aktivita › diskusia › Architektúra a stavitelstvo › mokre steny
-
mokre steny
Posted by rasto_obnova on 8. novembra 2007 at 18:32Zdravím,
tohto roku som menil izoláciu základov (obkopanie zeminy, penetrácia základov, fyzicka izolácia, nopiova folia). Na upravu sokla som použil andezit. Sokel mam do výšky 1,25 cm. Vymenil som staré kúrenie( rozvody, radiatory a pec) za nové ( rozvod Cu, radiatori panelové,kotol plynový). teraz vo vykurovacom období pri vonkajšej teploty cca -5 C sa mi na obvodových stenách (sever, západ) do výšky 20 cm objavuje vlhké až mokré mapy na stenách . V minulosti som s tým nemal problém. Môže to byť spojené s odizolovaním základov? Môžem rátať s tým, že ak sa mi presuší murivo, problém sa odstráni?
Ďakujem.harp odpovedal 16 years, 9 months ago 2 Členovia · 4 odpovede/odpovedí -
4 odpovede/odpovedí
-
Skus sa rozpisat o tom o aku penetraciu zakladov islo, ake si pouzil v interieri omietky a v akom casovom harmonograme si prace realizoval.
-
Bývam v dvojgeneračnom rodinnom dome s podpivničnými priestormi.Okna plastove.Moj byt je prízemný.
Cela rekonštrukcia trvala od mája do konca augusta. Izolácia základov bola vykonávaná cca 14 dní. Pod penetráciou som rozumel natretie základov penetračným náterom, z dôvodu lepšej priľnavosti fyzickej izolácie. Táto izolácia sa lepila až do cca 20 cm nad zásyp zeminou. Fyzickú izoláciu som prekryl s nopovou foliu až nad zasyp. Popri izolácii som viedol okolo celého domu drenážnu rúru. Od zeminy až do výšky 1,25 m je sokel.Na starý sokel bol použitý brizolit, ktorý som zosekal až k tehle resp. kvadre. Na novy sokel som použil andezit , ktorý je vyšparovaný cementovou zmesou. Andezit som lepil na tehlu resp. kváder. V interiéri som neobnovoval žiadne omietky. Na stenách sú ešte omietky original (od stavby domu cca 35 rokov). Farba Primalex.
približne 2 septembrovi týždeň som realizoval výmenu kúrenia. Staré rozvody a radiatory som vymenil za Cu a panelove radiatori spolu s izbovym termostatom. V pivničných priestoroch je jeden panelový radiator, ktorý ma slúžiť na temperovanie pivnice.
Vlhnutie stien sa prejavilo v kuchyni a spalni (severná strana) dolny a horny roh + cca 20 cm od podlahy po dĺžke celej steny (3,10 m). Obyvačka západná strana, vlhnutie muriva v cca strede dĺžky steny. Rohy suché. Nabytok je od steny odtiahnutý na cca 10 cm. Horny byt bez problemov.Skúšal som prekúriť pivnicu (pec na tuhe palivo). Po prekúrení sa vlhkosť po dĺžke steny v spalni a kuchyni zredukovala resp. su miesta “suche! Kuty zatial mokre.
-
Anonymous
Member7. februára 2008 at 10:31Pravdepodobne sa v dome prejavuje vlhkosť v najzaťaženejších priestoroch. V kuchyni je treba pri každom varení a pečení na plyne zapínať digestor, lebo pri horení vzniká vodná para + odparovaie z nádoby je často tiež dosť významné. Tiež je potrebné obytné priestory minimálne 2 krát denne prevetrať – stačí 5 – 10 minút za každého počasia. Takéto vetranie sa neprejaví na znížení teploty v dome, ale výrazne pomôže pri znížení vlhkosti.
Takéto a podobné rady si pozri na našom webe zateplit sk
Želám veľa zdaru!
-
Dakujeme za rady a ak vam to nebude prekazat skopirujem tu vase informacie. Su totiz zaujimave ako zaklad pre kazdeho.
