych faktoroch. Na co chces koc pouzivat? Kde bude deponovany?

  • martin111

    Member
    16. júna 2009 at 21:34

    dakuje za odpoved ..aspom nieco ..ale uz som nasiel firmu ,dufam ze mozem spomenut http://www.barlas.sk nasiel som ich tu vo fore na obnove a velmi mi pomohli ohladne zakonzervovania dreva zatial material nemam je ale je na ceste

    koc by som chcel len ako dekoraciu do dvora nebude s na nom jazdit ..takze postup prace vsetko poriadne ocistim nieco vodou je to aj od hliny potom sa bude brusit a nakoniec napustat proti hnilobe a plesni dalej spevnovanie dreva pomocou SOLAKRYL BT 55..nakolko je drevo meke ciastocne truchnive

    ale opat by som poprosil niekoho o radu , najvacsiu starost mi robia kolesa ,pridam foto len mi to neako nevychadza ale zatial opisem voz stal dlhu dobu na zahrade ..teda 10 cm v hline priblizne 3 az 4 roky a na tychto miestah je drevo poriadne truchnive a vypadane ..da s strcit ruke medzi koleso o obruc kolesa je tam fuga 3 x 10 cm ..nerad by som to nahradzal ,da sa to neako vyplnit niekde som cital piliny + solakryl ..dalo by sa to alebo mi poradite nieco lepsie ,pevnejsie

    vopred dakujem

  • apple

    Member
    17. júna 2009 at 23:01

    10 cm pilin tam nijako neudrzi, keby si tam vlozil klin?
    Chcelo by to ale presnejsiu pracu,obkreslit koleso a podla toho vyrezat klin. Narocne,vsak… :wink:

  • martin111

    Member
    18. júna 2009 at 12:02

    Prikladam foto ..tak toto je moj naj problem ..s tym klinom ak by to bolo narocne to by nevadilo len ani netusim co to je a ako by sa to malo spravit..len by som nechcel koleso rozobrat ..teda nahradzat nove drevo chcel by som to nechat v povodnom stave

    skus mi o tom viac popisat

  • duchamp

    Member
    19. júna 2009 at 17:51

    Dovolím si i já po cca dvou letech absence na Obnově přihodit několik rad. Harpův postup je velmi šetrnný, ovšem jak jsi později více popsal stav dřevěné hmoty, bude třeba očividně větší zákrok. Dřevo očisti vlhkým hadrem případně kartáčem, snaž se jej namočit co nejmíň. Kovové prvky zbav koroze mechanicky ocelovým kartáčem či kotoučem (čím víc, tím lépe, ovšem není jednoduché se dostat všude, obzvláště například u řetězů apod.). :)
    Pak se musíš rozhodnout pro povrchovou úpravu kovu. Komlikuje nám to skutečnost, že vůz bude exponován venku. Ověřený a velmi jednoduchý postup je natření očištěného a odmaštěného kovu teplým taninem (roztok ve vodě a lihu), čímž se barva kovu sjednotí na tmavou až černou. Výhodou je, že tanin by měl zbylou korozi pasivovat, a také se díky vodové konzistenci snadno aplikuje na nepřístupná místa, dřevu neublíží). Více o tanátování v jiné diskuzi. Malý velký příklad:


    Poté můžeš kompletně vůz petrifikovat (zpevnit) opakovaným splývavým nátěrem (případně ponorem menších částí) syntetické pryskyřice, např. zmíněného Solakrylu (obvykle Solakryl BMX), a natřít současně i pasivovaný kov, jež tak dostane ochranný film. Doporučoval bych závěrečný nátěr voskem, alespoň kovových prvků, neboť tanin ani pryskyřice nejsou dlouhodobě odolné povětrnostním vlivům. Nátěr vosku lze cca jednou za dva roky opakovat… Mně vyhovuje vosk s inhibitorem koroze, Revax-30.

