aktivita › diskusia › Architektúra a stavitelstvo › Postup práce pri drevenej podlahe
-
Postup práce pri drevenej podlahe
benesso odpovedal 10 years, 3 months ago 12 Členovia · 48 odpovede/odpovedí
-
Vlastne máš pravdu, polystyrén ja tiež nemám veľmi rád, možno by bol lepší ľahký betón, ako plnivo použitý keramzit alebo perlit, čo sú prírodné materiály, ale neviem, ako by pochodili pri spomínanej havárii, ja hovorím nekompetencii.
Čo sa týka rajčinovej kapusty, po prečítaní http://varecha.pravda.sk/magazin/paradajkova-kapusta/10056-clanok.html
som na ňu dostal chuť aj ja, ale to si ešte radšej počkám. -
Ja nemam nic proti polystyrenu, ked je pouzity tam, kde su jeho vlastnosti spravne vyuzite. tato podlaha je vsak vtip storocia. Pokusal som sa tam aj cosi prichytit este pred havariou, musel som kotvit az pod vrstvu styrob… a to vsetko je, ako keby si chcel pouzit chlieb s chrumkavou korkou ako napr nakovu, alebo chodnik… a niekto ti zacne vymyvat, ze vsak je tam beton…
V tej rajciakovej kapustnici aspon vies co je a nemoze ta to sklamat….
Na perlit som pocul velmi zaujimavy nazor. Je to vlastne hygroskopicky mat, takze ked nasaje vlhkost, strati izolac vlastnosti. Zvlast haklive pri chalupach, kt nie su priebezne vykurovane a casto prestupuju rosny bod.
-
Všetky materiály, keď nasajú vlhkosť strácajú tepelnoizolačné vlastnosti, počnúc tehlou, končiac nobasilom, preto sa to má robiť tak ako treba a kam treba vrátane polystyren betónu.
Ale poznámka k perlitu je dobrá, keramzit, alebo vlastne liapor nie je hygroskopický, tam tento problém odpadá. -
ahojte.
po čase opäť aktívne s otázkou, nielen pasívne čítanie.
napriek všetkým radám som nakoniec dal poter. nevzdal som sa však sna o palubovke. a tak by som vás teraz chcel poprosiť, či mi viete poradiť, ako postupovať, ak chcem dať palubovku na poter.
ešte jedno dôležité upozornenie: môžem ísť max do výšky 4 cm vrátane palubovky (cca 3 cm).
z toho asi vyplývajú dve riešenia:
– urobiť drážky do poteru a do nich postrholce, na to dlážkovicu
– dlážkovicu lepiť priamo na betónový poter, resp. na nejakú 1 cm vrstvu (aj takéto riešenie som našiel na nete)poradíte mi iné riešenie alebo ako postupovať pri vyššie navrhnutých? ďakujem.
-
Daj si tam dajaky centimetrovi hranolcek alebo listu nech sa ti to vetra.
-
tie postrholce mám pripevniť do podlahy? alebo nie je treba?
-
ja nechapem, o co tu ide? Dve strany sme tu vsetci ti davali rozum, ako to riesit. Ty si tam aj tak narval ten nezmyselny poter, kt ti vsetko tak nadvysil, ze tie centimetrove hranolky sa vobec nemusis unuvat tam davat. A teraz bijes na poplach????
Na zaciatku ti bolo pracne davat podstrholce do poteru a teraz si ochotny rezat drazky pre ne do poteru???? Zbytocny polystyren pod poterom, zbytocny poter…vsetko tu bolo povedane vela ludmi. Howgh -
OK, beriem to. Parkety su vlastne v danej situacii najlepsie riesenie.
-
zdravim vsetkych velmi ma potesilo ze existuje takato diskusia
priznam sa precital som uz par prispevkov a myslim ze je tu dost naslovo vzatych odbornikov.
dufam ze poradite aj mne.
kupil so ms manzelkou hlineny vinicny domcek a chystame sa menit podlahu.domcek zatial nema ziadnu vlhkost ale sa tam ani nekurilo. /neviem ci to kurenie ma nejaky vplyv na vlhkost./Je tam teraz hlinena podlaha a v strede miestnosti mam vchod do pivnice ktory chcem zasipat a presunut do susednej miestnosti .
ako mam postupovat? -
este doplnim budem musiet kopat popod zaklad ,priestor pod povodnym vcHodom do pivnice ostane volny. co mam pouzit na zakrytie vchodu _?treba podlozit zaklad?ako postupovat aby sa mi to nezrutilo.