Vetranie domu
1. Vlhko a teplo sú dvaja súperi. Buď budete mať v dome jedno, alebo druhé. Ak máte radi teplo, vetrajte každý deň aspoň 2 krát všetky miestnosti – často stačí aj 10 minút, najlepší je slabý prievan 3 – 5 min. Ochladený vzduch sa od stien veľmi rýchlo zohreje.
2. Ak budete mať v dome vlhko, začnú sa množiť plesne. Toto platí najmä pre kuchyne, kúpelne, špajzy, schody na povalu, ale aj pre pivničné priestory.
3. Keď varíte, používajte digestor s vyfukovaním pary von. Ak varíte dlhšie, aj troška pootvorte okno – vytvoríte nasávanie vzduchu, inak bude ventilátor odoberať teplý vzduch z miestnosti.
4. Ak sa v zime okná rosia, je treba vetrať. Vlhký vzduch veľmi dobre vedie teplo, preto sú tepelné straty aj niekoľko krát vyššie.
5. V zimnom období nenechávajte nikde trvale otvorené okno. Vyvetrajte a zatvorte ho. Pozrite sa aj do špajzy, na toaletu aj do všetkých miestností v pivnici. Ak je niektoré okno vybité, zasklite ho.
6. Na všetkých oknách máte dvojité zasklenie? Ak nie, často nie je nutné vymeniť celé okno, stačí zmeniť zasklenie za dvojité. Ak chcete poradiť, zavolajte nám. Riešení je niekoľko, jedno úspešné riešenie je na http://www.tospur.sk
7. Steny nevykurovaných miestností, ktoré susedia s vykurovanými ako sú špajzy, schodištia na povalu a podobne zateplite. Ak chcete poradiť, alebo si to chcete dať urobiť, zavolajte nás.
8. Utesnite dvere do nevykurovaných miestností silikónovým tesnením. Nezabudnite aj na vchodové dvere a dvere z predsiene a na povalu.
9. Zateplite dvere do nevykurovaných miestností. Zateplenie sa robí vždy zo studenej strany. Spýtajte sa, poradíme, alebo urobíme.
10. Najväčšie tepelné straty sú z kovových okien a dverí. Ak ich máte, čím skôr ich vymeňte za drevené alebo plastové.
11. Viete, že pred 30 rokmi sa okná zasklievali veľmi tenkým sklom? Nie je výnimkou aj 2 alebo 3 mm tenké sklo. Takéto sklo veľmi dobre vedie teplo a zvyšuje tepelné straty pri jednoduchom zasklení až dvojnásobne.
12. Kovová zárubňa vchodových dverí spôsobuje veľké tepelné straty. Vymeňte ju čím skôr za drevenú alebo plastovú.
13. Skontrolujte si vchodové dvere, či sú z plného materiálu. Ak sú duté, čím skôr ich vymeňte alebo zateplite. Ak chcete, poradíme ako sa to dá urobiť za málo peňazí, alebo to urobíme.
14. Ak budete vymieňať kovové zárubne, nevysekávajte ich, ale rozrežte na menšie kusy, ktoré ľahko vyberiete.
15. Ak uvažujete o inštalácii klimatizácie pre letné obdobie, pouvažujete, či nebude výhodnejšie inštalovať rekuperačnú jednotku, ktorá v lete chladí, ale celoročne zabezpečuje vetranie a v zimnom období aj ohrieva nasávaný vzduchu. Ohriatie je takmer z 80 % realizované z ohriateho vyfukovaného vzduchu. Kúpte si rekuperačnú jednotku z plechovým rekuperátorom, ktorá má vysokú účinnosť a vydrží veľmi dlho. Niektoré jednotky ho majú z papiera a často po 2 – 3 rokoch dosahujú veľmi nízku účinnosť. Pozrite sa na http://www.vano.sk
16. Veľmi dobrou ochranou pred letnými horúčavami je zafúkanie celulózovej izolácie Climatizer Plus do štukatorového stropu, alebo pod strešnú krytinu. Izolácia Climatizer Plus sa ľahko aplikuje, je lacná a má veľmi dobré vlastnosti. Pozrite sa na http://www.vuno.sk alebo climatizer.com
17. Ak má Váš domček cca 30 rokov a viac, neodporúčame Vám zatepľovať ho polystyrénom. Takéto domy často vlhnú a plesnejú. Je lepšie aplikovať niektorý z „otvorených“ – prevetrávaných zateplovacích systémov. Jeden z najlepších je práve Climatizer Plus. Obráťte sa na nás, radi Vám poradíme aj aplikáciu vykonáme.
