aktivita › diskusia › Architektúra a stavitelstvo › Postup práce pri drevenej podlahe
-
Postup práce pri drevenej podlahe
benesso odpovedal 10 years, 2 months ago 12 Členovia · 48 odpovede/odpovedí
-
shamman, to nebolo ani vtipné.. na podlahu by som chcel použiť olej..
-
To neni vtip to je skusenost a nie na podlahu ani trami tam by som daval prirodny olej ktori sa da zohnat v jednej sukromnej firme je to 100 olej a rob stym už viac rokov a asi tak rožne do 500m2 a je to pohode na vonok a prirodzene do vnutre. CO sa tika olejou a dechtu ci podobnych pripravkou davaju sa len na neviditelne drevene sučasti ako koncervacny sistem po natere bochemitom a hlavne na hrady na ktore sa ide davat podlaha nie na podlahu. Hej na trami pod podlahu
-
Starý prepálený motorový olej je určite najlepší penetračný náter na drevo aký poznám, ale tieto časy sú snáď už za nami, okrem iného je to aj silný karcinogén.
Teraz decht alebo čo je to za sajrajt, čo sa používal na impregnáciu podvalov, iba pri malom styku, pokožka sčervenie, páli ako pri popálenine. Osobná skúsenosť zo Starého Zvolena, tam je tých podvalov viac. -
Impregnacia podvalov sa robila vyvaranim v Karboline. Je fanatasticky proti vsetkemu zivemu aj mrtvemu, ale je to karcinogen na entu. Mam s tym skusenost a pach neprejde ani po 20 rokoch, naopak, vsetko napachne od od neho.
Beo, ziaden poter – to je nezmysel. Podstrholce vypodlozis do roviny kuskami napr pregeljky, drevy atd. Pisal som o podlahe na fore “drevenice”. Na polystyren by som urcite nedaval celu podlahu. Radsej miesto polyst fukanu tepelnu izolaciu, tiez som o nej pisal, tusim Paderovi vo fore hlinena chalupa.
-
no problem je že každy pripravok je vlastne otrava.
no je možne asi skor urobyt tak že na hrady dat OSB dosky a potom palubovku a bude aj dobra ochrana aj izolacia.Poslem Vam fotku na okomentovanie. ohladom podlach v dome podla mojich oprav.
-
dosť uzkostlivo sledujem polemiku ohladom skladby podlahy s drevennou dlázkou , lebo nas to caka. Ale som dosť v rozpakoch.
Najvacsi problem mame s vlhkostou v kuchyni, kde je sice perfektna betonova podlaha, uplne idealna na polozenie dlažby. Aj som do dlazby uz investovala nemale peniaze, lebo splna moju predstavu o vzhlade. No prave pre vlhkost som sa vratila k alternative dlazkovice.
Len predchadzajuce uvahy sa priecia mojej predstave. Preco tam davat beton? Ten sice ochrani pred vlhkom podlahu, ale bude vzlinat do stien a to je minimalne take zlo ako vlhka podlaha.
Moja predstava: dlažkovica
hranoly so vzduchovou medzerou-možno piesok a vapno
hrubu kamennu drt miesto makadamu v ktorej by boli drena-
ky -
Moja predstava: dlažkovica
hranoly so vzduchovou medzerou-možno piesok a vapno
hrubu kamennu drt miesto makadamu v ktorej by boli drenažky
Vygenerovala som podobný výsledok zo starších diskusií. Ak sa v najbližších týždňoch neobjaví nejaký relevantný dlážkológ, ktorý by mi tento variant vyvrátil, na jar to zrealizujeme presne takto v celom dome – vrátane kuchyne a kúpeľne. Ak to bude skôr, ako plánuješ Ty, (kety), posuniem Ti skúsenosti… -
Teraz sme sa vsetci dlazkologovia zlakli, ci sme dostatocne “relevantni”….?