-
Zdravím šuhajíci.
Tohto roku sa chystam spraviť na chalupe nové drevené dlážky. V stodole mám tretím rokom uložené dosky 20 cm široké a 3 cm hrubé, ktoré chcem použiť na nové dlážky. Mám k tomu pár otázok:
1. Môžem tie dosky použiť bez dosúšania u kohosi v sušičke?
Všade čítam, že ideálny materiál na dlážku má mať vlhkosť nejakých 10%. Potom je ale vraj dobré, keď sa dosky alebo dlážkovica nechajú odložené v miestnosti, kde sa budú podlahy vymieňať. Vlhosť priestorov je samozrejme oveľa vyššia a tak si tú vlhkosť drevko potiahne. Načo potom mám dávať dosky komusi sušiť, na dva razy zháňať vlečku a chlapov a všetko to platiť? V minulosti toto neriešily. Každá drevená podlaha v zime ukazuje škáry, ktoré sa v lete stratia. Myslíte si, že urobím veľkú chybu, keď sa na dosúšanie vykašlem?
2. Je fakt ideálne, aby som dal na dosky vyfrézovať pero a drážky?
Rád sa nechám presvedčiť, že v úplne v pohode bude aj jednoduchá a tradičná podlaha kladená na tupý zraz. Bolo by to lacné a zvládol by som to svojpomocne, čo je pre mňa celkom fajn, kedže grošov asi nebudem mať nikdy dosť.
3. Všimol som si, že na kupenských dlážkovičkách sú aj zo spodnej strany vyfrézované aj 3 hlboké drážky. Vraj to zabraňuje krúteniu materiálu. Je to však tak nevyhnutné?
Nikde na starých chalupách som si nevšimol, že by sa dosky dlážkovice nejak extra vydúvali, druhá vec je, že už boly pomerne prešlapané. Mám pocit, že keď sa dosky správne otočia (oblúk letokruhov na priereze dosky bude mať vrchol na pohľadovej strane dlážkovice) a prichytia k postrholcom, deformácie by mali byť nepatrné. Čo si o tom myslíte? Je ale fakt, že tie dosky sú na dnešné pomery trochu širšie, málokde som vydel v obchode dlážkovicu širokú 20 cm, ale kedysi sa natlkáli aj širšie kusy…
4. Podlahy sú vybetónované, tak som cih aspoň osekal okolo stien a vytvoril som taký akože vetrací kanál vysypaný hrubým makadamom. Betónisko som odizoloval hydrobitom. Na ten poukladám postrholce. Otázka je, akú izoláciu. Ak na hydrobit dám ešte nejakú fóliu, bude stačiť aj obyčajný polystirén? Alebo je proste lepší nobasil? Ten by bolo asi potom ešte vhodné čímsi zakryť, aby mi cez škáry, ktoré sa spravia tak či tak, do izolácie nezatekala voda keď sa bude umývať, keď mi decká spravia dáke mokré kúsky na podlahu. Ako to vidíte? Nedegraduje polyš, keď je vzduchu? Nebal by byť vždy v poteroch alebo pod omietkami? Neviem o to veľa?
Bolo by nazaj fajn, keby som nemusel dosky dávať dosušiť a frézovať, ušetril by som dáky grošík, ktorý by sa dal investovať inde…
Vďaka za námahu:)
-
1/ Miro Carsky, kdesi pisal ze je idealne dosusit na minimum a donasat do miesnosti po doske pred samotnym kladenim. Po polozeni si natiahne vlhkost a dotlaci spary.
2/ klast zvladnes aj pero a drazku, tiez som zvazoval doskovu podlahu. Jej nevyhody su:
– vysia prasnost cez spary
– nizissia plosna pevnost
vyzaduje kvalitny podklad a postrholce
3/ drazky su vyborna vec, kazdopadne by som si ich tam narezal minimalne okruzkou alebo cirkularom a nie len v kupelni palubovka tvojich dimenzii ma neskutocne pnutia, viem o com hovorim ja prave davam 230x32mm.