18. Polystyrénové zateplenie nikdy nerobte z vnútornej strany, ale zvonka – zo studenej strany. Na vyrovnanie stien je oveľa lepší sadrokartón. Ak chcete robiť sadrokartónové priečky, vyplníme Vám ich izolačným materiálom Climatizer Plus, ktorý stenu zateplí aj akusticky oddelí. Úspešné sú tiež steny z drevených OBS dosiek, s ktorými tiež pracujeme.
19. Na zníženie prenikania vodných pár do drevených konštrukcii používajte parozábranu. Práca s ňou je pomerne náročná, preto sa radšej obráťte na špecializovanú firmu s certifikátom, alebo si kúpte odbornú literatúru, či technický predpis výrobcu. Osvedčené parozábrany a difúzne fólie pod strešnú krytinu vyrábajú firmy Bachl, Juta, alebo Tyvek® firmy DuPont. Pozrite sa na http://www.bachl.cz, http://www.juta.sk, http://www.dupont.cz.
20. Ak budete rekonštruovať šikmú strechu, použite pod škridlu difúznu fóliu, alebo asfaltovú lepenku, pod ktorou celú strechu obijete doskami (plný záklop). Údržba, zateplenie, ale aj životnosť takejto strechy je oveľa vyššia.
21. Ak sa aplikuje difúzna fólia, je bezpodmienečne nutné, aby bola obrátená na správnu stranu a aby boli všetky spoje riadne prekryté.
22. Nezabudnite, že plechové strechy sa v letných mesiacov rýchlo prehrievajú, preto je nutné povalu silne prevetrávať.
23. Pri práci s drevom nezabúdajte na drevokazný hmyz. Preventívne ošetrenie impregnáciou dokáže ušetriť veľké peniaze. Je to ťažšie, ale dá sa aplikovať aj na napadnuté drevo.Vykurovanie domu
1. Vykurujete plynom a máte v dome ešte jeden funkčný komín, využite ho na keramické kachle, piecku alebo kozub. Nie je to drahé a je z neho veľmi príjemné sálavé teplo, ktoré využijete najmä na jar a v jeseni. Ako palivo používajte drevo, ktoré je lacné a dostupné. Vyhýbajte sa spaľovaniu plastov.
2. Keramické kachle, piecka alebo kozub dokáže vykurovať aj viacej miestností a zohrievať úžitkovú vodu. Porozprávajte sa o tom s predajcom, vyplatí sa to.
3. Pri kúpe lacnejších typov piecok a keramických kozubových vložiek sa orientujte na domácich výrobcov. Kupujte ich radšej v špecializovaných obchodoch, ako v hypermarketoch, ktoré predávajú aj rôzny „aušus“.
4. Takmer vždy platí zásada, že ak je vykurovacie teleso ťažšie, je aj lepšie.
5. Sporák, kachle alebo krb veľmi dobre pomáha odstraňovať z domu vlhkosť.
6. Ak váš plynový kotol dosluhuje, pouvažujte, či ho nechcete nahradiť kotlom na spaľovanie dreva. Kotol na pyrolytické spaľovanie dreva je za tie isté peniaze a prikladá sa do neho maximálne 2 krát za deň. Pri temperovaní vydrží aj 2 dni a vkladajú sa do neho až polmetrové kusy dreva.
7. Ak váš bojler dosluhuje, kúpte si taký, ktorý má dva výmenníky a elektrickú špirálu. Je asi o 30 % drahší, ale môže sa k nemu pripojiť slnečný kolektor. Ten bude zadarmo zohrievať vodu na umývanie, keď bude svietiť slnko, alebo ak bude vonku viac, ako 10 – 15 °C. Predstavte si, že budete mať aspoň 5 mesiacov v roku horúcu vodu zadarmo a ďalšie 3 – 4 mesiace bude predhrievať na 30 °C a ďalší zdroj ju ohreje na požadovanú teplotu. Poradíme, ako na to.