Kety napisem ti moju skusenost, aj ked sa uz opakujem z inej temy:
Mam betonovy podklad, kt mi hlavne urobil solidnu rovinu na polozenie “pelstrov”, podstrholcov atd. Tiez beton zaistuje, ze ked som ho napenetroval a polozil hydroizolaciu , ta sa neprepichla, lebo beton je rovny a bez ostrych vystupkov. Na hydro…prisli pelstre, vypodlozene do roviny. Medzi ne tepelna izolacia /Tema drevenice, diskusia napr s Prievanom/ a hore na pelstroch je dlazkovica, pod kt je vzduch medzera, nakolko tepel izolacia je nizsia, ako pelstre. Ty sa obavas vlhkosti, zivotne dolezite je, aby hydroizolacia pod podlahou bola prelozena asi 10 cm s pasmi izolacie pod tramami drevenice a zatavene. Tym sa dosiahne vodorovneho odseparovania celeho “soklu ” od nadzemnej casti. Mam takto spravenu podlahu a izolaciu asi 20 r a nemam skutocne ziaden problem. Vsetko suche a zdrave a jeden dolezity bod – vlastne som ti uz o tom pisla, len teraz po tomto tvojom komentari som si to uz uplne jasne uvedomil: keramicka dlazba ti taha a drzi chlad po prichode na chalupu a pokial ta sa prehreje, ty si uz sup spat doma v papuckach v Piestanoch… Jedno su fotky v smrncovnych caspisoch o byvani a obchody, realita je inde.
O piesku v podlahe som uz svoj nazor napisal
Shamman, ked je dlazkovica dostatocne hruba, netreba pod nu OSB. Predrazuje, zatvara prirodzenu ventilaciu cez medzere medzi jednotl doskami dlazkovice. Naopak, ked su moc tesne, spravil by som tam par vetraciek v protilahlych rohoch. Taktiez na interier OSB smrdi a mam vzdy v dusi otazku, ci je ten smrad kosher? -
V prvom rade, nepovažujem sa za dlážkológa, ak teda nejaký …lóg, tak potom určitý druh dokumentaristológa, skúsim voľnú úvahu, podľa mňa nič nové, určite to už niekto niekde napísal, urobil.
Doky, opäť, všetko je fajn, len si skús predstaviť horizontálne neodizolovanú chalupu.
Vo všeobecnosti sa tu na tomto fóre betón ako taký zavrhuje, viac-menej sa vžil Andulkin makadamovo vápenný systém. Tiež som sa s ním stotožnil.
Skúsme pouvažovať aj o kacírskom betóne, myslím si, že za určitých podmienok by sa dal v pohode? použiť.
Tak teda začnime makadamom v interiéri od základovej škáry, naň na vyrovnanie medzier a podklad betónu, niečo jemnejšie, trebárs frakcia tuším 8-16, na to 70-80 mm
podkladný betón, myslím, že by to mohlo byť aj bez kari rohože, vzhľadom na únosnú vrstvu pod, pri nižšej vrstve radšej rohož použiť. Betón ale samozrejme odizolovať ipou, hydrobitom…,od základu vertikálne tak, aby prečnieval aspoň 200mm a dal sa preložiť
a neskôr spojiť s horizontálnou izoláciou betónu. Dostaneme zvrchu a z bokov (tie sú dôležité aby śa vlhkosť z betónu neprenášala do základov, následne stien), odizolovanú základovú dosku.
Na ňu Dokym spomínaný drevený dlážkový systém, alebo pre drahú Ketynu dlažbu by som odporúčal niečo takéto. Polystyrénbeton cca 100 mm, na to samonivelizačnú podlahovú stierku na cementovej báze, na to klasickými lepidlami tiež na cementovej báze nalepiť dlažbu. Polystyrénbetón od stien odizolovať 10 alebo 20 mm polystyrénom.Ako všetko, aj toto má svoje zádrhely. Nie príliš vysokú spodnú vodu, dostatočnú výšku základov, a úplne na začiatok dobré odvetranie.
V prípade trochu vyššej spodnej vode a dostatočnej výške základov by sa systém dal o čosi zdvihnúť.
