aktivita diskusia Architektúra a stavitelstvo Oprava hlineneho domu

  • pader

    Member
    4. augusta 2009 at 7:40

    ja teda nie som odborník a systém rexcom mi nič nehovorí, ale snažíme sa tu hľadať spôsoby opravy starých domov čo najjednoduchším spôsobom, resp. spôsobom, čo je najbližší charakteru tej chalupy. nalievanie 2 vrstiev betónu mi také nepripadá. naviac betón (bez špeciálnych izoločných prísad) nikdy nebol a ani nebude zastavovať vodu. ako píše Palo, ak nevyjde cez betón voda do podlahy, tak určite vyrazí do stien.

    ak je spodná voda vysoká, treba jej len umožniť ľahšiu cestu odporu. nemyslím, že sa bude tlačiť hore, ke´d môže tiecť dolu – teda ak robíš odvodňovacie hadice popod podlahu a vyvádzaš to von cez múry, načo potom ešte betón rexcom a neviem, čo ešte? sedliacky rozum mi hovorí, že voda potečie tam, kde si najlahšie nájde cestu.

    ja by som to v prvom rade obizoloval zvonka nopovkou, aby ti toľko vesakovala do domu, prinútiš ju ísť nižšie. je možné, že vo vnútri bude mať opäť tendenciu sa drať hore, ale ked tam zasa nájde jednoduchú cestu (odvodňovacie rúry, makadam), tak po nich zasa bude len horizontálne pretekať. naviac makadam nie je nasiakavý, takže v ňom sa voda držať nebude. narozdiel od betónu, ktorý ti časom presiakne.

  • viliam-durina

    Member
    4. augusta 2009 at 8:41

    Inak, nopovka nemá podľa mňa zmysel hlbšie ako pod hladinu spodnej vody. Vnútro a vonkajšok sú spojené nádoby, pod spodnú vodu sa jednoducho nedá dostať. Nopovka je dobrá na obmedzenie povrchovej vody (napr. po daždi) a na prúdenie vzduchu okolo základov.

  • pader

    Member
    4. augusta 2009 at 8:46

    Inak, nopovka nemá podľa mňa zmysel hlbšie ako pod hladinu spodnej vody. Vnútro a vonkajšok sú spojené nádoby, pod spodnú vodu sa jednoducho nedá dostať. Nopovka je dobrá na obmedzenie povrchovej vody (napr. po daždi) a na prúdenie vzduchu okolo základov.

    ale ved podla toho, co davnejsie Jirko pisal, ma problem so spodnou vodou, no aj pri dazdi. a ked nasiakne zem po dazdi, tak mu rychlejsie vystupi spodna voda.
    suhlasim, ze nema vyznam viac ako 80-90cm.

  • jirko

    Member
    4. augusta 2009 at 15:33

    Pod prvky modulo pôjde M-A-K-A-D-A-M
    Je pravda,že tento spôsob je vzdialený od tradičného staviteľstva (aj keď sa tento spôsob prevetrávaných podláh používal už v dávnych dobách) ale súčasné využívanie starých domov na chalupárčenie si žiada trocha iné riešenie kedysi v tých domoch bývali ľudia stále. Stále sa vetralo,kúrilo atď.
    Ja bývam v Piešťanoch v dome ktorý je z 70% nepálená tehla podlahy sú zabetónované cca 60% omietky aj s cementom nič nevlhne neplesnie neopadáva dom je samozrejme vetraný vykurovaný takže aj spôsob využívania domu-chalupy je dôležitý.
    Nopovka my bude hlavne slúžiť na prevetranie základov a na zníženie styčnej plochy z vlhkou zeminou (po daždi).
    A ak je spodná voda vysoká tak drenáž nemá zmysel (zaplavila by sa tou vodou skúste oddrenážovať trebárs jazero) :-))
    Tak čaute

  • pader

    Member
    4. augusta 2009 at 15:40

    no ale prečo potom všetky tie vrstvy betónu, rexcomu a neviem čoho všetkého? sorry za hlúpe poznámky, ja neviem poriadne ani o čom ten rexcom je ani som si o tom nič nečítal. len tak diskutujem a aby si zbytočne nevyhadzoval peniaze.
    prečo teda jednoducho nedáš nejaké hrubé kamene, makadam, piesok s vapnom a podlahu? ved po tom makadame by ti nemala vlhkost vzlinat hore…

  • jirko

    Member
    4. augusta 2009 at 15:55

    No pretože ja potrebujem silne prevetravanú podlahu kedže mám silne mokré podložie cez ten makadam by to tiež prefukovalo ale podstatne menej ako vdutine:
    Po makadame mi vlhkosť vzlínať nebude ale bude sa odparovať do miestnosti (ak by to nebolo prevetrávané) vravím mam to tam mokré blatové.
    Pozri si to
    http://www.rexcom.cz/?cap=15113
    Cau :-)

