aktivita › diskusia › Pamiatky › SKurvime pamiatky, alebo vulgarizmus ako súčasť kultúrneho dedičstva
Tagged: cat_pamiatky_pamiatky
-
SKurvime pamiatky, alebo vulgarizmus ako súčasť kultúrneho dedičstva
sasha odpovedal 8 years, 5 months ago 14 Členovia · 35 odpovede/odpovedí
-
Vĺčik, ani mňa doma neučili nadávať :D Chápem, ani mne v bežnej komunikácií nie je príjemné, keď niekto používa ako každé druhé, tretie slovo vulgarizmus. Ale zase sú javy, situácie (aspoň ja to tak vnímam), kedy to má svoje opodstatnenie. A malo vždy, aj v dejinách. Kto by sa síce dnes urazil, keby bol niekym označený za katovho paholka, alebo syna potulnej herečky a komedianta? A predsa takéto nadávky a nactiutrhanie tohto typu boli napríklad v rannom novoveku horšie než čokoľvek iné. Nadávky zo zvieracej ríše nemali kedysi tak prehnaný pejoratívny nádych. Až neskôr sa kohútovi (kohút = kokot), prisúdil taký hrubý význam. Pravdu povediac sa mi náš spôsob vulgarity celkom pozdáva. Keď to porovnám s takými Holanďanmi, ktorí keď chcú niekho vážne verbálne napadnúť vykrikujú vety ako: Dostaň rakovinu! Nech ťa zrazí vlak! a podobne. To mi príde dosť zlé, rozhodne horšie než náš “kohút”.
Chcel som poukázať na to, že vulgarizmy sú súputníkom ľudstva na ceste dejinami a patria k nám. Tu na Obnove by to bola vďačná téma pre lingvistov. A možno by sa našiel aj niekto s hlbším záujmom o historickú antropológiu, ktorá sa zatiaľ u nás moc nepestuje.
K mojim reakciam na Dokyho len toľko. Mne nepríde cool, keď niekto starosvetsky zvyšuje (sám pred sebou) svoj morálny kredit tým, že posudzuje iných na základe použitia pár sprostých slov.
A hlavne prečo zatvárať dvere pred takouto zaujímavou časťou nášho kultúrneho dedičstva
-
… a sorráč za to gramaticky vadné písmo, pre obhájcu reči morálnej spodiny je to bezpochyby symptomatické.
-
Oplzný výraz používam ako prechodnú zbraň medzi mierom a vojnou. Ak niekto koná zlo, tak je vhodné nemlčať. No a lepšie je ešte vyskúšať nadávku predtým, ako toho druhého zaškrtím. Isto si mnohí v histórii ľudstva zachránili život (alebo majetok), ak dali na nadávku riadne oplzlú. Takú nadávku použije obyčajne ten ktorému už ide o veľa. Napríklad, keby mi niekto už tretí krát nasypal soľ do polievky v závodnej kuchyni.
Srandári zdevalvovali význam oplzlých výrazov, preto už nemajú (tie výrazy) pravý zmysel ako napr. za Žigmunda Lux. (líška červená). Preto dnes oplzlosť vyznie ako priateľské pohladenie (že Jožo?).
-
Ále iste … Pokiaľ sa nemýlim, najčastejším prejavom osobnej flustrácie tu na Obnove i na diskusných fórach na Sme je moje “výrazivo” “dement” … Iste, občas inflácia tohto slova škrie spätne aj mňa … Ale na druhej strane, prečo by som sa mal ja, keď nie krotiť, tak aspoň hanbiť …, keď tu maximálne hnusím (niekomu) diskusiu, keď tam “vonku” takmer dennodenne niekto vulgárne, z pozície sily a moci, z pozície sociálneho hulvátstva a demagógie, znásilňuje princípy občianskej spoločnosti, alebo “len” normálnej slušnej spoločnosti …, keď sa tam “vonku” manipuluje so zištných dôvodov, parazituje na (trebárs) verejných zdrojoch …,keď sa tam totálne devalvujú a hrubo vulgarizujú (nie slovami, ale skutkami) základy medziľudských vzťahov … A potom pohoršovať sa tu nad vulgárnym nadpisom topicu? Sorry, u mňa je to len a len prejav pokrytectva … Taký Rado či Doky sa tu nevyjadrujú často k aktuálnym “kauzám” (ak vôbec), im stačí len dekórum slušnosti … Samozrejme tu na Obnove sa nič nevyrieši … Ale ak práve preto je zbytočné sa vyjadrovať, potom načo tu diskusia vôbec je … že.
A vrátim sa možno “vulgárne” k Dokyho pointe … Nikdy som nepočul pána Sokola povedať neslušné slovo, nikdy som v prejavoch pána Tisa nečítal dáky vulgarizmus …. To ale neznamená, že si zaslúžia aspoň štipku ľudskej úcty … Bodka.
