aktivita diskusia Múzeá a Galérie kradeze obrazov

Tagged: 

  • kradeze obrazov

    Posted by freya on 30. septembra 2006 at 20:16

    22.08.2004 – boli ukradnute 2 obrazy Edvarda Muncha: “Vykrik” a “Madonna” z Munchmuseet v Oslo..
    31.8.2006- oznamila norska policia, ze narodny poklad je uz najdeny a pod kontrolou.
    Obrazy budu vystavene v muzeu znova az na konci jesene po zrestaurovani vsetkych poskodeni. Obraz “Vykrik” ma okrem ineho aj problematicku vlhku skvrnu na lavej strane platna..
    Minuly tyzden boli obrazy prezrete kriminalistami. Dalej budu konzervatori diskutovat moznosti metod restaurovania a nakoniec kunsthistorici musia urcit spravnost tychto metod voci autentisite diel.

    Toto je stav obrazov po kradezi:


    zdroj: Dagbladet

    harp odpovedal 17 years, 8 months ago 7 Členovia · 16 odpovede/odpovedí
  • 16 odpovede/odpovedí
  • freya

    Member
    15. októbra 2006 at 21:57

    Munch muzeum si zaobstaralo bezpecnostne pristroje za 40mil.NOK , detektory, skanery, security sluzby..
    5dni budu poskodene obrazy vystavene pre publikum z dovodu vysokeho zaujmu.. Odhaduje sa ze proces restaurovania bude trvat asi 1 rok…

    videjko: http://www.dagbladet.no/kultur/2006/09/26/477922.html

  • mikulasm

    Member
    12. novembra 2006 at 20:01

    To by ma zaujimalo, co na tom budu rok robit? To sa niekto ale nabali! :lol:

  • anet

    Member
    12. novembra 2006 at 22:24

    Veu,veru. Cloveku pride luto,ze nie je v tom momente na spravnom mieste :cry: Problem ziadny a zarobok uzasny.

  • freya

    Member
    26. novembra 2006 at 15:48

    Rok na tom nebudu robit nic… restaurovanie budu vykonavat konzervatori zamestnani v Munch muzeu. Pracuju na celej zbierke muzea rovnakym sposobom, takze nikto specialne novy sa na tom nenabali. Medzi nich patria konzervatorka papiera Gry Landro, an konzervatorka obrazov Biljana Topalova-Casadiego (ma svoju docenturu z Prahy)

    Dovodom preco to trva tak dlho je cakanie na rozhodnutie samotneho kuratora/riaditela muzea ktory so zasahom musi suhlasit. Pri zvololeni spravneho zasahu zohrava rolu hodnota samotneho diela. Vieme dobre ze Munchove diela lamu rekordy nielen na aukciach, ale aj ich hodnota vramci moderneho umenia je nevycislitelna..
    Dnesny odhad je 650mil NOK( Landro sa priznala ze trocha znervoznela)

    Presne tak isto dlho sa caka s konzervovanim inych prestyznych kanonickych diel v svetovych muzeach. Je to o zodpovednosti a konzultovani spravneho postupu, ktory nechcu neskor lutovat.

    Ja mam teda na vas otazku.. aky typ retuse by ste zvolilli pri Madonne VY a PRECO?
    a)totalna retus
    b)normalna retus
    c)neutralna retus
    d)trattegio, rigatino
    e)retus fragmentu

    Lebo ja som si neni ista ktora je najvhodnejsia….

    pohlad zboku aj na ine poskodenia sposobene rozbitym sklom:

    Zatial co “Madonna” je olej na platne 90 x 68,5 cm , “Vykrik” je tempera na kartone 83,5 x 66 cm, prilepena na drevenu dosku. Tato metoda bude vyzvou hlavne pre konzervatorov papiera. Kedze karton sa podla Landro osetruje zo zadnej strany, bude tazke odstanit poskodenia sposobene vlhkostou.

    dalej by ma na margo zaujimal preklad slova Lacuna: ( gap, place where is something missing) do slovenciny Nejaky restaurator malby by sa mohol vyjadrit.. Dakujem :)

    zaujimave linky:

    video:

    http://en.wikipedia.org/wiki/The_Scream
    http://www.norway.org.uk/culture/painting/munchauction.htm