  • pader

    Member
    4. augusta 2009 at 16:03

    no a čo keby si dal najskôr velke kamene, pomedzi ne natiahol vetracie trubice von, zasypal to makadamom a na to piesok-vapno a podlahu?
    mne to modulo pripada take iste ako keby si tam dal tie balvany medzi ktorými sú väčšie medzery ako medzi drobnejsim makadamom, takže to prudenie by tam mohlo byt dostacujuce…

    no ale radsej som uz ticho lebo su tu vacsi odbornici a nie ja tu tliacham do vetra :roll:

  • jirko

    Member
    4. augusta 2009 at 17:05

    Zaujimave riešenie no ja som už viac menej rozhodnutý pre modulo uvidim co bude lepšie lebo zadnu a strednu miestnosť budem robiť pravdepodbne makadam spôsobom.
    Ta predna miestnosť je najnižšie tak to chcem spraviť “poriadne” :-)
    Cau

  • pader

    Member
    4. augusta 2009 at 17:21

    jasne. je dobre si tu prečítať mnohé rady, no aj tak rozhodnutie musíme spraviť každý za seba. držím palce

  • pader

    Member
    6. augusta 2009 at 12:04

    pár obrázkov výsledkov môjho snaženia

    tato kupelka je v izbe, ktorej podla su len tramy a na tom dosky a pod nou pivnica. to je to, co potrebujem zo spodu zaizolovat

    podlaha napustena tvrdym drevnym olejom Proterra

  • andulka

    Member
    6. augusta 2009 at 12:50

    Osobne trvám na svojom názore na použitie fúkanej izolácie. Určite nájdu spôsob ako to nafúkať zo spodu.Musím povedať, že je to pekné, ten náter na podlahe je superný.

  • pader

    Member
    6. augusta 2009 at 12:59

    nájdem si tu teda tie linky, čo ste mi dali na fúkanú izoláciu a zavolám ich, či sú vôbec ochotní zobrať takú malúú zakázku. plocha tej podlahy je totiž do 20m2.
    ved za opýtanie nič nedám

  • jirko

    Member
    6. augusta 2009 at 16:41

    Pekné ktovie kedy aj ja budem v takom štádiu
    tuto je ta izolacia
    http://www.vuno.sk/index.php?page=aplikacne

  • viliam-durina

    Member
    6. augusta 2009 at 16:55

    Pader, mohol by si nám napísať, ako si robil tú kúpeľňu? Podlaha, steny… Ja tiež budem zanedlho robiť kúpeľňu a stále nie som definitívne rozhodnutý. Chcel by som dať dlažbu aj obkladačky na steny.

    Čo sa týka Climatizeru, ja to mám v strope. 70m2 ma stálo 10500 s dopravou aj robotou, vrstva bola 15cm. Dával som to síce zhora, ale myslím, že sa to bude dať aj zdola. Spotreba elektriny hneď poklesla o 10%, vtedy som nemal zateplené nič iné, okná staré. Climatizer je vraj citlivý na vlhkosť – keď navlhne, zľahne sa. Ja som to robil pred 2 rokmi, žiaľ, neviem to overiť, lebo na povale mám betónový poter a na strope omietky. Zanedlho ale budem rušiť jeden starý komín, tak ak nájdem dačo zlé, dám vedieť. Ak máš tú pivnicu pod tou izbou vlhkú, asi by som sa toho obával… Inak, s vlhkosťou má problém každá izolácia, okrem XPS a ovčej vlny (vraj).

  • pader

    Member
    6. augusta 2009 at 17:27

    kúpelku som robil tak, že na dosky podlahy som dal 0,8mm OSB dosku. na to som postavil ten sprchový kút priamo. z ytongu. ked som isiel obkladat sprchový kut, tak tie spodne casti na ktorych moze stat voda som natrel takým izolačným náterom. kupil som v Prespore, ale neviem teraz ako sa to vola.. zistim ti. ale takých je viac. cca po 48 hod. to zatvrdlo a bolo to ako guma. na to už išli kachličky. OSB dosku som natrel tiež takou modrou tekutinou . opäť neviem názov ale zistím. tiež z Presporu. slúži na zdrsnenie povrchu a na zvýšenie prilnavosti a pruznosti. na to kleber a kachličky. stenu od izby som postavil z ytongu. staru obvodovu stenu, kam isli obkladačky som najskor zdrsnil (je to hlinena omietka a na tom vapenne natery, na zdrsnenie moze byt ocelovy kartac alebo nieco podobne), na to sietka a potom uz som lepil obklad.

    aj tak sa mi zda, ze sparovacka na dlazbe zacina trocha praskat. zial, tomu sa asi nedá zabrániť. prenášajú sa tam vibracie a pohyby dosiek, ktoré sú pod tym. ked chodis po doskach v izbovej casti, tak sa to tam asi prenáša. možno by pomohla hrubšia OSB doska.

    mam to len cca 2 mesiace, tak ešte neviem posudit, či je to dobre. snád to niečo vydrží.

Page 13 of 33

Log in to reply.

Začiatok diskusie
0 of 0 odpovede/odpovedí June 2018
Súčasnosť