8. Pod oknami, kde máte radiátory máte stenu tenšiu, ako inde v iných miestach? Ak nemáte za radiátormi nalepenú reflexná fóliu, je toto miesto zvonka oveľa teplejšie, ako ostatná stena. Ak to chcete vyriešiť, dodáme Vám špeciálnu fóliu, prípadne aj ju nalepíme. Je nutné špeciálne lepidlo a veľká zručnosť.
9. Kontrolujete si pravidelne spotrebu plynu a robte opatrenia na zníženie jeho spotreby. Ak nemáte automatickú reguláciu teploty vykurovania v obytných priestoroch, zakúpte si ju a inštalujte. Náklady sa pohybujú okolo 2000 Sk a veľmi rýchlo sa vrátia.
10. Ak používate automatickú reguláciu teploty vykurovania, máte aj snímanie vonkajšej teploty? Ak si ho dáte domontovať, regulácia bude lepšie reagovať na zmenu vonkajšej teploty, čo je výhodnejšie, ako teplota v dome. (sníma sa vonkajšia aj vnútorná teplota)
11. Používate regulačné ventily na radiátoroch, alebo vykurujete aj neobývané miestnosti, ktoré stačí iba temperovať?
12. Radiátorové ventily s termostatom zabezpečia, že miestnosti budú vykúrené na nastavenú teplotu a nebudú sa prekurovať, alebo v nich nebude zima. Obzvlášť dbajte na vykurovanie a vetranie spálne. Optimálna teplota na spanie je 19° C.
13. Koľko teplomerov máte rozmiestnených v dome? Kontrolujete ich? Je to malá investícia, ktorá sa vyplatí.
14. V zime máte radiátory zakryté záclonou, alebo závesom? Ak áno, teplo z radiátora ide viac na okno a nie do miestnosti. Používajte „zimné“ záclony a závesy. Sú kratšie, aby nezakrývali radiátor a teplý vzduch nešiel na okno, ale do miestnosti. Niekedy stačí, ak ich zastrčíte na parapet – nebude to pekné, ale funkčné. Ak je garniža vpredu a teplý vzduch ide aj tak za záclonu, šnúrkou prisuňte záclonu k oknu.
15. Nezabudnite na kontrolu svojho komína aj v prípade, že používate plynový kotol. Ide najmä o Vašu požiarnu bezpečnosť!
16. Staršie komíny mávajú často veľa zvláštnych prasklín a dier, ktoré vznikajú rozožratím od kondenzátov.
17. Nezabúdajte na zásadu, že na jeden komín je vhodné pripojiť iba jeden spotrebič.Spotreba elektriny v domácnosti
1. Zohrievate vodu elektrinou? Používate úspornú tarifu (nočný prúd)? Ak máte zapojenú úsporná tarifu, požiadajte elektrikára, aby Vám na ňu zapojil napr. mrazničku, pračku alebo niektoré iné spotrebiče, ktoré nemusia byť trvale napájané.
2. Podľa kódu na diaľkovom prijímači pri elektromery si od ektrikárov zistite v ktorých hodinách máte garantovanú dodávku nočného prúdu, alebo si dajte namontovať kontrolku úspornej tarify a využívajte ju. Ušetríte nemálo peňazí.
3. Zistite si, akú spotrebu má Vaša chladnička a mraznička. Staré chladničky a mrazničky majú až 3 x vyššiu spotrebu elektriny, ako moderné. Spočítajte si, či sa Vám nevyplatí vymeniť ich, aj keď ešte fungujú.
4. Ešte používate na svietenie klasické žiarovky, alebo ste už prešli na žiarivky ? Ak nie, urobte to čím skôr, ale pri ich kúpe nešetrite. Tie drahšie majú veľmi dlhú životnosť. Tiež si vyberajte tie, ktoré majú vyšší svetelný výkon. Slabé svetlenie „kazí“ oči.
5. Dnes sa predávajú žiarivky, ktorým neprekáža častejšie zažínanie a zhasínanie, ale rozsvecujú sa pomalšie. Niektoré majú plná svietivosť aj po 2 minútach.