-
Ćo spôsobí jeden vulgarizmus,toľko zbytočných reakcií ale hlavne odbočenie od podstaty .venujme sa radšej pamiatkam a ich zachovaniu.Myslím ,že nato je určená stránka.ĎAKUJEM za každý plodný príspevok, radu, ochotu poradiť.Nech tý čo majú vedomosti a chcú sa one podeliť nech tu najdú svojuich poslucháčov a tý čo hľadajú radu nech tu nájdu svojich radcov spoludyskutérov.ĎAKUJEM
-
Pamiatky sú iba jednou z častí hmotného kultúrneho dedičstva. Portál Obnova je o kultúrmom dedičstve všeobecne, teda žiadne odbčenie od podstaty. A tí, čo hľadajú niečo na obnove, nájdu si v mori diskusií tú, ktorá ich osloví(teda ak zrovna funguje vyhľadávanie). Zaujímavé, že teba oslovila zrovna táto debata :D
-
Hej Ontik a ANTIK,
absolutne suhlasim za toto je diskusia o niecom inom: Vlastne mala byt. Ked to Harp zalozil, tak ma striaslo /Teraz vidim poniektorych, kt ma oznacili ako tajbl moralistu!!!/, lebo ako som napisal, povazoval som Obnovu za jedno zo slusnych diskusnych for. Je to nechutne podla mna sa takto vyjadrovat, zial , naozaj sa to stava sucastou kultury tohoto naroda a miesto aby sme pre tu nasu kulturu urobili nejaky progres, zvrhlo sa to na opluvanie Dokyho… Myslel som, ze sme na nejakej urovni , povie sa ano, Harp to prehnal , zmen to /ten sa akosi ani neozval zrazu….?!/ a bude sa riesit ten sprzneny mur. Zvrhlo sa to do osocovania, riesenia si nejakych problemov neuznania a 7 bavorakov, kt obhajuju vulgarnost. Takze ak niekto mate co povedat – mozete spravit pre ten mur, spravte to, ak je to o impotentnom kritizovani, nema vyznam pokracovat.
-
Ja sa tu jednoznačne vyjadrujem k vulgarizmom (a hlavne k predsudkom), nie k pamiatkam. Ak by sme už podľa poriadku mali diskutovať o zničenom Trenčianskom hrade, tak existuje priamo diskusia o ňom.
Nikoho sa nesnažím opľúvať. Naopak korigujem nepresné informácie, napríklad aj v tvojich príspevkoch Doky.
V tom poslednom sa absolútne nedá súhlasiť, že by sa vulgarita až teraz stávala súčasťou kultúry. Veľký omyl, ona totiž je súčasťou kultúry odkedy človek začal používať reč.
Na akademickej pôde sa s témou pejoratívnych výrazov v rámci všeobecnej lingvistiky stretne každý, kto študuje ľubovolný jazyk. Hádam ešte zaujímavejšie vie túto problematiku uchopiť historická antropológia. Tá v rámci štúdia dejín každodennosti a sociálneho chovania jednotlivcov, či skupín, prichádza do kontaktu nielen s vulgaritou slova.
Teda ak ty striktne považuješ vulgárny výrazový prostriedok za niečo “nekultúrne” a nehodné človeka, mal by si si v ideálnom prípade rozšíriť obzory. Alebo sa budeme tváriť, že niektoré veci z ľudskej každodennosti neexistujú? Načo potom písať odborné texty, napríklad o prevétoch? Veď to ešte niekoho pohorší. Nebolo by lepšie sa tváriť, že vlastne človek ani nechodí na ten “prevét”? Ja si myslím, že naopak, nič čo je prirodzené, by sme nemali potláčať.
Mimochodom tu máme ďalší krásny a starý výraz “prevét”. Takže Doky, aspoň sa budeš môcť poriadne pohoršiť, ak na teba v Čechách niekto zakričí: “Ty prevíte!” :D
-
Okrem ineho som nadvazoval na navrh zakladajuce clena Zdruzenia na zachranu Lietavskeho hradu zalozit organizaciu s podobnym nazvom. Kto pribeh pozna oceni kontinuitu nechutnosti ktore pacha tento narod na svojej pamati.
Nevadi mi prerod temy. Kvitujem moderatorsky zasah antik-a. V tej chvili ked som zakladal temu som bol mimoriadne znechuteny. Kedze som optimistom, znechutenie ciastocne opadlo.
> http://www.ulozto.sk/xCFLY9M/martin-page-ako-som-osprostel-pdf
-
Ja stále nechápem, ako na tú zle oblečenú, bezhlavú, vulgárnu kurvu chcete nalákať chlapov, prípadne ženy?
Skurvime pamiatky – aj keď chápem, znie to skôr ako výzva na kurvenie pamiatok, (podľa mňa zbytočná, deje sa).
SKurvime pamiatky, alebo vulgarizmus ako súčasť kultúrneho dedičstva – priznám sa veľký zmysel mi to nedáva,
nerozumiem.
Ide o obhajobu slova skurvime – akože ide o súčasť kultúrneho dedičstva ?
-
Ak áno, lepšie znie a dáva to aj zmysel :
SKurvime pamiatky, (vulgarizmus je tiež súčasť kultúrneho dedičstva)
SKurvime pamiatky, (áno aj vulgarizmus je súčasť kultúrneho dedičstva)
Chlapci s kurvami to treba vedieť
-
Zabudol som ešte alternatívu k pôvodnému názvu.
Pamiatky – to naozaj musíme každú s…..ť ?
Môžme ju menej vyzývavo obliecť, dať jej matnejší rúž, stále bude trčať, neviem prečo trvať na tom názve.
-
Názov diskusie je taký kompilát. Ponechal som ho kvôli svojim sympatiám k Alešovým názorom na prístup k torzálnej architektúre. Ako naznačil Harp, odkiaľ ten názov vlastne pochádza.
Zvyšok názvu je reakciou na to, čím sa táto diskusia odzačiatku zaoberala.
A koniec koncov ako moralistov priťahujú vulgarizmy, tak širokú verejnosť priťahujú “skurvené” pamiatky. Myslím, že sa zaobídem aj bez konkrétnych príkladov, veď ich všetci poznáme…
Log in to reply.