  • anet

    Member
    27. novembra 2006 at 15:10

    Beriem na vedomie, že je potrebné čakať na kompetentné vyjadrenie, že je potrebné navrhnúť správnu technológiu a postup reštaurovania, že tých ŽE sa určite nájde spústa hlavne ak ide o pamiatky takýchto rozmerov. Ale ma zaráža jedna vec – ŽE treba zaujať špeciálny postoj a venovať tejto problematike špeciálnu pozornosť, pretože ide o dielo, ktoré láme rekordy, či už z hľadiska cenového alebo historického. Ja ako reštaurátor beriem v prvom rade na zreteľ stav pamiatky a musím sa technologickými záležitosťami zaoberať rovnako pri Munchovi ako aj pri slovenskom Paštékovi. Z profesionálneho hľadiska ma nič neoprávňuje viac dôležitosti pripísať Munchovi a menej len “nejakému” Paštékovi.
    V poriadku, tempera na papieri, je to háklivá záležitosť. Papier je jedna z najkomplikovanejších podložiek a podkladov. Treba byť veľmi opatrný, lebo malý omyl a už sa zachraňuje ťažko. No, olej na plátne a konkrétne ak hovoríme o tomto obraze, sa mi zdá technologickým výsmechom.
    Nepodceňujem, naozaj nie, ale už na škole sme sa stretávali so závažnejšími problémami a pamiatkami staršími.

  • freya

    Member
    27. novembra 2006 at 15:21

    Ano Anet isteze… uviedla si temu- rozdielne obavy kuratora vs konzervatora v muzeu.. presne ako pises: restaurator sa musi zachovat rovnako ku kazdemu predmetu bez ohladu na cenu., to je kodex.
    Tuna vsak nerozhoduje iba konzervator..
    V kunsthistorii vzdy existoval a bude existovat kanon. Nehovorim ze to je spravne. Len konstatujem.

    Ma prestava bavit citanie reakcii na prispevky, ze vsetko je hracka bez tech.informacii .. a vsetko vieme a vsade ide o velke prachy. :( Tak preco tam miesto pani Biljani Topalovej nesedite vy a nezarabate ich?? Lebo sa tam da dostat len tlacenkou?? boze mi je z toho az zle…
    :?: :!: toto je diskusia? nevieme nic ine iba byt ovplyvneni korupciou?
    neni vyhodne pre muzeum dielo rychlo zrestaurovat a dostat spat do vystavy, a zarabat na vstupnom? tamti konzervatori dostanu svoju mesacnu mzdu nezavisle od toho ktore dielo od Muncha restauruju.
    Potom videa z restaurovania zverejnia na svojej stranke pre verejnost.

  • freya

    Member
    27. novembra 2006 at 19:30

    Otazky ktore zaujali muzejnikov boli skor ineho razu ako preco rok.. Mozu sa tieto poskodene obrazy maju vystavit na 3 dni pred restaurovanim. Nazory sa rozchadzali. Jedna strana -muzeum v Drammene: “Nie docela dobry napad. Podla mojho nazoru to bude stavat muzeum do ulohy tivoli. Jedno technicky poskodene dielo je smutna vec. Muzeum sa musi posnazit co najviac pred jeho znovuzverejnenim. Ukazat ich v takomto stave by bolo nesustredit sa na umelecky aspekt”

    v anglictine ine obavy:

  • tomboy

    Member
    27. novembra 2006 at 20:20

    obraz niekto poskodil ukazeme tento obraz niekto poskodil, takto ho znehodnotil, dal by som k tomu popis asi toto alebo toto alebo takata moznost je na jeho restaurovanie….
    prilaka to ludi aj laicku verejnost
    moznost k diskusii sa tymto otvara
    je to sucast historie alebo raz bude, ze ten obraz niekdo ukradol a znehodnotil, kolko panovnikov prestavalo romasku kaplnku na nejaky v tej dobe novodoby bordel
    teraz uzasnu stavbu s romanskymi zakladmi…

    “je to sucastou historie obrazu cize jeho autenticity”

    to ci sa bude obraz restaurovat rok alebo dva podla mna vobec nehra ulohu, nedokazem relevatne posudit kolko hodin cistej prace to zaberie, kolko hodin pripravy na restaurovania to zaberie…
    volba vhodnej metody je vo vsetkych oblastiach ludskej cinnosti dolezita a pri volbe nespravneho postupu su skody mnohokrat obrovske niekedy katastrofalne (zly recept, zle jedlo, zly ludia alebo zly projekt, zla stavba, mrtvy ludia)
    pri spravnom ulozeni obrazu si myslim ze je lepsie najprv vybrat vhodny postup a potom restaurovat ci to bude buduci piatok alebo rok nevidim ako dolezite…
    bude spraveny bude?! a ci sa niekto na tom nabali? aj keby ide tu o zavist, ze sa nabali niekto iny a nie ty ANET?! nechapem preco ten utok ze by sa niekto nabalil…
    nemyslim si ze full time restaurator v nejakej galerii si na tom fakt nabali
    pche!!!