4/ po polozeni postrholcov, keby si ich srobovcal do betonu daval by som 30x50mm na plocho. By som priestor medzi vyplnim polystyrenom, pokial s nim nemas iny problem. Polystyren je nasiakavy a ma lepsi izolacnu schopnost ako Nobasil.
-
Sumar tem o podlahach:
http://www.obnova.sk/diskusia/postup-prace-pri-drevenej-podlahe
http://www.obnova.sk/diskusia/podlahove-kurenie
http://www.obnova.sk/diskusia/podlaha-v-dome-s-kamennym-zakladom
http://www.obnova.sk/diskusia/iglu-v-podlahe-rada
http://www.obnova.sk/diskusia/povrchova-uprava-podlah-olej-vosk
http://www.obnova.sk/diskusia/zateplenie-drevenej-podlahy
http://www.obnova.sk/diskusia/nova-podlaha-do-kamennej-pivnice
http://www.obnova.sk/diskusia/vapenna-podlaha-dlazba-kladena-do-vapennej-malty
http://www.obnova.sk/diskusia/liapor-keramzit-pouzitie
http://www.obnova.sk/stitky/liapor
Doplnkove:
-
Anonymous
Member16. júla 2013 at 14:03Zdravim.
Tak hlavu mam sko slon velku, no zaver ziadny. Precitala som vsetky linky, co som nasla o podlahach, kazdy spomina bud beton alebo hlinu.
My kupili dom, stoji vo svahu, ktory je vlastne z 2 dob. Prva cast je miesanina, prevazne kamen a hlina, podlaha v miestnosti je betonova, sucha aj napriek tomu, ze povodna majitelka ju zakryla igelitom a koberecom, steny vyzeraju OK teraz v lete, no maju mierne znamky vzlinania vlhkosti. Tu zatial vsak planujeme existovat, takze ziadne zmeny.Druha cast domu je postavena z porobetonu, zaklady odizolovane, avsak hlavny problem su podlahy, tie su skvarobeton. Lubi si to pit vodu avsak ze by bola mokra podlaha to nie, skor jemne vlhka alebo na dotyk studena. Na tom bola asi nejaka izolacia, no lupala sa, tak sme ju strhli. Steny vidno, ze brali vlhkost tak do 30-35 cm od podlahy. Skor ale myslime, ze tie steny vznikli tym, ze boli na podlahe polozene igeli a na tom este linoleum, co je hrozna kombinacia a to to zadusilo, zaparilo a toho iso aj do stien.
Otazka je co s tym. Ten skvarobeton nechceme vyhadzovat von. Podlahu chceme dat drevenu smrekovu palubovku. Vsetko sa bude robit svojpomocne ako to u nas bolo vzdy.
Povodne sme uvazovali o penetracii a poterovy beton, no ten sme po strhnuti akejsi starej izolacie zavrhli.
Teraz uvazujeme aj tak o nejakej penetracii kedze ten skvarobeton je dost makky, taky drolivy a napr. takou spachtlou v pohode urobite ryhu bez vacsej namahy.
Na to by sme chceli upevnit nejaku hydroizolaciu asi terovy papier, potom upevnit hranoly, medzi ne dat kamennu alebo mineralnu vatu alebo styrol a na to zaklincovat tu podlahu. No citala som tu, ze ta hydroizolacia sa nesmie nacat, tak ako upevnim tie laty o zem. Dalej chceli sme dat aj do stien po celom obvode taky dilatacny pasik z vaty kvoli mostu a vzlinajucej vlhkosti do stien.Ja si vsak myslim, ze ten skvarobeton je priedusny a to prave vdaka tej skvare, ktora je tam pridana, tak fakt nevieme co tam dat.
Vacsina tu spomina povodne hlinene podlahy alebo skvaru alebo tie rozne navazky ale co ten skvarobeton. Tento tyzden, ked pojdeme na dom urobim aj foto a doplnim.
Log in to reply.