    Jinou možnost nabízí místo tanátování použít chemické bezoplachové odrezovače a kov natřít barvou, ale tento postup je mi cizí… inu, popřemýšlej sám :)
    Chceš příklad výše zmíněného postupu (tanin, pryskyřice a vosk) na podobném, ač podstatně menším kousku? Tady je:

  • duchamp

    Member
    19. júna 2009 at 18:07

    Prikladam foto ..tak toto je moj naj problem ..s tym klinom ak by to bolo narocne to by nevadilo len ani netusim co to je a ako by sa to malo spravit..len by som nechcel koleso rozobrat ..teda nahradzat nove drevo chcel by som to nechat v povodnom stave. skus mi o tom viac popisat
    A ještě k tomu vsazení dřeva. Nemyslím si, že by ten otvor nějak vadil, já bych ho tam nechal, nicméně pokud jej chceš skutečně vyplnit, povím něco k tomu “klínu”.
    Destruované okraje otvoru můžeš nejprve lehce zarovnat, obkreslit si tvar díry a zhotovit nový dřevěný kousek. Měl by být nejlépe ze stejného materiálu jako zbylé dřevo, takže hádám jasan, popřípadě užij odolný dub. Po dopracování jej barevně retušuj mořidly či jinak a přilep. Vzhledem k venkovnímu uložení bych asi použil epoxid. Poté použij stejný postup, který jsem vylíčil výše, tedy přetření pryskyřicí a voskem (s případnou barevnou retuší). Chybí ti zase nějaký obrázek vsazeného kousku před retuší? Tak dobrá, ale Harp mi pak vynadá, že jsem fotky nepřevzorkoval na ještě menší velikost :oops: ..vyšel jsem ze cviku…příště se polepším.

  • martin111

    Member
    20. júna 2009 at 22:29

    :smt038 parada ..velmi pekne dakujem moc si mi pomohol…vycerpavajuca odpoved

    ..ale este by som mal jednu otazku ..na fotke je odfotene koleso ktore je najviac poskodene .. tam vlozim klin ” pokusim sa :smt017″ ale dalsie kolesa su tiez poskodene ale menej co by ste mi doporučili aku vypln mensieho poskodenia ..ako vyrobit a z coho tmel ..najlepsie ak by sa dali pouzit aj piliny aby to nebol neaky klasicky tmel z obchodu ..nieco prirodzene k tomu a pevne aby to vdrzalo aj vonku

  • duchamp

    Member
    21. júna 2009 at 11:06

    Díky za uznání, třeba se tu díky němu budu zase ukazovat častěji… když okolnosti dovolí :)

    Inu, pokud si tedy opravdu myslíš, že vyplnění i malých otvorů je z estetického hlediska nutné…
    Odpověď sis dal v podstatě sám. Smíchej dřevěné piliny s epoxidem (např. ChS Epoxy 1200) a vhodně barevně dotónuj buď mořidly či práškovými pigmenty. Reverzibilita je z restaurátorského pohledu sice horší, nicméně to není záležitost, která tě asi trápí. Vytvrzený povrch nakonec spolu s ostatními částmi převoskuj.
    Too easy, isn’t it? :wink:

  • apple

    Member
    21. júna 2009 at 23:16

    Tak uz Ti duchamp aj poradil ako s klinom. Duchamp, to koleso je pekna praca, ale mne sa ten voz viac paci v takej zajdenej podobe, takej pouzivanej.
    Ale je pravda,ze ak to chce drzat vonku, bude asi lepsie to nejako aj ponatierat, ako si radil. Ono, tie vozy kedysi uchovavali v stodole, tam na nich neprsalo,nefukalo. Alebo keby bol aspon pristresok,aspon z jednej strany uzavrety, aby bol chraneny pred poveternostnymi vplyvmi, aj by sa voz uchoval dlhsie.

  • martin111

    Member
    22. júna 2009 at 19:58

    no neviem ci ich udrziavali v stodole ..mozno ano ale pouzivali asfaltovy nater ..moj voz bol kompletne natrety asfaltom ..asi take 3 mm nateru ale tym ze bol vonku tak to bolo dost opadane ..najviac bolo na kolesach niekde aj do 5 mm ..neviem ci to bol taky klasicky asfalt alebo co presne ale je to dost krehke takze sa to dalo dat celkom dobre dole aj ked mi to dalo poriadne zabrat

  • apple

    Member
    22. júna 2009 at 20:01

    Aha, tak to ste asi z ineho kraja, my sme ho mali v stodole. :wink:

  • martin111

    Member
    23. júna 2009 at 10:21

    No asi nie kazdy mal taku velku stodolu …asi v tom to bude

Log in to reply.

Začiatok diskusie
0 of 0 odpovede/odpovedí June 2018
Súčasnosť