  • anet

    Member
    28. novembra 2006 at 13:27

    Tomboy, konkrétne JA som sa nevyjadrila, že sa niekto nabalí. Len som rýchlo zareagovala na príspevok a možno som si to pretransformovala do svojho slovníka. Kto ma pozná, vie, že som naozaj tá posledná, čo niekomu niečo závidí. Ja sa na to pozerám z iného uhla. Nie som zamestnaná v galérii ani v múzeu, som pánom sama sebe, čo samozrejme nie je u nás jednoduché. Musím sa postarť o moju prácu, ktorá mi musí minimálne zabezpečiť príjem na základné potreby, do čoho zahŕňam nájom (som sama a pracovať niekde musím), strava, poistenia, členské,…ak si nikdy nebýval sám, nevieš o čom hovorím. Ale to je na inú debatu. Mňa sa len dotkla tvoja drzá otázka, lebo sa mám čo oháňať, zohnať si prácu. Nenariekam, keždý má možnosť využiť príležitosti a chopiť sa svojej šance. No je pravda, že byť v pravú chvíľu na správnom mieste je veľké terno. Vyvodiť závery len z krátkeho popisu a pár fotografií, je hlúposť. O probléme treba diskutovať a možno človek dospeje k iným konštatovaniam, ďakujem Freye, že mi to trošku ujasnila aj z iného pohľadu a budem sa na vec trošilinku ináč pozerať. Niekedy je komplikované podať svoj názor len v krátkej vete tak, aby nezožal posmech a pohŕdanie.

    P.S. Takto pred rokom som dostala pozvánku na pohovor do NMS (Národné múzeum v Škótsku) aj s pracovnými podmienkami, kde výška mesačného platu bola naozaj závratná. Smola, že som sa nemohla zúčastniť, určite by som menej závidela :-)

  • freya

    Member
    28. novembra 2006 at 14:01

    Ono treba respektovat oboch restauratorov, aj tych pracujucich v muzeu a tiez sukromnych. Nikto to lahke nema… niekoho tlaci cas a peniaze, v muzeu zase teamworking..

    Skutocne netreba podcenovat pracu kunsthistorika v procese restaurovania.. .a uz vobec nie pri ukradnutom obraze. Priklad s obrazmi van Gogha nam moze posluzit ako strasidlo bububu… nieraz sa potom musi praca opravovat a reverzibila casto len utopia..

  • duchamp

    Member
    5. decembra 2006 at 16:36

    22.08.2004 – boli ukradnute 2 obrazy Edvarda Muncha: “Vykrik”…
    Obrazy budu vystavene v muzeu znova az na konci jesene po zrestaurovani vsetkych poskodeni. Obraz “Vykrik” ma okrem ineho aj problematicku vlhku skvrnu na lavej strane platna…
    Dalej budu konzervatori diskutovat moznosti metod restaurovania a nakoniec kunsthistorici musia urcit spravnost tychto metod voci autentisite diel.
    Podle posledních informací byli norští restaurátoři se svou prací rychlejší, než mnozí očekávali. Dostala se mi do rukou fotografie, zachycující stav v průběhu restaurátorského zákroku na obraze “Výkřik”. Zda zvolili vhodnou metodiku, posuďte již sami…: :D :lol: :)

  • tanter

    Member
    9. decembra 2006 at 17:38

    Je zjavné že v obraze použil techniku olej….a podľa všetkého použil prvky autoportrétu. Skvelé Duchamp!

  • tomboy

    Member
    12. decembra 2006 at 20:43

    12.12.1913 našli slávny obraz Mona Lisa (Gioconda) po krádeži….
    keď sme u toho Google má dneska krásne logo

  • freya

    Member
    12. decembra 2006 at 22:44

    hih.. ja ze to len google.no, dokelu.. :P motiv je malovany nedaleko od miesta kde byvam.. a vyhlad na fjord je rovnaky ako mam ja z okienka doma. 8)
    Len ten vyraz este nezodpoveda mojmu…

    Este pridam viac obrazov.. len to musim konecne vyhrabat uz.

  • freya

    Member
    6. marca 2007 at 21:04

    V decembri 2006 sa konzervatori muzea zhodli na tom, ze obraz “vykrik” sa neda zrestaurovat tak , aby po dlhsej dobe nepodlahli horsej degradaci

    Do retusovania sa pustit nechcu, pretoze moderne pigmenty sa po 10 rokoch mozu zmenit tak ze poskodenie bude vidno este viacej.


    konzervatorka Anne Milnes a riaditelka muzea Ingebjørg Ydsti

Page 1 of 2

Log in to reply.

Začiatok diskusie
0 of 0 odpovede/odpovedí June 2018
Súčasnosť