Takže úplne by som nezavrhol ani Shammanov systém, OSB dosky dal pod plávajúcu podlahu, nie pod dlážkovicu, plávajúca podlaha, pod ňou istotne nášľapná izolácia, oboje dostatočne uzatvárajú plochu, takže z tých OSB dosiek by som až takú hrúzu nemal, aj keď určitý prestup tam je. -
Vlcik, samo ze OSB tam musi byt, ked hovorime o Shamannovej skice /plavajuca podlaha/. V prihovore nad skicou hovori o palubovke nad OSB a na to ja som zareagoval.
Inac dobry komplexny vyklad. S Prievanom som mal diskusiu o zatepelni podlahy na chalupe a s napohlad protichodnymi poznatkami. Nerozumiem uplne jasnu predstavu o hydroizolaciach, opisanych v tvojom komentari. Ja mam na vela veci nazvime to neokliesteny nazor spolocnostou, tradiciou a vseobecnymi ocakavaniami. Riadim sa logikou. Ano, dobre si to vystihol, beton nie je priatelom tohto fora. Ani ja ho mnohokrat nemam rad, ale su situacie, ked je vyborny a vtedy sa mu bigotne nebranim. Na hlinenej chalupe som “ponukol” super prevetranie podmacanych podlah. Asi sa to nestotoznovalo s liniou makadamu a vapna a PIESKU. Byt trochu slovensky, az mi to pripada, ze niekedy sa tu problemy ani nechcu vlastne riesit, staci o nich rozpravat, co mi berie motivaciu. -
Natriet drevo asfaltovym penetrakom – zaruceny sposob,ked chceme, aby co najrychlejsie zhnilo. je to super – zavru sa pory a nedycha. Cize hnije.
Rovnako zaliat drevo do betonu – mohol by som to dolozit mnohymi prikladmi.
Ak drevo polozime priamo na beton, tiez bude z neho sat vlhkost, kedze beton vlhkost cez seba nepusti. Ak dame pod drevo hydroizolaciu, tak je to iste, akoby sme ho polozili priamo na beton, totiz vlhkost zvrchu sa dalej nedostane a ostane v dreve.
Ja by som pod pastrholce na beton dal tenku vrstvu stavebnej šotoliny, alebo liaporu, da sa to dobre pouzit ako podkladova vyrovnavajuca vrstva – totiz ze budu pastrholce v jednej rovine.este jedna rada – ak sa jedna o stary tehlovy dom, ktory nema betonove zaklady a ak v nom bola riesena podlaha pomocou betonu a polystyrenu, bude ho treba podrezat.
vsetka vlhkost co sa predtym predychala cez podlahu, pojde totiz do stien. -
Vlcik spominal si polystyrenbeton. Prave som bol v dome, kde tento druh betonu bol spraveny a vdaka “kanalistom” /firma co zakladala kanalizaciu/, kt neudusali hlinu po vykope a zalozeni potrubia/, teraz po dazdoch to vsetko tak sadlo, ze potiahlo a vlastne vytrhlo plast privod vody do domu zo spojky a vytopilo celu pivnicu na 20cm. No a teraz: ten styrobeton, kt ma nikdy neoslnil svojou makkostou a podla mna nezivotnostou, voda tak zdvihla, ze cela podlaha je rozpukana a znehodnotena a zrela do kontajnera velkost jednotlivych poli asi priemer 30cm… Tak vam to vazeni davam na znamost, aby ste vedeli aj o inych strankach modernych technologii…
-
Ahoj Doky, v tomto prípade obávam sa nezlyhali moderné technológie, ale čosi, resp. ktosi íný. Ja som hovoril o styrobetóne na odizolovanej základovej doske ako relatívne teplom podklade pod dlažbu, ale plne rešpektujem Tvoju nechuť k tomuto materiálu.
Ja napríklad nemám rád rajčinovú kapustu, čo je tiež v absolútnom poriadku. -
Nuz rajcinova kaapusta nepatri medzi moje najoblubenejsie, ale po spominanej skusenosti ju mam radsej ako styrobeton na podlahe…
Log in to reply.