6. Takmer nekonečnú životnosť majú LED svietidlá, ktoré sa na trhu objavujú v súčasnom období. Majú vysokú svietivosť a spotrebu iba niekoľko Wattov.
7. Na noc používajte na chodbe úspornú bezpečnostnú lampičku, ktorá sa zastrčí do zásuvky. Je to často ďaleko lepšie a najmä lacnejšie, ako baterka. Dnes stoja batérie do baterky aj 50 Sk. Kúpte si úspornejšie akumulátorové svietidlo, alebo niektoré z modernejších svietidiel. Keď netreba veľa svietiť, je baterka na kľučku dobré a úsporné riešenie.Zateplenie domu
* Pred zateplením domu si zistite, koľko peňazí budete investovať a koľko ušetríte. Je známe, že naša firma sa venuje zatepľovaniu stropov starších domov, lebo tu sú náklady na realizáciu najnižšie a úspora je rovnaká, ako pri výmene okien.
…Zateplenie štukatorového stropu 100 m2 20 cm stojí asi 25 tisíc a ušetrí 35%
…Výmena okien na rovnakom dome stojí 80 – 100 tisíc a ušetrí asi 30%
…Zateplenie obvodových stien domu stojí 120 – 200 tisíc a ušetrí asi 30-40 %
* Ak si dáte zatepliť obvodový plášť domu, nezabudnite aj na zateplenie stropu, lebo tadiaľ sú úniky tepla najväčšie (teplo sa šíri predovšetkým hore)
* Nezabudnite, že zateplený dom sa musí oveľa viac vetrať, ako nezateplený, lebo vodné pary nemôžu unikať cez steny. Výnimku tvoria odvetrávané fasády.
* Odvetrávané fasády sú 1.5 – 2x drahšie, ale oveľa lepšie sa v takomto dome býva. Dom potrebuje dýchať, inak sa v ňom začnú rozmnožovať plesne a to nie len v interiéri, ale aj pod zatepľovacím materiálom, ktorý je nepriedušný.
* Pri zatepľovaní domu je dôležitá aj záruka na dielo. Ak sa rozhodnete pre platbu bez faktúry, strácate nárok na povinnú záruku 2 roky. Na zateplenie celulózovou izoláciou Climatizer Plus je záruka 20 rokov.
* Pri kladení dosiek plošnej izolácie, ako polystyrén, Nobasil, Isover vždy vznikajú nedokonalé spoje medzi doskami. Niektoré izolačné materiály sa pri preprave poškodia a ich hrany sa zaguľatia, čo sa už nedá odstrániť. Iné materiály sú mäkké a pružné, preto sa predávajú stočené v rolkách. Tieto materiály málo izolujú, preto je vhodné ich uspokojivo použiť iba málokde.
* Veľmi zlým riešením je nafúkanie čadičovej plste do štukatorového stropu, alebo inej stavebnej dutiny. Tento materiál je v skutočnosti odpad pri výrobe doskovej izolácie. Tento materiál je nekompaktný a mechanicky poškodený, preto veľmi skoro zostarne a rozpadne sa na prach. Pri aplikácii dochádza k veľkému znečisteniu jemnými úlomkami, ktoré svrbia, poškodzujú oči a pľúca.
* Skúsenosti nám hovoria, že takmer na žiadnej stavbe podkrovia alebo strechy izolatéri režú dosky izolácie „podľa oka“ a nie podľa pravítka, nedodržiavajú uhly rezu v šikmých častiach strechy (sedlá a úžľabia), ale najmä pri montáži strešných okien. Na prichytenie sa používajú takmer výhradne klince a drôt. Je skôr výnimkou nájsť dom s dobre zabudovanou minerálnou izoláciou. Oveľa častejšie sa môžeme stretnúť s chýbajúcou (ukradnutou) vnútornou prekryvnou vrstvou izolácie.
* Pri kúpe minerálnej izolácie (čadičová alebo sklená vata) pamätajte, že tieto materiály pomerne rýchlo starnú, lámu sa a rozpadajú, lebo ich vlákna nie sú povrchovo upravené. (Sklenár vie, že dokáže dobre odrezať iba nové sklo, nie staré.)
Log in to reply.