aktivita diskusia Pamiatky Lokalne trate

  • tatar

    Member
    26. januára 2011 at 23:47

    Je mi ľúto karpatska, ale mýliš sa, z Cigándu síce viedla trať do Níreďházu, ale tak, ako píšem ja, cez Šárošpatak, Kenezlo, most cez Tisu, Balšu do Níreďházu. Nakoniec, pozri si aj svoju mapku, nič také, čo tvrdíš tam nie je.
    Trasa Dombrád – Níreďháza je samostatný fúz.
    Z Cigándu do Dombrádu nebola ani kompa, síce je tam most, ale ten je cestný a bol postavený v rokoch 1976 – 1980.
    Aj keď ni veĺmi rozumiem bratom mojim aziatským, mená a čísla sa dajú, ostatné si tak trochu domyslím.
    A cigándi Tisza-híd
    http://www.zemplenimuzsa.hu/05_3/vsarhelyi.htm
    trať Dombrád Níreďháza, ale nemýlil si sa v tom, že mala rozchod 760mm, čiže úzkokoľajka,
    pravdepodobne preto kisvasút.
    http://www.tar.hu/vonat/vonatok/nyirvidek.htm#menetrend
    Tie ostatné trate
    http://www.freeweb.hu/mk45-2009/hkvtort.htm

  • karpatska

    Member
    27. januára 2011 at 8:41

    Ahoj,

    ano Tatar, máš pravdu, Jusuf pardon za preklep z mojej strany

  • karpatska

    Member
    27. januára 2011 at 10:30

    ďalšie 2 úzkokoľajové trate existovali v dnešnom Medzibodroží. Jedna bola v Strede nad Bodrogom (1912-1928), slúžila na prepravu cukrovej repy (nie na prepravu osôb). Duhá bola medzi obcami Svätuše-Veľký Horeš, slúžila na prepravu kameňa z kameňolomu na železničné prekladisko vo V. Horeši. Dodnes sa zachovalo torzo jednej stavby, ktorá patrila k tejto železnici pri žel. stanici V.Horeš. Viac informácii k nej nemám.

  • tatar

    Member
    27. januára 2011 at 22:47

    Nič v zlom karpatska, dobrá téma, úzkokoľajky poznám, napríklad ich mal cukrovar Šurany, alebo tuším aj Sládkovičovo, či Sereď, to presne neviem, ale o osobnej, aká bola v K. Chlmci som vôbec nevedel.

  • zmar

    Member
    28. januára 2011 at 11:21

    karpatska: ďalšie 2 úzkokoľajové trate existovali v dnešnom Medzibodroží. Jedna bola v Strede nad Bodrogom (1912-1928), slúžila na prepravu cukrovej repy (nie na prepravu osôb). …

    Mohl bych se zeptat na trasu železnice ve Strede nad Bodrogom ? V archivu jsem našel výkaz s počtem vozidel a délkou trati, ale nic o tom, kam trať vedla.

  • karpatska

    Member
    28. januára 2011 at 14:44

    Trasu v Strede nad Bodrogom nepoznám, na internete je informácia o 4 parných rušňoch, ktoré sa tu používali:
    http://www.kisvasut.hu/jarmulista/view_lista.php?hely=Bodrogszerdahely
    prepošleš tie detaily ktoré máš ty? ďakujem

  • zmar

    Member
    28. januára 2011 at 16:36

    Ve výkazu z roku 1922 se uvádí délka trati 7km, rozchod 760 mm. Trať vycházela z ‘malé stanice ve Strede nad Bodrogom’ a vedla na hranici. Železnice měla parní trakci, provoz zajišťovaly 2 lokomotivy čísel 1(výr. č. 5617) a 2 (2846). železnice měla 60 nákladních vozů, z toho 30 kusů s ložnou váhou 3t a dalších 30 ks s ložnou váhou 8t.

  • milo1

    Member
    1. februára 2011 at 14:59

    Karpatska: Dík za informácie a mapy, už som si ich vytlačil.

Page 2 of 2

Log in to reply.

Začiatok diskusie
0 of 0 odpovede/odpovedí June 2018
Súčasnosť